Nu esti conectat pe Craiova Forum. Apasa aici pentru a crea un cont nou sau, daca ai deja unul, conecteaza-te folosind formularul de mai jos.
Pagina 2 din 4 PrimaPrima 1 2 3 4 UltimaUltima

Sfaturi utile pentru cei care vor sa-si faca o casa


Vezi rezultatele sondajului: Ce este mai rentabil casa numai parter sau parter + mansarda la acelasi nr de mp folositi

Votanţi
103. Nu poţi vota in acest sondaj
  • Cel mai mic pret este pentru casa numai parter

    25 24.27%
  • Cel mai mic pret este pentru casa P+M

    34 33.01%
  • Nu stiu dar banuiesc ca cel mai mic pret este pentru casele numai Parter

    32 31.07%
  • Nu stiu dar banuiesc ca cel mai mic pret este pentru casele P+Mansarda

    12 11.65%
  1. #21
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:

    Exclamation

    Citat Mesaj iniţiat de alin_za_man Vezi mesajele
    Din punctul meu de vedere , o casa P este mai rentabila ca pret fata de o casa P+M.
    Ca si concluzie,eu cred ca poate fi ceva mai avantajos o casa P decat o casa P+M,dar sa nu ne amagim cu totii, este o diferenta cred eu nesemnificativa,la modul cel mai realist, pana la urma vorbim de aceleasi materiale de constructii, doar ca sunt pozitionate diferit.
    Super comentariul tau ...eu cred ca la noi cel mai mult sunt apreciate P+M pentru a nu ocupa mult din teren (cred ca 80% din cei care au un teren il au de maxim 500mp) si de aici si dorinta de a ocupa cat mai putin din el cu amprenta.

  2. #22
    0-day Member Iulia_U este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    16-01-2013
    Sex
    F
    Mesaje
    2
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    31
    Puncte CF
    0.0
    Buna, am vazut discutia si pe celalalt forum si sunt chiar interesata , nu atat de comparatia cheltuieli parter sau parter cu mansarda, ci de costuri aproximative pe etape pentru un parter sub 100 mp utili. Banuiesc ca va fi o casa din caramida...

    Noi acum ne informam incet incet sa vedem daca ne-am putea permite o casa de cca 70 utili sau luam un apartament.

    Inca nu avem terenul, nu am o schita definitiva a potentialei case, doar 2-3 variante ,dar la suprafata asta nici nu am multe variante de compartimentare. Bugetul este relativ mic si nu vrem sa ne intindem mai mult decat ne tine plapuma. Indiferent din ce vom face casa vreodata, va fi sub 100 mp din motive ce tin de necesitatile noastre de spatiu, intretinere ulterioara incalzire si curatenie , si numai parter, indiferent care ar fi argumentele altora contra parterului. Avem catelusi, cand e frumos afara si suntem acasa vom sta mai mult in curte, cand va veni bebe, la fel, nu vrem scara interioara caci ar trebui sa limitam accesul cateilor in zona si dorim sa evitam accidente neplacute cu bebe si catei. In plus casa scarii imi ocupa aproape un dormitor micut, deci pas....

    Zilele trecute am fost la o firma care se ocupa de constructii pe structura metalica si am discutat in mare pe un proiect cu suprafata si compartimentare similara cu ce am dori noi. La 80 mp construiti imi iese 70 utili, living cu bucatarie, o baie, doua dormitoare in care fac dressing, fara holuri, fara spatii de depozitare, cu posibilitate de extindere in viitor cu maxim 30 mp utili pe orizontala. Cost cca 300 euro/mp construit la stadiul de semifinisat incluzand:
    - proiect arhitectural, rezistenta, instalatii
    - fundatie in functie de studiul geo - aici mi s-a calculat orientativ la un teren nepretentios, cu adancime 1,1 m si talpa de 50, izolata
    - elevatie 40
    - structura metalica profile zincate, inclusiv sindrila acoperis, exterior 150, interior 100
    - pereti exteriori: osb , polistiren 10, decorativa, vata minerala 10, rigips 12,5, glet, folie
    - pereti interiori de 100, vata de 50, rigips, glet
    - tavan vata de 10, folie, rigips, glet
    - acoperis tabla din alea la cca 20-25 lei/mp, acoperis in una sau 2 ape
    - termopane albe in 3 cam low-e si low cost cu siguranta
    - usa metalica exterior ieftinuta
    - sapa
    - instalatii sanitare si electrice pe pozitie, centrala si calorifere in mijlocul camerei

    Eu mai adaug la pretul asta ceva banuti, de obicei discutiile initiale sunt ca sa atraga clientii, apoi mai adauga ei ceva. Apoi mai vin bani de bagat utilitati si finisat casa. Sunt si care ofera la cheie cu gresie, faianta, parchet low cost, dar nu ma incanta tare. De altfel luam in calcul si varianta sa platim firma numai pentru fundatie, structura, acoperis, pentru ca avem prieteni meseriasi buni care ne-ar putea ajuta contra cost cu restul, dar in ei am incredere si as cumpara eu materialele ca sa fiu sigura de ce bag acolo. Instalatia electrica o poate face sotul, sanitara avem prieten cu firma in domeniu. Termopane prefer ceva mai de calitate si montaj cu firma de unde le-as achiztiona. Mai greu imi e sa calculez suruburi, maruntisuri care costa mult, se aduna cand tragi linie, asa ca voi pune un 20% peste costurile cu materialele mari si multe.

    Ramane sa fac calcule si pe varianta asta pe una din schitele pe care ni le-am facut, in principiu indiferent de compartimentare interioara, exteriorul va fi un dreptunghi de cca 7-8 pe 9-10, iar ca mp la acoperis, pereti va fi cam pe acolo...Casuta simpla, gen case modulare, acoperis intr-o apa lina sau 2 ape cu unghi mic, o latura lunga, una scurta, care sa nu implice multi mp si multe accesorii. Fundatia nu necesita atata fier beton ca la o casa din caramida si oricum mai putin decat la una parter plus etaj, dar a nu se intelege ca vom face rabat, si oricum proiectul va tine cont de studiul geo. Structura metalica in sine costa cca 100 euro/mp construit cu montaj inclus ( am intrebat la o alta firma care nu face la cheie, iti ofera doar structura si au firme partenere cu care se pot face celelalte etape). Proiectul va fi facut la firma care produce structura si am primit preturi decente pentru proiect complet.

    Repet, nu e nimic batut in cuie, poate va fi structura metalica, poate caramida, exclus lemnul caci cel de calitate costa mai mult decat primele doua variante si mai mare incredere am in fier sau caramida. La structura metalica precizia ar trebui sa fie mai mare, profilele se taie cu laser asistat de calculator si au marje de eroare de 1-3 mm. Nu ma deranjeaza ideea de rigips la interior absolut deloc, nu avem fixisme cu traditionalul si nici preconceptii. Avantajul casei pe structura metalica ar fi durata scurta de finalizare si posibilitati de recompartimentari, montat geamuri, usi ulterior, extinderi mai usoare, spatiu util mai mare la aceeasi suprafata construita fata de una de caramida. Avantajele celor din caramida le gasim peste tot. O sa incerc sa gasesc mai multe informatii despre metalice pe forumurile de dincolo in tari cu climat similar celui din Romania, pe forumurile noastre gasesc mai mult pareri contra. Vreau sa merg sa vad si cateva casa construite in sistemul asta, dar numai daca, dupa ce ne facem calcule peste calcule, ne-am permite sa o facem, altfel nu are rost sa deranjez oamenii.

  3. #23
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:

    Exclamation

    Citat Mesaj iniţiat de Iulia_U Vezi mesajele
    Buna, am vazut discutia si pe celalalt forum si sunt chiar interesata , nu atat de comparatia cheltuieli parter sau parter cu mansarda, ci de costuri aproximative pe etape pentru un parter sub 100 mp utili. Banuiesc ca va fi o casa din caramida...
    Noi acum ne informam incet incet sa vedem daca ne-am putea permite o casa de cca 70 utili sau luam un apartament.
    Bafta in tot ce aveti de gand sa realizati ,nu am citit prea multe despre casele pe structura metalica ...eu persoanal pentru moment as alege o casa numai parter ,dreptunghi clasic cu acoperis in doua ape din caramida cu pereti portanti ,sunt mai putine necunoscute ,poti gasii mult mai multe echipe care sa faca o treaba buna. Indiferent ce decideti nu alegeti echipa pana nu vedeti mai multe lucrari executate de firma respectiva , de preferat la rosu.Pentru cei care spun ca o casa clasica dreptunghi simplu este urata sunt destule moduri de a infrumuseta casa nu numai formele deosebite.Un apartament clasic doua camere are cam 55mp unul cu trei camere are cam 70mp ...atunci de ce sa nu ajunga 80mp la o casa unde omul mai sta si afara la o terasa sau poate o bucatarie de vara.

  4. #24
    0-day Member Iulia_U este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    16-01-2013
    Sex
    F
    Mesaje
    2
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    31
    Puncte CF
    0.0
    Si noi dorim sa mergem tot pe un dreptunghi, pentru optimizare costuri, mai putini pereti exteriori decat daca as face un L sau variante. Incerc pe cat posibil sa pozitionez bucataria langa baie si alte si alte detalii de luat in calcul. Noroc cu jurnalele de casa si diverse opinii pe forumuri, din care putem fura cate o idee sau invata din greselile altora. Oricum si daca nu ne permitem sa ridicam casuta acum, amanam pentru viitorii maxim 3 ani, iar atunci maresc suprafata catre un 90 util sa nu mai fie nevoie sa fac extindere ulterior. Ma intereseaza oricum si varianta de caramida. Indiferent de varianta aleasa, vom alege o firma pentru fundatie, structura, si clar numai dupa ce vedem case facute de ei...

    Mi-ar placea o casuta in genul celei din link, dar trebuie sa vad cu inclinatia pantei acoperisului, ce nevoi sunt in zona in care locuiesc. Si spatiile vitrate trebuie luate in calcul...


  5. #25
    Rocker Imhotep's Avatar Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti Imhotep este un nume pe buzele tuturor, invidiat de toti
    Data de inscriere
    10-05-2010
    Locaţie
    St. Mesmin
    Sex
    M
    Mesaje
    1,237
    Mesaje bazar
    1
    Putere Reputatie
    15
    Reputatie
    2835
    Puncte CF
    50.0
    Usergroups:
    La o casa cu etaj, ca cea pe care o doresti sa o construiesti, e nevoie de baie+WC atat la parter cat si la etaj. Suprafata pe nivel ar fi cam de 50 mp. Un patrat cu latura de 7 metrii. Avand in vedera inaltimea unui nivel, constructia se poate aproxima cu un cub cu latura de 7 metrii. Eu as lua in alcul varianta asta, numai daca locatarii sunt pana in 50 de ani. Dupa o anumita varsta, e dificila urcarea si coborarea scarilor.
    "Nu înţelegi un lucru pe deplin decât dacă poţi să i-l explici bunicii." <Albert Einstein>

