Guvernul a început discuţii iniţiale cu Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) pentru a obţine fonduri pe care compania de stat Transgaz să le folosească la construcţia gazoductului Nabucco. „Este prea devreme să discutăm detaliile posibilei finanţări, însă pot spune că am început discuţiile cu Guvernul”, a afirmat directorul Biroului din România al BEI, Milena Messori, într-un interviu pentru Bloomberg.

Raiffeisen Bank International a estimat, într-o notă către investitori publicată săptămâna trecută, că Transgaz va trebui să contribuie cu 50 de milioane de lei la proiectul de costrucţie a gazoductului Nabucco în acest an, pentru a acoperi costuri operaţionale, şi cu alte 30 de milioane de lei anul următor.

Consorţiul Nabucco a decis, în mai, să amâne startul construcţiei până în 2013. Proiectul, la care participă Transgaz, RWE (Germania), OMV (Austria), Mol (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria) şi Botas (Turcia), vizează aprovizionarea Europei cu gaze naturale din Asia Centrală, pentru a reduce dependenţa de livrările din Rusia.

Companiile Nabucco (Nabucco Gas Pipeline International GmbH şi subsidiarele naţionale ale acesteia) şi ministerele implicate din cele cinci ţări de tranzit, respectiv Austria, Bulgaria, Ungaria, România şi Turcia, au semnat, săptămâna trecută, acordurile de sprijin al proiectului, fiind, astfel, finalizat cadrul legal pentru construcţia conductei.

Estimarea oficială pentru costurile proiectului Nabucco este de 7,9 miliarde de euro, cifră bazată pe un studiu de fezabilitate efectuat în anul 2005. Consorţiul Nabucco a anunţat, între timp, că cifrele sunt în curs de reevaluare.

Potrivit unor surse citate de Reuters, în mai, investiţiile proiectate au fost revizuite la 12-15 miliarde euro, însă consorţiul a dezminţit informaţiile, calificându-le drept speculaţii. Capacitatea conductei urmează să fie de 31 miliarde metri cubi pe an.