CRAIOVA. O ciudată iniţiativă a Ford de a selecta câţiva jurnalişti şi “o anumită parte a presei” pentru o vizită de documentare în incinta fabricii Ford de la Craiova s-a dovedit a avea efectul contrar decât şi-au propus organizatorii: zvonul închiderii unităţii din Craiova s-a amplificat şi s-a răspândit şi mai mult.
Secretomania de care au dat dovadă reprezentanţii Ford România a generat suspiciuni, evenimentul de ieri generând speculaţii la nivelul redacţiilor. La ce bun să te apuci să demonstrezi în mod oficial ceva care există doar la nivel de zvon?
În locul transparenţei s-a apelat la o stratagemă ieftină de a utiliza jurnalişti şi canale media favorabile tocmai din dorinţa de a “da bine” prin controlul informaţiei. Spre cinstea lor. unii jurnalişti prezenţi au relatat altfel decât şi-ar fi dorit “gazdele”. Similitudinile între închiderea fabricii Nokia din judeţul Cluj şi incertidudinea investiţiei americane din Dolj au generat, probabil, zvonurile pe care responsabilii cu imaginea fabricii Ford au încercat fără succes să le ucidă. Evident, mass media locale nu au primit nici informaţii oficiale din partea Ford România sau a reprezentanţilor săi de la Craiova, nici scuze pentru tratamentul discriminatoriu şi pentru împiedicarea celei mai mari părţi a presei locale de a avea acces la o informaţie importantă pentru comunitate.
Primarul Craiovei şi Prefectul Judeţului Dolj, puşi să dea declaraţii în plină stradă
Pe post de martori au fost împinşi primarul Craiovei, Antonie Solomon, şi prefectul judeţului Dolj, Nicolae Giugea, situaţie ingrată, care nu-i onorează nici pe cei doi ;i nici pe organiyatori, însă scopul scuză mijloacele, nu-i aşa? Declaraţiile celor doi au fost făcute în plină stradă, în afara incintei Ford! Umilitoare a fost şi corecţia aplicată reprezentanţilor autorităţilor locale şi judeţene, primarul Solomon declarând că preşedintele Ford România, Jan Gijsen, şi-a arătat nemulţumirea în privinţa nerealizării unei infrastructuri necesare transportării viitoarelor autoturisme produse în Bănie. Ocazia nu a fost ratată de primarul Solomon pentru a lansa un atac la adresa senatorului Berceanu, şeful său pe linie de partid.
„Am avut numeroase discuţii contradictorii cu un fost ministru al Transporturilor (n.red.: Radu Berceanu) legate de crearea unui drum expres, care să ne lege de autostradă, aşa cum Ford a solicitat iniţial. Acest drum ar fi înlesnit transportul către portul Constanţa, ceea ce ar fi fost de mare ajutor. Ceea ce depinde de noi, la nivelul infrastructurii locale, vom face şi vom iniţia în continuare demersuri pentru a introduce Craiova pe harta autostrăzilor şi a drumurilor expres“, a spus Solomon.
Care este adevărul în privinţa investiţiei Ford de la Craiova este greu de spus. Relatările colegilor care au reuşit să pătrundă în incinta fabricii au arătat preocuparea organizatorilor pentru a “omorî” zvonul plecării. O încercare ridicolă, mascată prost, care generează incertitudine şi suspiciune. Să reamintim faptul că închiderea fabricii Nokia de la Jucu a fost un secret păzit cu străşnicie până în momentul anunţului? Muncitorii clujeni au rămas cu ochii în soare din cauză că reprezentanţii statului român nu au negociat un contract în care să existe clauze prin care salariaţii să fie protejaţi în cazul închiderii unităţii.
Cine ne poate răspunde la o întrebare legitimă, adresată de mulţi craioveni: Ce garanţii sunt oferite muncitorilor în cazul în care investiţia Ford de la Craiova este “îngheţată” sau chiar se renunţă la aceasta?
Sursa: *************