  6. #26
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:
    Adaug si alte chestii bune de stiut cand vrei sa te apuci de o casa :

    http://piatrasilemn.ro/gard_de_uluci.php cum sa faci gardul

    1. Necesitatea casei si puterea financiara
    - costurile nu sunt estimate corect intodeauna vizavi de puterea financiara si nu se prevad rezerve pentru factori imprevizibili, intrucat nu se iau in calcul multe aspecte.
    - nu se analizeaza corect necesitatea constructiei casei. Traiul la casa implica schimbarea modului de viata dar si ceva munca in plus. Unii nu sunt pregatiti pentru asta. Daca e cu DA trecem la punctul 2

    2. Achizitia terenului
    - nu se estimeaza corect necesarul de spatiu.
    - nu se estimeaza corect dimensiunile (lungime/latime) si amplasarea terenului atat ca distanta fata de punctele de interes cat si in ceea ce priveste vecinii si utilitatile. Atrag atentia ca prezenta unei retele de distributie a energiei electrice nu garanteaza obtinerea unui aviz favorabil de racordare. De exemplu reteaua electrica din zona poate fi inca in proprietate privata sau nu exista rezerva de putere in trafo ce deserveste respectivul segment de retea. Cheltuielile pentru racordare in aceste cazuri pot fi usturatoare. De asemenea alta utilitate importanta - apa. In unele locuri fie nu exista retea de distributie a apei fie apa se afla la mare adancime, un put forat poate ajunge la costuri de peste 5.000EUR
    - nu se ia in calcul stabilitatea terenului. Este recomandat ca inainte de achizitie sa se faca studiul geo, intrucat un teren slab poate aduce in plus costuri imense cu partea de fundatie (cunosc cazuri in care aceste costuri au adus un plus la cheltuieli de macar 5.000EUR)
    - nu se ia in calcul constrangerile legate de eliberarea autorizatiei de constructie in zona. Un exemplu ar fi legat de impunerea ca proprietarul sa lase cativa metri de teren pentru drumul de acces sau elaborarea unor proiecte aferente : PUZ - in general pentru extravilan, proiect catre autoritatea aeronautica pentru terenurile aflate in zona de influenta a aeroporturilor, alte conditionari existente : magistrale utilitati, amplasarea in zone de influenta industriale cu restrictii, regim inaltime locuinta, etc.
    - nu se ia in calcul posibilitatea ca terenul sa se afle sub vre-un litigiu
    - nu se ia in calcul posibilitatea ca masuratorile cadastrale aflate la dosar sa fie gresite. Recomand ca la achizitia terenului sa se faca verificarile topo si cadastrale (inclusiv masuratorile aferente)
    - lista poate continua.

    3. Proiectarea
    - nu se face o analiza temeinica a necesarului de spatiu vizavi de : numarul de membri in familie, stilul de viata (de exemplu dimensionarea bucatariilor sau livingurilor), necesarul de utilitati (CT, magazie, camara, beci etc), puterea financiara, etc
    - beneficiarul nu se informeaza suficient in legatura cu solutiile constructive (cadre, GVP, lemn, etc)
    - nu se face o analiza temeinica vizavi de punctele cardinale
    - unii se zgarcesc sa scoata banii pentru un proiect complet (la partea de rezistenta ma refer in primul rand) si cand ajung sa construiasca se dau cu capul de pereti ca nu stiu cum sa faca, se cearta cu constructorul sau se iau cu mainile de cap dupa ce finalizeaza ca nu au iesit cum trebui multe lucruri
    - se face proiectul casei inainte de a se face studiul geo (mare greseala!)
    - la deshideri (usi, ferestre) nu se iau in calcul spatiul "consumat" cu izolarea glafurilor
    - nu se verifica proiectul final in amanunt daca corespunde cerintelor clientului
    - nu se trec in proiect toate anexele/reperele

    4. Angajarea constructorului
    - se angajeaza constructor pe principiul cel mai ieftin
    - nu se pune in vedere constructorului toate detaliile necesare (de exemplu proiectul de rezistenta sau modul de preparare al betoanelor, etc) inainte de angajament
    - nu se cauta referinte ale constructorului (lucrari executate)
    - se da un avans prea mare, nu se stabileste esalonarea platilor
    - nu se discuta in mod clar pretul si esalonarea platilor, modul de plata (leu/eur, plata directa, virament, etc) pe principiul "lasati ca ne intelegem noi"
    - nu se face contract, se merge pe incredere
    - nu se stabilesc termeni si conditii contractuale clare, nu se stabilesc penalitati
    - nu se angajeaza diriginte de santier sau un specialist pentru supervizarea macar a fazelor cheie
    - nu se discuta detalii aferente : vine constructorul cu materiale pentru cofrat - panouri, popi, etc? poate constructor sa asigure transportul unor materiale de completare pentru care un furnizor nu asigura transport? asigura constructorul paza santierului pe perioada constructiei? cine plateste consumabilele (panze de ferastrau, electrozi sudura, discuri, etc) etc

