Începând cu obligaţiile lunii iulie scadente pe 25 august, Declaraţia 112 privind plata contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa angajaţilor asiguraţi se va depune numai on-line. Eugen Călinoiu, directorul executiv al DGFP Dolj a precizat că pentru a veni în sprijinul contribuabililor, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj va organiza întâlniri cu mediul de afaceri in zilele de 3, 10 şi 17 august 2011, orele 11.00-12.00, în sala de şedinţe de la etajul 3 al clădirii din str. Mitropolit Firmilian, nr.2, pentru mai buna înţelegere şi conformare privind depunerea electronică a declaraţiilor fiscale. În acest context, sunt mai multe etape care trebuie parcurse pentru obţinerea şi înregistrarea certificatului digital calificat pentru semnătura electronică. „Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe website-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii” a precizat Eugen Călinoiu, directorul executiv al DGFP Dolj.

Înregistrarea certificatului digital calificat


Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarcă în calculatorul de pe care se vor transmite declaraţiile documentul de confirmare de pe website-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator. La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie să apară erori. Se trimite acest fişier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul respectiv şi va aplica semnătura electronică în căsuţa Semnătură autoritate de certificare, după care va înapoia pe e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salvează pe discul calculatorului de pe care urmează să fie transmise declaraţiile. „Cu acest document de confirmare agenţii economici se vor înregistra pe website-ul ANAF, astfel: intraţi pe portalul ANAF, meniul Depunere declaraţii, modulul Înregistrare certificate calificate. Selectaţi (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi îl transmiteţi tastând butonul Transmite documentul. După completarea acestor date se tastează butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afişa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-aţi introdus anterior. Pentru tipărirea acestui formular se apasă butonul Tipăreşte cererea. Dacă doriţi să depuneţi declaraţii fiscale pentru mai mulţi contribuabili, apăsaţi pe „Continuă cu înregistrarea unui alt CUI” şi procedura se reia ca mai sus…” a mai spus directorul DGFP Dolj.

„Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”

Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”, ulterior obţinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la unitatea fiscală : formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale; documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie; documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale) şi documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

***

După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaraţii on-line. Apoi, se accesează website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, publicat pe website-ul instituţiei.

Sursa: cvlpress.ro