Se ştie limpede (nimeni din Palatul Victoria sau de la partid nu contestă acest lucru) că Elena Udrea este cel mai performant ministru al Cabinetului Boc. Dacă a spus asta, răspicat, însuşi dom’ preşedinte Băsescu - a cărui intuiţie şi a cărui expertiză nu mai încape discuţie că sunt fără greş - zic şi eu, ca românul imparţial, că nu mai e cazul să punem la îndoială profesionalismul şi abilităţile doamnei Nutzy. De fapt, tocmai ca o recunoaştere a acestor neîndoielnice aptitudini i s-au dat pe mână cele mai mari alocaţii bugetare, duble faţă de acelea ale altor ministere. Ca să nu mai pomenim că tot doamnei Lenuţa Cocoş îi revin şi cele mai substanţiale fonduri europene destinate promovării brandului de ţară: 75 de milioane de euro. Închipuiţi-vă că frunzuca aia stilizată, plus logoul (care se puteau achiziţiona dintr-o bază de date, cu doar câteva sute de euro) au tocat, sub semnătura „blondei de la guvern”, aproape un milion de euro. Treaba asta, ţinând de „originalitatea” faimosului brand, a generat la vremea respectivă un scandal de pomină. Într-o democraţie normală, cu diriguitori responsabili, gafa asta s-ar fi lăsat cu demiterea sau cu demisia de onoare a împricinatei. La noi, în regimul portocaliu-verde, greu să vezi astfel de gesturi de minimă decenţă. Dimpotrivă, sfidând buna măsură, pupila lui Traian Băsescu s-a pus, nene, pe tocat banii de promovare, că doar nu erau de la dânsa din buzunar. A pornit cu „frunza” peste mări şi ţări, la vânătoare de turişti, prin America, Franţa, Anglia, Italia, Germania, Spania, Rusia, Polonia, s-a dus cu lansarea internaţională până la Expoziţia Mondială de la Shanghai. Rezultatul? Bani aruncaţi în speranţa că, fascinaţi de frunză şi de frumuseţile „Grădinii din Carpaţi”, străinii o să dea buzna, iar turismul, sub manageriatul Lenuţei din Pleşcoi, o să înflorească într-o veselie. În plus, turiştii români nu vor mai prefera destinaţiile de peste fruntarii, ci vor opta pentru o vacanţă în ţară.
Datele pe care Institutul Naţional de Statistică ni le pune la dispoziţie, la sfârşitul verii, ne arată că numărul turiştilor străini n-a crescut deloc; ba e mai mic decât în 2007 şi 2008, cifrându-se la circa 323.000. Asta în condiţiile când litoralul bulgăresc a primit peste 2 (două) milioane de vilegiaturişti, Grecia - 6 milioane şi Turcia - 9 milioane. Dezamăgitor pentru manageriatul nemaipomenit al doamnei Udrea e şi faptul că numărul românilor plecaţi în vacanţă în Bulgaria, Turcia, Croaţia, Italia este cu peste 800.000 mai mare decât al acelora ce au optat pentru Litoralul românesc şi staţiunile montane autohtone. Concluzia: frunza domnei Nutzy şi campania ei de promovare, concepută în manieră pompieristică, sunt al dracului de scumpe şi de pomană! Turismul şi bugetul nostru sărac s-au pricopsit doar cu pagubă. Câtă vreme ca manager titular la minister scapi din vedere lucrul elementar ce ţine de proasta calitate a serviciilor turistice, infrastructura sub orice critică, bani cu grămada investiţi în patinoare care stau închise de la inaugurare şi telegondole plasate în destinaţii pe care nu le vizitează nimeni, era firesc ca opera turistică a celui mai bun ministru din guvern să fie de... trei parale.



Sursa: gazetanoua.ro