    5. Pregatiri precedente inceperii constructiei
    - nu se asigura (la timp) sursa de apa si energie electrica
    - nu se face un calcul just privind cantitatile de materiale si nu se discuta in clar modul de furnizare a materialelor (asigurarea transportului) si datele de furnizare rezultand in timpi morti care constructorul (in mod firesc) ii poate imputa beneficiarului
    - nu se discuta cu furnizorii conditiile de return pentru eventuale cantitati de materiale nefolosite
    - nu se asigura caile de acces, de exemplu drum de acces prost in care o betoniera se poate infunda sau drum de acces pe care se pot executa la un moment dat diverse lucrari (canalizare, gaz, electric etc)
    - nu se pregateste o planificare privind rezolvarea unor probleme personale/familiale pe timpul ridicarii constructiei astfel incat beneficiarul sa isi asigure prezenta pe santier, mai ales in fazele cheie
    - nu se fac masuratori in teren in ceea ce priveste amplasarea constructiei cat si a nivelului terenului
    - nu se achizitioneaza materiale necesare in cazuri surpriza (de exemplu folii de protectie pentru cazurile cand dupa o turnare de beton vine poaia de vara nepredictibila)
    - nu se asigura serviciul pentru transportul materialelor reziduale (moloz) si nu se prevede un loc pentru depozitarea lor temporara
    - nu se iau acordurile de rigoare de la vecini ( aici sunt multe scandaluri Smile )
    - nu se asigura un loc pentru depozitarea materialelor sensibile la intemperii
    - nu se pregatesc materiale ce necesita timp de "maturare"/prelucrare. Aici ma refer in primul rand la lemn, care la montaj ar trebui sa fie uscat si, eventual, tratat. Unii achizitioneaza lemnul inainte de a fi montat acoperisul si consecintele nu sunt cele mai fericite.

    6. Constructia - ridicarea la rosu
    Subiectul este foarte larg si din pacate greu de detaliat.
    a. Fundatia
    - nu se decoperteaza "stratul verde"
    - nu se urmareste adancimea sapaturii pentru fundatiei pe tot perimetrul, in functie de cota cea mai joasa a terenului
    - nu se respecta intodeauna tipul betonului recomadat in proiect pe principiu ca "la umplutura merge mai slab"
    - se toarna in santuri ude/cu apa (in unele studii geo se specifica faptul ca in cazul in care ploua in sant se va lasa sa se usuce, eventual se va indeparta statul ud)
    - nu se ia in calcul hidroizolatia
    - nu se fac trecerile pentru conducte (evacuare, apa)
    - nu se face hidroizolatia la contactul cu zidaria
    - nu se lasa bare de legatura suficient de lungi pentru stalpi
    - nu se pun agrafe pentru legarea placilor acolo unde este cazul
    - nu se toarna fundatie si pentru scari, legata de fundatia casei
    - nu se trag bare de impamantare (desi poate nu se doreste)
    - uneori se uita a se lasa pragurile joase la garaje ( Smile cunosc un asemenea caz)
    - nu se toarna betonul continuu (se toarna "pe bucati" la intervale mari de timp) si nu se vibreaza (corect)
    b. Zidaria/structura de rezistenta
    - nu se respecta dimensiunile rosturilor de mortar recomandate de producator si nici dispunerea (de exemplu la unele GVP se recomanda dispunerea in snururi 1/3 grosime zid pe interior si exterior)
    - nu se foloseste mortar/reteta de mortar recomandat/a
    - nu se pun agrafe ce leaga stalpii de zidarie acolo unde se cere
    - se zideste la temperaturi mari fara a se uda caramida (in cazul blocurilor ceramice)
    - nu se intretes randurile
    - se fac zidarii de BCA fara a se suplini cu structura de rezistenta aferenta (centuri si stalpi subdimensionate)
    - nu se respecta (sau nu se stie) retetele betoanelor pentru structuri
    - se pune plasa de Buzau la plansee
    - nu se leaga fierul scarilor turnate din beton de structura (fundatie/planseu) sau nu se leaga cu raspundere
    - nu se leaga corect structurile balcoanelor
    - nu se fac grinzi corect dimensionate acolo unde este cazul
    - nu se cer certificate de calitate/conformitate/verificari laborator pentru materialele de baza
    - nu se inglobeaza corect fierul in masa de beton
    - nu se respecta dispunerea etrierilor (in general distantele dintre etrieri)
    - nu se fac ciocuri si L-uri corect dimensionate, nu se leaga cu sarma peste tot unde trebuie
    - nu se cheama responsabilul (dirigitele de santier) la toate fazele cheie
    - nu se respecta conditiile de mediu pentru turnarea betoanelor (ori prea frig/ori prea cald) si nici tratamentul anterior (racitul fierului in caz de temperaturi mari) sau ulterior (udatul, acoperirea)
    - la cererea constructorului unii "cifisti" adauga apa in betonul din cifa, pentru fluidizare
    - etc

    7. Sarpanta/podul/acoperisul
    - nu se achizitioneaza din timp lemnul pentru structura si se monteaza lemn ud. Lemnul ud va crapa atat in zonele de contact cu elementele de prindere dar si pe toata lungimea daca este supus la solicitari mari
    - nu se trateaza lemnul inainte de montaj. Tratarea lemnului dupa este acoperitoare si este foarte greoaie.
    - se fac structuri subdimensionate, uneori nu se ia in calcul posibilitatea ca pe acoperis sa fie amplasate utilitati (panouri solare de exemplu) sau varianta schimbarii solutiei pentru invelitoare (trecerea de la tigla metalica la tigla ceramica/beton)
    - distantele dintre grinzi/capriori sunt fara legatura cu dimensiunile materialelor termoizolante (50 sau 60 cm pentru vata, in general)
    - nu se iau in considerare, pentru a avea o inaltime utila a podului, spatiile "mancate" de izolatii si dusumele (asta ar fi de fapt legata de proiectare )
    - nu se prevad solutii pentru iluminat natural corect si aerisire, acolo unde este cazul, rezultand poduri infecte si in mare parte inutilizabile, desi se dau bani grei si pentru aceste spatii

    - nu se ancoreaza corect structura de lemn de zidarie
    - se bate astereala lasandu-se distante mari intre scanduri
    - nu se pune corect folia anticondens, in general suprapunerile sunt mai mici
    - in cazul tiglei metalice nu se indoaie tabla spre pazii/dolii rezultand infiltratii
    - nu se respacta conditiile de suprapunere a coalelor metalice, conform celor recomandate de producator
    - nu se petrece corect folia anticondens peste jgeaburi
    - nu se testeaza cu jet de apa izolarea acoperisului
    - nu se prevad popi (stalpi) pentru sustinerea elementelor lungi de structura (coame)
    - pentru montajul tiglei metalice unii fac montajul fara factura (si de aici si fara garantie "garantata") in ideea de economisi ceva banuti, procent infim fata de costurile invelitoarei si fata de costurile cu rezolvarea unor probleme ulterioare generate de o lucrare proasta (inclusiv cu referire directa la garantia tiglei metalice in sine)
    - nu se izoleaza corect (hidro si termic) decupajele pentru geamuri de mansarda
    Last edited by Alexandrulcn; 06-03-2013 at 14:53.

