Acordati un calificativ RAT Craiova dupa trei ani jumate de la lansarea proiectului"Transport de calitate in municipiul Craiova"!
- Foarte bine
- Bine
- Satisfacator
- Nesatisfacator
- Nu ma pot pronunta
Acordati un calificativ RAT Craiova dupa trei ani jumate de la lansarea proiectului"Transport de calitate in municipiul Craiova"!
- Foarte bine
- Bine
- Satisfacator
- Nesatisfacator
- Nu ma pot pronunta
Nesatisfacator
Nu ma pot pronunța.
Nu ma pot pronunta...nu folosesc serviciile RAT Craiova
#rezist
nu ma pot pronunta, nu folosesc rat-ul.
dar din punct de vedere al bunului simt si comportamentului in trafic al soferilor rat-ului, cel putin pe rutele folosite cel mai des de mine, as acorda calificativul "nesimtire crasa", dar din pacate nu exista aceasta varianta..
Life sucks.. So.. why the fuck bother?
Nesatisfacator
nu mă pot pronunța
nu folosesc RAT, deci nu am idee ce s-a făcut sau nu s-a făcut
Satisfacator
Nu ma pot pronunta, n-am mai folosit serviciile RATC de peste 5 ani
Nu ma pot pronunta
Nu ma suna daca nu stii sa saluti si sa inchei o afacere
Secretul succesului este să știi să pierzi cu demnitate și să câștigi cu modestie
"Incearca nu sa fii un succes, ci sa fii o valoare!
Nesatisfacator
Satisfacator
Satisfacator
Ultimii 10 ani au avut mai multe tentative de modernizări ale stațiilor, ale modalităților de taxare și ale autobuzelor RAT Craiova.
--
În unele stații au apărut bănci. Băncile cu pricina fuseseră relocate din diverse parcuri (fuseseră înlocuite cu unele mai noi), au fost recondiționate și apoi plasate în apropierea stațiilor.
În altele au apărut refugii care au pe laterale reclame, tragic este că în multe din ele nu s-au montat bănci.
Unele refugii au fost oferite ca sponsorizare primăriei de diferite firme, iar acum primăria are procese cu DNA și din cauza lor.
--
În ce privește modalitățile de taxare: acum vreo 10 ani au apărut automate stradale care trebuiau să deservească zonele în care nu există nici tonete de bilete, nici parteneri care să vândă bilete RAT, din păcate aceste automate nu au mai fost întreținute, sunt lăsate de izbeliște așteptând zile mai bune.
S-au făcut pași în direcția acceptări portofelelor digitale, toate mașinile mai noi de 10 ani au montate validatoare ale portofelelor digitale. Însă tipul acesta de plată nu este încă încetățenit și nu este cel mai avantajos din cele disponibile.
Anul trecut abonamentul pe toate traseele a ajuns 65 de lei, pentru cei care foloseau mai multe trasee este un lucru bun, pentru ceilalți noul preț este cu 15 lei mai mare decât vechiul abonament pe o singură linie, chiar și așa abonamentul RAT Craiova este mai accesibil decât cel din majoritatea orașelor mari.
--
Anii 2000 au debutat cu câteva achiziții nefaste ale unor autobuze second-hand, unele cât de cât decente aduse din Germania (MAN și Mercedes) autobuze care sunt încă în uz, dar și unele din Italia (Breda-Menarini) cărora li s-au spart motoarele la puțin timp după ce au fost aduse, nu au fost concepute pentru clima de la noi, multe din ele au zăcut și zac nefolosite în garaje fiind piese de schimb pentru cele 2-3 care încă mai supraviețuiesc.
Au venit însă și anii 2008-2009 când s-a făcut o primă modernizare a parcului regiei, 17 autobuze MAN Lion City au înlocuit parte din parcul mai vechi, cu această ocazie Microbuzele IVECO s-au făcut nevăzute iar midibuzele PROBUS au fost transferate către trasee mai puțin aglomerate.
Procedurile pentru o nouă rundă de achiziții au început în anul de grație 2011, dar licitațiile au fost contestate, iar din bâlbă în bâlbă s-a ajuns la o achiziție abia în 2014.
În sfârșit, anii 2014 și 2015 ne-au adus alte câteva autobuze noi, de asta dată modelul Solaris Urbino 12 (model care era deja prezent la acel moment și în alte orașe ale țării),
După 17 autobuze aduse în 2014, au urmat încă 7 în 2015, iar anul ce tocmai a trecut nu au mai fost aduse autobuze, deși în discuțiile inițiale era vorba de un contract pentru 50 de autobuze timp de 3 ani de zile.
Pentru că din cele 50 de autobuze noi nu avem decât 24, pe anumite trasee - 1, 2b, 4, 11, 24, 29 - încă ma circulă ultimele autobuze DAC UDM produse la Rocar București în primii ani de după 1990 (ultimele sunt din 1994). Este interesant că au fost menținute în stare de funcțiune tocmai acestea, iar autobuzele italiene și cele nemțești mai vechi au cedat, cu toată uzura lor autobuzele DAC au fost fiabile și mai puțin pretențioase în ce privește costurile de reparații.
Hulite pentru că au fost folosite ca pomană electorală la alegerile din iunie anul trecut, tramvaiele modernizate își fac treaba cât de cât în liniște. Înafară de Tatra KT4D-uri și Siemens SGP-uri (ambele modele colantate) au început să își facă (re)apariția și Tatra T4D-MT-urile aduse odinioară din Dresda. Eu cred că trebuie să apreciem munca oamenilor din departamentul tehnic al RAT Craiova, oamenii care fac posibil transportul multora din cetățenii Craiovei ținând în funcțiune chiar și piese de muzeu.
--
În concluzie,
Dacă cei care promit în campanii și-ar fi ținut promisiunile și ar fi avut mai mult respect pentru bugetul municipalității unele gafe păguboase nu s-ar fi întâmplat iar noi am fi avut autobuze decente pe toate traseele.
Chiar și așa, unele îmbunătățiri s-au făcut, optimiștii ar spune că „se putea și mai rău” (în unele orașe mai sărace s-a renunțat la transportul public), sper că noua admiistrație va continua achizițiile pe contractul aflat în derulare (experiența de până acum ne-a arătat că durează mult procedurile de licitație, păstrarea contractului existent i-ar scuti de dureri de cap pe mulți).
Suntem în 2017, până în 2020 poate avem iar noi licitații iar fondurile europene ne-ar putea aduce și mult doritele autobuze electrice și noile tramvaie.
--
Χριστός σε αγαπάει
Nu ma pot pronunta
Nu ma pot pronunta
Nemintind nu trebuie sa-ti aduci aminte nimic!
www.pescardejiu.blogspot.com
Iata cateva variante:
Descarcati varianta potrivita: