Autorităţile locale au renunţat, în aceste sărbători, să-şi mai ofere daruri strălucitoare, constând în de beculeţe, steluţe şi reni luminoşi şi au decis să-şi pună sub bradul de Crăciun un alt tip de cadouri. Pe final de an, edilii au comandat 300 de bucăţi de stâlpişori ornamentali cu care vor împrejmui trotuarele pentru a-i feri pe craioveni de vitezomani.


Stâlpişorii au fost comandaţi şi ar trebui să sosească până la sfârşitul acestui an, urmând ca primele zile ale lui 2012 să-i găsească gata plantaţi pe trotuare. Potrivit caietului de sarcini, autorităţile nu îşi doresc orice fel de bare de protecţie, ci unele care să fie neapărat rezistente. Din postura de cumpărători, edilii cer ca stâlpii să fie alcătuiţi din materiale plastice, dar “ranforsaţi la interior cu ţeavă metalică pe toată lungimea pentru creşterea rigidităţii”. Totodată, ei trebuie să fie confecţionaţi în aşa fel încât să poată fi montaţi pe asfalt, chiar şi pe beton, cu ajutorul unui sistem de fixare. Municipalitatea le cere producătorilor şi garanţii că stâlpii rezistă la diferenţele de temperatură şi la acţiunea razelor ultraviolete.

Bastonaşe negre şi lucioase

Fiind vorba de nişte stâlpi ornamentali, aceştia trebuia să aibă obligatoriu şi un aspect plăcut. Autorităţile craiovene cer ca toate cele 300 de bucăţi să fie de culoare neagră şi să prezinte un luciu de suprafaţă. Mai mult, pentru a nu se greşi modelul, edilii şi-au luat măsuri stricte. În documentaţia tehnică, au cerut producătorilor interesaţi de această comandă să aducă, la Primăria Craiova, schiţe şi mostre ale acestor obiecte de protecţie pentru a putea fi studiate pe toate feţele. “Ofertanţii vor prezenta în mod obligatoriu o schiţă cu dimensiunile stâlpului ornamental şi o mostră (un stâlp) conform ofertei prezentate, comisia urmând a aprecia şi aspectul estetic al stâlpului”, se precizează în caietul de sarcini, publicat deja de municipalitatea craioveană.

Tramvai cu prioritate

Pe lista de achiziţii a Primăriei Craiova se mai află şi un studiu de trafic referitor la circulaţia cu tramvaiul în oraş. Potrivit documentaţiei, municipalitatea este interesată să găsească o firmă specializată care să vină cu o soluţie tehnică pentru fluidizarea traficului pe arterele Calea Severinului, bulevardul „Nicolae Titulescu” şi Calea Bucureşti. Edilii susţin că, din cauza măririi numărului de maşini, acesta a ajuns cel mai aglomerat ax al oraşului, afectând circulaţia pe singura linie de tramvai pe care o avem. Specialiştii din Primărie spun că tramvaiul este nevoit să circule cu o viteză mai mică, iar călătorii renunţă să mai călătorească cu acest mijloc de transport. Studiul pe care îl comandă acum autoritatea locală ar presupune adaptarea intersecţiilor semaforizate pentru a da prioritate în trafic tramvaielor.