  7. #27
    Insane L3onarD.'s Avatar L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. L3onarD. este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist.
    Data de inscriere
    04-03-2010
    Locaţie
    In pachetul de TigarI.
    Sex
    F
    Mesaje
    7,510
    Mesaje bazar
    201
    Putere Reputatie
    47
    Reputatie
    10689
    Puncte CF
    101.5
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de FABIO Vezi mesajele
    Cel mai mic pret este pentru casa P+M
    Casa cu P+M e buca ca economisesti din teren!
    http://www.youtube.com/watch?v=Tdu_2...eature=related
    Cand te ridici - prietenii afla cine esti !
    Cand cazi - tu afli cine iti sunt prietenii !

  8. #28
    Banned laurk1 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    12-03-2013
    Varsta
    27
    Sex
    M
    Mesaje
    3
    Mesaje bazar
    1
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    Fiecare are nevoie de un camin, si poate varia de la ceva simplu – un cort, un adapost din crengi si frunze – la ceva complex – un palat multi-etajat cu zeci de dormitoare, bai si alte spatii speciale. Iata cateva metode bune pt ati construi o casa

  9. #29
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:

    Exclamation

    Citat Mesaj iniţiat de laurk1 Vezi mesajele
    Fiecare are nevoie de un camin, si poate varia de la ceva simplu – un cort, un adapost din crengi si frunze – la ceva complex – un palat multi-etajat cu zeci de dormitoare, bai si alte spatii speciale. Iata cateva metode bune pt ati construi o casa
    Sa "traduc" putin ce cred ca ai vrut sa spui ...

    Natura umana este extrem de complexa si de diferita in acelasi timp ,totul in viata este relativ si raportat la altceva. Daca pentru unii este o mare binecuvatare sa ai un acoperis din frunze deasupra capului ,sa nu te ploua si sa fi ferit de capriciile naturii , un cort deja este un lux la care multi nu viseaza ,o casa de chirpici este un lux pe care numai unii si-l pot permite , pe masura ce evoluam si credem ca ne putem permite mai mult consideram un apartament cu doua camere un spatiu insuficient ,masina din dotare depasita ...
    Daca nu eram asa , nu reuseam sa evoluam , important este mereu sa-ti vezi limitele , sa sti ce poti realiza si ce depaseste posibilitatile tele , sa nu uiti ca viata este extrem de scurta ,trecatoare , sa nu te arunci sa faci sacrificii mai mari decat poti duce ...
    Ce inseamna pentru un salariat obisnuit din RO 10.000/15.000 E , poate o suma uriase pe care nu o poate strange nici in 5 ani ... ce inseamna pentru un copil de banii gata din RO sau pentru cineva cu afaceri ilegate ... suma asta , o poate cheltuii fara probleme in maxim 24h.
    Totul este relativ , asociat la altceva ...

    Pentru cei care nu au vazut inca filmul recomand filmul " In Time (2011) " , pe urma ganditiva ce alegeti ....ce vreti sa faceti in viata si ce sacrificati pentru aceea reusita , cu stima Alex.
    Contact: Vodafone 0722876565,Cosmote 0765447749, RDS 0770051840 rds ,indiferent de motiv nu sunati dupa orele 22.00 sau mail/messenger alex_0722876565@yahoo.com

  10. #30
    Newcomer Dragos Iancu reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    02-01-2013
    Varsta
    29
    Sex
    M
    Mesaje
    13
    Mesaje bazar
    23
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    3
    Puncte CF
    0.0
    pana la urma,cam cat costa constructia unei case la cheie de 80mp,adica 2 dormitoare,baie,bucatarie,living???
    si ce este mai avantajos,sa faci o casuta cu mansarda cu amprenta la sol de 50mp,sau un parter de 80-90 mp?

  11. #31
    0-day Member lilicry reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    24-03-2013
    Varsta
    28
    Sex
    F
    Mesaje
    1
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0

    Worried casa

    buna ma puteti ajuta si pe mine a-si vrea sa iau acest proiect http://www.proiectecasevile.ro/proiect/casa-brandusa/ m-ar interesa de cati bani am nevoie sa o ridic comlet adica mana de lucru + materiale, ms

  12. #32
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de Dragos Iancu Vezi mesajele
    pana la urma,cam cat costa constructia unei case la cheie de 80mp,adica 2 dormitoare,baie,bucatarie,living???
    si ce este mai avantajos,sa faci o casuta cu mansarda cu amprenta la sol de 50mp,sau un parter de 80-90 mp?
    Parerile sunt impartite , dar pe un site de profil am inteles ca daca amprenta nu depaseste 100mp este mai rentabil numai parter.Consider spatiu pierdut scara si sus pe langa scara trebuie sa mai lasi si un mic hol .Casele P+M sunt cele mai apreciate pentru ca nu ocupa amprenta mare (terenurile sunt scumpe si omul prefera sa ocupe cat mai putin cu casa).

