Poliţia Rutieră a solicitat repunerea în funcţiune a radarelor fixe, a căror aviz de funcţionare a fost retras în 2009, din cauza lipsei unui cadru legal. Potrivit site-ului instituţiei, politiarutiera.ro, reprezentanţi ai Ministerului de Interne, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Transporturilor pregătesc un cadru legal de funcţionare a acestor aparate.
În urmă cu doi ani funcţionau peste 200 de astfel de radare. În acest moment mai funcţionează şase, pe DN1.
Principalul motiv pentru care autorităţile doresc reintroducerea radarelor fixe este reducerea numărului de accidente grave produse din cauza vitezei, dar şi a altor abateri pe care şoferii le comit atunci când ştiu că nu sunt văzuţi de nimeni. Direcţia Rutieră a iniţiat demersurile pentru reimplementarea radarelor fixe. Au fost destule probleme şi discuţii interminabile pe această temă şi din acest motiv am cerut să participe toţi factorii implicaţi în siguranţa rutieră. După ce se va găsi cea mai buna soluţie, vor urma recalibrări şi reaşezări ale radarelor fixe, astfel încât să servească în primul rând la reducerea numărului accidentelor rutiere, a declarat comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere.
Principalele cauze generatoare ale accidentelor rutiere produse în prima partea a anului au fost: viteza, fie neadaptată la condiţiile meteo, de drum sau trafic, fie peste limita legală (25,3 la sută din totalul accidentelor), urmată de traversările neregulamentare ale pietonilor (18,0 la sută) şi neacordarea priorităţii pietonilor angajaţi regulamentar în traversare (12,3 la sută). În 2011, numărul accidentelor de circulaţie a scăzut cu aproape nouă la sută, faţă de anul trecut, iar cel al persoanelor decedate în urma acestor evenimente s-a redus cu peste 20 la sută.
Sursa: www.*************