Examenul de licenţă va avea, din acest an universitar, două probe şi nu una, cum era până acum. Schimbarea este adusă de Legea Educaţiei. Se păstrează însă autonomia universitară, în sensul că, fiecare facultate îşi fixează în ce vor consta probele, cât şi Regulamentul de organizare şi desfăşurare a lor. În majoritatea cazurilor este agreată ideea ca pe lângă susţinerea lucrării de licenţă să existe şi o evaluare scrisă a studenţilor. Această variantă va fi adoptată şi de Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor a Universităţii din Craiova care pregăteşte rigori şi suplimentare.

Conducerea Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor din Craiova şi- a fixat noua variantă de evaluare a absolvenţilor de la ciclul de licenţă după consultarea cu membrii Asociaţiei Facultăţilor de Economie din România, care a avut loc chiar la sfârşitul săptămânii trecute. Şi în urma dezbaterilor au rezultat două variante, una din ele fiind agreată atât de profesorii Universităţii din Craiova, cât şi de cei de la Universitatea „”Babeş Bolyai” din Cluj Napoca.

„Începând cu acest an, actuala Lege a Educaţiei prevede că examenul de licenţă se finalizează cu două probe. Şi aici au fost discuţii. Fiecare centru şi-a prezentat punctul de vedere. În general, au rezultat două variante. Una din variante a fost şi susţinută de noi. Altă variantă a fost susţinută de ASE Bucureşti, dar care, după opinia noastră, mai trebuie să mediteze asupra probleme. Legea spune clar că examenul de licenţă constă în două probe şi ASE-ul a venit cu propunerea ca pe lucrarea pe care o prezintă candidatul să se dea două note: o notă care să vizeze cunoştinţele teoretice ale candidatului şi o notă pentru lucrarea aplicativă. După opinia noastră se încalcă sensul legii. Noi suntem pentru varianta cu două probe. Şi aceeaşi metodă o vor promova şi alte universităţi printre care şi Universitatea „Babeş –Bolyai de la Cluj”, a precizat prof.univ.dr. Lucian Buşe, decanul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor.

Proba scrisă pe pachete de discipline

Profesorii universitari îşi doresc un examen de licenţă mai riguros, şi nu o evaluare pe discipline. Prin urmare au recurs la realizarea unei tematici care să cuprindă atât cunoştinţe generale, cât şi de specialitate.

„S-au făcut pachete de discipline. Unele care reflectă cunoştinţe fundamentale şi al doilea pachet care reflectă cunoştinţe de specialitate. Deja s-a stabilit la nivelul departamentelor care sunt disciplinele de cunoştinţele fundamentale care se vor regăsi la toate specializările şi al doilea pachet de discipline, cunoştinţe de specialitate care le-au stabilit departamentele aferente fiecărei discipline în parte. Şi noi suntem în faza de a culege bibliografie atât pentru cunoştinţele fundamentale. cât şi pentru cunoştinţele de specialitate. Şi în următoarea etapă vor fi nişte comisii care vor încerca să elimine paralelismele, adică mai ales pentru cunoştinţe fundamentale, unde vin toate departamentele cu propuneri să fie un punct de vedere unitar. Dacă se va ajunge la această variantă, şi noi credem că aşa va fi, se produce schimbări la lucrarea de licenţă”, a mai spus decanul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor din Craiova.

Odată cu introducerea unei probe scrise se va modifica şi structura lucrării de licenţă. Acestea vor fi construite pe bază de aplicaţii.

Modificările vor fi aduse la cunoştinţa studenţilor în luna decembrie a.c. Aceştia vor avea astfel aproximativ o jumătate de an să e pregătească pentru a răspunde noilor cerinţe.

cvlpress.ro