  13. #33
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:
    Alte sfaturi culese de pe un alt site ,merita citite atunci cand vrei sa te apuci de o casa :

    1. Pregatirea terenului - daca nu se decoperteaza stratul vegetal si se foloseste la umplere, cand se descompun buruienile vor ramane goluri si se va lasa terenul de sub placa, rezultand fisuri in placa zero.

    2. Trasare - pentru a ne asigura ca se porneste cu ziduri drepte si unghiuri de 90 grade se masoara diagonalele oricarui dreptunghi format si ele trebuie sa fie egale. Abaterea maxima poate sa fie de 5mm. Daca de la santuri fundatie se pleaca cu o abatere mare, unghiurile de la ziduri vor fi cu erori foarte mari.
    Trasarea se poate face cu scanduri fixate pe sol, in felul asta se protejeaza si marginile santurilor.

    3. Sapaturi fundatie - ultimii 10-20cm de pe fundul gropilor se sapa cu putin inainte de turnarea betonului. Adancimea santului de fundare trebuie sa fie de minim 1.10m. Acolo unde se face "treapta" data de diferenta de nivel, se pleaca de la 1.10m si se sapa la nivel (in partea de sus, adancimea santului poate fi mai mare de 1.10)
    Legat de latimea fundatiei, aceasta se masoara cu un distantier, facut dintr-o bucata de rigla. Se masoara 50 de cm, apoi se merge cu acea rigla si se verifica peste tot. Atat in zona de suprafata, cat si la adancime.
    In santul de fundare (sub betonul de egalizare) se pune impamantarea. o platbanda pe tot perimetrul fundatiei (circuit inchis), sudata de armatura din fundatie, cu bare metalice infipte in pamant si fixate de platbanda. Un capat al platbandei se scoate in afara fundatiei, in zona unde o sa fie contorul electric. Este necesara si indicata sudarea platbantei pe tarus chiar daca este prinsa cu suruburi de 8 si piulite. Sudura se izoleaza cu smoala.
    Barele ce compun armaturile pentru stalpi pornesc din fundul santului de fundare si trebuie scoase deasupra cotei zero (cota placii parter) cu cel putin 60 diametre, pentru a se putea face jointarea.
    Inainte de turnare se fixeaza tevi prin care vor trece conductele (WC, alimentare cu apa) si cablurile (curent, telefonie, cablu). Trecerile pentru canalizare in fundatii se fac cu teava de 140 sau 160 pentru a trece cu 110 prin ea. Pentru tot ce este sub placa zero se foloseste teava portocalie (e mai rezistenta la tasare)
    Betonul din fundatie se vibreaza pentru a nu aparea segregari.
    In betoniera e bine sa se puna plastiproof pentru a-i creste impermeabilitatea. (1 litru la mc de beton, se gaseste la bidon de 20 l si costa cam 100 lei)

    4. Soclu fundatie -ginzile din fundatie trebuie sa fie fixate de stalpi. Stalpii trebuie sa aiba etrieri si in noduri (acolo unde se intersecteaza cu grinzile)
    La grinzile din elevatie distanta intre etrieri este de 20 cm pentru zonele de capat (de doua ori inaltimea grinzii), in rest (in zonele de camp) distanta dintre etrieri este de 3/4 din inaltimea grinzii.
    Intre cofraje si armatura trebuie sa fie cel putin 2,5 cm, loc necesar trecerii betonului. Armatura nu trebuie sa fie lipita de lemn, pentru corectare se pun distantieri (pureci?)
    La turnare, betonul se vibreaza. In betoniera e bine sa se puna plastiproof.
    Nu se lasa bucati de lemn in cofraje, pentru ca lemnul putrezeste in timp.
    La turnarea elevatiei, suprafata finala se lasa cu denivelari, pentru ca betonul ce se va turna pentru placa sa faca priza mai buna.
    Pe interior se poate decofra a doua zi, apoi se incepe umplerea golurilor si TASAREA pamantului.
    La tasarea pamanutului, se pun 20cm de pamant, apoi se taseaza. Se pun alti 20cm, iar se taseaza. La sfarsit, peste pămîntul compactat, nu se pune nisip ci sort de 16-32.
    Pentru o tasare mai sigura, se poate umple cu apa si se taseaza mai usor. Pamantul de umplere nu trebuie sa aiba ierburi (buruieni) prin el.
    Inainte de tasarea pamantului se fixeaza conductele (WC, alimentare cu apa) pana la nivelul placii zero (asa incat sa se permita legaturile dupa turnarea placii). Ideal sa se puna teava in teava, pentru a evita problemele ce pot aparea in timp.
    Pentru evacuare nu se pun coturi la 90 grade, ci 2 coturi de 45, sau chiar din 3 coturi de 30 , pentru a nu se infunda canalizarea..

    5. Placa zero - este mai ieftin daca, in loc de placa de buzau, se pun sarme in forma unei plase.
    Se pune folie, apoi polistiren, apoi distantieri (distantieri de 1,5 cm tip piramida), apoi plasa de buzau. In loc de distantieri se pot pune pietre mai mari si plate (de 2, 2.5cm grosime) si mai dese.
    Plasa trebuie prinsa de armatura elevatiei, nu doar suprapusa.
    Inainte de turnare se curata suprafata elevatiei (se sufla) pentru ca betonul sa faca priza.
    Stalpii trebuie sa aiba un etrier in interiorul placii. La fiecare stalp se pune peste plasa cate un etrier.
    Se da nivelul si pe fierul de la cativa stalpi (cu leucoplast!).
    Se vibreaza. Sa nu vibreze totusi prea tare pentru ca iese laptele de ciment la suprafata si agregatele cad la baza.
    Dupa turnare, se lasa sa se usuce suprafata (2-3 ore) si apoi placa se uda "la greu" pentru cateva zile. Daca este foarte cald, se acopera placa folosind carton (ramane ud mai mult timp) In niciun caz nu se acopera cu folie daca e cald si soare puternic.
    Nu se pun greutati pe placa (paleti de caramida sau altceva) pentru mai multe zile. Cand se pun greutati, ele nu se depoziteaza in centru, (in special unde sunt deschideri mari), ci mai pe margine.
    Dupa turnarea placii se verifica diagonalele intre stalpi si se corecteaza eventualele erori.

