Bere Heineken sau bere Stella Artois
- Heineken
- Stella Artois
Heineken este o companie din Olanda din industria berii, cu o cifră de afaceri de 11,829 miliarde euro. Berea Heineken a fost produsă pentru prima dată de Gerard Adriaan Heineken când, pe 15 februarie 1864, a cumpărat fabrica de bere De Hooiberg. Abia în 1886, H. Elion a reușit să obțină drojdia potrivită berii Heineken (de tip A) care se folosește și în rețetele de astăzi. În 1968 au cumpărat Amstel, berea rivală din Olanda. În 1991 se deschide muzeul Heineken din Amsterdam, iar în 2001 îl redenumesc în Heineken Experience.
Compania a intrat pe piața din România în anul 1998[7], sub numele de Brau Union, care în 2007 și-a schimbat numele în Heineken. Heineken România ocupă locul 1 pe piața berii din România, cu o cotă de piață de 26% (mai 2009). Principalii concurenți în România sunt: Ursus, InBev și URBB.
InBev este o companie belgiană din industria berii, parte a concernului multinațional Anheuser-Busch InBev. Compania este al doilea producător de bere din lume și deține mărcile Stella Artois, Skol, Beck's și Brahma.
Anheuser-Busch InBev a luat ființă la sfârșitul anului 2008, în urma fuziunii dintre compania belgiană InBev și gigantul american Anheuser-Busch - producătorul brandurilor Budweiser și Bud Light – care reunește 48,5 de procente din piața americană a berii. Compania deține și 50% din acțiunile Grupo Modelo, care produce brandul global Corona, asigurâdu-și astfel supremația pe piața berii din Mexic și 27% din acțiunile berarului chinez Tsingtao, al cărui brand onomin este lider pe piața chineză a berilor premium. Portofoliul Anheuser-Busch InBev cuprinde peste 300 mărci și include brandurile globale Budweiser, Stella Artois și Beck’s, mărci globale cu creștere rapidă în mai multe țări: Leffe și Hoegaarden, și “vedete locale” puternice ca Bergenbier, Skol, Brahma, Quilmes, Michelob, Harbin, Sedrin, Cass, Klinskoye, Sibirskaya Korona, Chernigivske și Jupiler, printre altele, precum și o rețea de distribuție fără rival. Anheuser-Busch InBev deține primele 4 cele mai bine vândute beri din lume și ocupă locul 1 sau 2 în peste 20 de piețe cheie.
Cu aproximativ 120.000 angajati la nivel mondial, Anheuser-Busch InBev este prezent în peste 30 de țări din America, Europa și zona Asia Pacific.