Conducerea Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă îşi propune modernizarea serviciilor pe care le oferă şi alinierea lor la standarde europene. Potrivit directorului instituţiei, Cristinel Cârloganu, personalul AJOFM Olt va participa la cursuri în cadrul unui proiect cu finanţare europeană.

*

„Am primit luni o notificare că a mai fost aprobat pentru Agenţia Olt încă un proiect strategic, de data asta pe modernizarea serviciilor oferite de Serviciul public de ocupare. Proiectul se numeşte «Servicii de ocupare permanentă» şi ne propunem să aliniem la standarde europene serviciile de bază pe care noi le oferim, adică informare şi consiliere, mediere a muncii, formare profesională şi consultanţă pentru începerea unei afaceri. Este un proiect pe Axa IV, care este special destinat modernizării serviciilor publice de ocupare”, a declarat el.


Pe lângă formarea profesională pentru comunicare, management sau operare pe calculator, reprezentanţii AJOFM încearcă să centralizeze electronic oferta locurilor de muncă şi cererile de angajare.

*

„Online să se întâlnească oferta angajatorilor şi competenţele solicitate de angajatori cu oferta persoanelor aflate în căutarea unor locuri de muncă. Sistemul să genereze automat recomandările la domiciliu pentru persoana respectivă, unde dânsul ar fi compatibil cu locul de muncă. De asemenea, ne propunem ca pentru formarea profesională pe competenţe transversale, ceea ce înseamnă comunicare, management, operare calculator, să se facă tot în sistem online. Adică oamenii să se poată înscrie, să poată urma cursurile accesând programul respectiv de formare de la calculator”, a explicat Cârloganu.


El a adăugat că, cel mai probabil, proiectul va fi demarat la 1 septembrie, având şi un partener italian.

Servicii la standard mediu din cauza lipsei de oameni

Cristinel Cârloganu s-a plâns în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural, care s-a desfăşurat joi, de faptul că instituţia pe care o conduce nu are suficient personal pentru a oferi servicii de calitate. De suferit au în special relaţiile cu publicul.

*

„Serviciile pe care le avem, noi le asigurăm la un standard mediu având în vedere şi numărul relativ redus de personal care este implicat în relaţiile directe cu publicul, fără să avem o competenţă de personalizare a serviciilor pe tipuri de servicii. Această situaţie este, în special, după 1 septembrie 2010, când o parte dintre funcţionarii care lucrau efectiv în relaţiile cu publicul au trebuit să se reorienteze profesional”, a spus directorul AJOFM.


El a precizat că numărul angajaţilor agenţiei s-a înjumătăţit în ultimii doi ani: „Atunci când am venit la Agenţie, aveam 76 de angajaţi în tot judeţul, iar în prezent am 40. Dintre aceştia, cei mai mulţi fac parte din structuri ca resurse umane, contabilitate sau audit”.



Sursa: gazetanoua.ro