    6. Stalpi. Dispunerea etrierilor la stalpi: - distanta intre etrieri va fi de max. 20 cm ; In zonele de capat, pe o lungime Ls, distanta dintre etrieri va fi de 10 cm ; unde : Ls = valoarea cea mai mare dintre - Hs/8 si 60 cm iar Hs - inaltimea stalpului.
    De pus coltare in cofrag la stalpi, arata mai bine si izoleaza coltul cofragului astfel incat nu se scurge laptele de ciment.
    Distantierii la stalpi se pun pe etrieri.
    Ciocurile etrierilor trebuie sa fie la 130 grade.
    La baza stalpilor trebuie sa fie foarte curat si sa nu existe rumegus de la cofraj, nici membrane bituminoasa.
    Pentru vibrare: se baga vibratorul pana la fund in stalp, se toarna beton, se scoate vibratorul incetisor, se ciocaneste a baza stalpului.
    Pentru a elimina segregarile la baza stalpilor, inainte de turnarea fiecarui stalp, primul jet de beton sa cada jos, abia cand vine cel proaspat sa fie inserat in stalp.

    7. Zidarie Se izoleaza intre placa de la parter si caramizi cu membrana pvc Sicofol 1.2 mm grosime (foi late de 36.5 cm cod 0602 - 03650000 MASTERPLAST) Pretul este cam 43 roni pentru 10 ml.
    Intre randurile de zidarie, caramizile se decaleaza cu minim o treime.
    Pe ultima treime a zidului, acesta se fixeaza cu agrafe de stalpi. Agrafele trebuie sa imbrace stalpul. Agrafele se pun la fiecare al doilea rand de caramida.
    Rostul dintre randurile de caramida trebuie sa fie de 1.4cm

    8. Buiandrugi : cei care au legatura cu stalpii, trebuie turnati odata cu stalpul si nu separati. Se face cofrag comun si cand se toarna si armarea din buiandrug trebuie sa aiba legatura cu stalpul si turnarea betonului.
    Buiandrugii trebuie sa se sprijine pe cel putin 25cm de zidarie la capete.

    9. Grinzi peste zidarie: in grinzi se baga tije filetate pentru fixare cosoroabe. (tije filetate fi 12 din metru in metru) Daca nu, macar niste conespanuri.

    10. Acoperis: De tratat grinzile de lemn cu solutie ignifuga, antifungi si anticarii gen: bochemit (pentru 250mp - 315 lei) sau http://www.policolor...iionstructori5; se poate folosi si sare de bor sau ulei de in fiert - SICATIVAT(varianta clasica) sau SETISTOP-S. Cel putin partea de deasupra a sarpantei, aceea care va fi acoperita de folie trebuie tratata, restul, pe interior, mai pot fi tratate si ulterior.
    Capriorii trebuie sa fie aliniati la boloboc la exterior (spre acoperis) si nu la interior (spre pod).
    Capriorul trebuie sa stea PE dolie, nu sa se sprijine cu muchia de ea. Cuiele care fixeaza capriorul de dolie se bat oblic in directii diferite asfel incat sa nu poti ridica capriorul ala cu rafale prelungite de vant din aceeasi directie.
    Invelitoarea se testeaza cand e gata cu furtunul cu apa. Nu trebuie sa picure pe la nicio imbinare.
    Daca tabla a fost zgariata la montaj, se vopseste cu spray in culoare.
    Rost minim 5cm intre scandura si cos, rost umplut cu vata bazaltica cu folie de aluminiu (Vata minerala bazaltica isover PLU ALU cu grosime de 5 cm cu folie de aluminiu 40kg/mc ------ 83 lei pentru 4mp)
    Inainte de montarea invelitorii, capetele capriorilor (de la streasina pana la cosoroaba) se rindeluiesc si se slefuiesc, iar ca astereala, in loc de scandura, se pun lambriuri. Astfel nu mai e necesar sageacul.

    11. Tavan
    Izolarea tavanului se face cu doua straturi de vata. Prinmul strat se sprijina pe o retea din sarme, al doilea , perpendicular pe primul, se pune intre capriori. Deasupra capriorilor se bat scanduri pentru a face podul circulabil. Sub vata minerala se pune folie bariera de vapori (neagra pe o parte si ca staniolul pe cealalta parte) si apoi gips carton.
    Gips-cartonul la tavane se pune tesut ca si caramida, nu se fac noduri in intersectii.
    Bariera de vapori nu lasa sa treaca vaporii si nici aerul. Cand o pui trebuie sa ai grija sa nu ramana nici un gol sa nu circule aerul. Lipesti fasiile cu banda adeziva si ai mare grija sa n-o intepi. Cum ai zis e asezarea corecta, adica impiedica vaporii din casa sa intre spre izolatia mai rece.
    Polietilena e o varianta ieftina, mai bune mi se par foliile metalizate, care si reflecta infrarosiile din interior. Se gasesc fie suluri de folie metalizata fie suluri de vata minerala cu hartie metalizata pe o fata - aia o pui in jos, spre interior.
    Last edited by Alexandrulcn; 27-03-2013 at 21:31.

  14. #34
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:
    Pentru ca multi nu stiu sau se intreaba cum sa pozitioneze casa /camerele fata de punctele cardinale ... am gasit pe net o matrice extrem de interesanta.

    http://imageshack.us/f/443/indexnq.jpg/

    Sper sa fie de ajutor

  15. #35
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:
    Pentru toti cei care iubesc gratarul si gatitul in aer liber...un "gratar" extrem de deosebit , merita sa te uiti , sa alegi ce-ti place din tot ce vezi.

    Merita toata aprecierea noastra ...cu stima pentru realizatorul lui.

    http://piatrasilemn.ro/gratar_vecerdea.php


    Si daca tot v-am recomandat acest gratar am gasit pe net si cum sa-ti faci o mica afumatoare pentru carne ...destul de simplu de facut de oricine cu un minim de scule.

    http://www.miculbucatar.ro/afumatoare
    Last edited by Alexandrulcn; 29-05-2013 at 09:28.

  16. #36
    0-day Member camybio reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    09-06-2013
    Varsta
    39
    Sex
    F
    Mesaje
    2
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0

    incalzirea casei

    Ce varianta de incalzire e cea mai potrivita pentru incalzirea unei case de 110 mp, construita pe un singur nivel? Nu reusesc sa m,a hotarasc daca pun centrala pe lemne sau pe gaz.

    Citat Mesaj iniţiat de Alexandrulcn Vezi mesajele
    Alte sfaturi culese de pe un alt site ,merita citite atunci cand vrei sa te apuci de o casa :

    1. Pregatirea terenului - daca nu se decoperteaza stratul vegetal si se foloseste la umplere, cand se descompun buruienile vor ramane goluri si se va lasa terenul de sub placa, rezultand fisuri in placa zero.

    2. Trasare - pentru a ne asigura ca se porneste cu ziduri drepte si unghiuri de 90 grade se masoara diagonalele oricarui dreptunghi format si ele trebuie sa fie egale. Abaterea maxima poate sa fie de 5mm. Daca de la santuri fundatie se pleaca cu o abatere mare, unghiurile de la ziduri vor fi cu erori foarte mari.
    Trasarea se poate face cu scanduri fixate pe sol, in felul asta se protejeaza si marginile santurilor.

    3. Sapaturi fundatie - ultimii 10-20cm de pe fundul gropilor se sapa cu putin inainte de turnarea betonului. Adancimea santului de fundare trebuie sa fie de minim 1.10m. Acolo unde se face "treapta" data de diferenta de nivel, se pleaca de la 1.10m si se sapa la nivel (in partea de sus, adancimea santului poate fi mai mare de 1.10)
    Legat de latimea fundatiei, aceasta se masoara cu un distantier, facut dintr-o bucata de rigla. Se masoara 50 de cm, apoi se merge cu acea rigla si se verifica peste tot. Atat in zona de suprafata, cat si la adancime.
    In santul de fundare (sub betonul de egalizare) se pune impamantarea. o platbanda pe tot perimetrul fundatiei (circuit inchis), sudata de armatura din fundatie, cu bare metalice infipte in pamant si fixate de platbanda. Un capat al platbandei se scoate in afara fundatiei, in zona unde o sa fie contorul electric. Este necesara si indicata sudarea platbantei pe tarus chiar daca este prinsa cu suruburi de 8 si piulite. Sudura se izoleaza cu smoala.
    Barele ce compun armaturile pentru stalpi pornesc din fundul santului de fundare si trebuie scoase deasupra cotei zero (cota placii parter) cu cel putin 60 diametre, pentru a se putea face jointarea.
    Inainte de turnare se fixeaza tevi prin care vor trece conductele (WC, alimentare cu apa) si cablurile (curent, telefonie, cablu). Trecerile pentru canalizare in fundatii se fac cu teava de 140 sau 160 pentru a trece cu 110 prin ea. Pentru tot ce este sub placa zero se foloseste teava portocalie (e mai rezistenta la tasare)
    Betonul din fundatie se vibreaza pentru a nu aparea segregari.
    In betoniera e bine sa se puna plastiproof pentru a-i creste impermeabilitatea. (1 litru la mc de beton, se gaseste la bidon de 20 l si costa cam 100 lei)

    4. Soclu fundatie -ginzile din fundatie trebuie sa fie fixate de stalpi. Stalpii trebuie sa aiba etrieri si in noduri (acolo unde se intersecteaza cu grinzile)
    La grinzile din elevatie distanta intre etrieri este de 20 cm pentru zonele de capat (de doua ori inaltimea grinzii), in rest (in zonele de camp) distanta dintre etrieri este de 3/4 din inaltimea grinzii.
    Intre cofraje si armatura trebuie sa fie cel putin 2,5 cm, loc necesar trecerii betonului. Armatura nu trebuie sa fie lipita de lemn, pentru corectare se pun distantieri (pureci?)
    La turnare, betonul se vibreaza. In betoniera e bine sa se puna plastiproof.
    Nu se lasa bucati de lemn in cofraje, pentru ca lemnul putrezeste in timp.
    La turnarea elevatiei, suprafata finala se lasa cu denivelari, pentru ca betonul ce se va turna pentru placa sa faca priza mai buna.
    Pe interior se poate decofra a doua zi, apoi se incepe umplerea golurilor si TASAREA pamantului.
    La tasarea pamanutului, se pun 20cm de pamant, apoi se taseaza. Se pun alti 20cm, iar se taseaza. La sfarsit, peste pămîntul compactat, nu se pune nisip ci sort de 16-32.
    Pentru o tasare mai sigura, se poate umple cu apa si se taseaza mai usor. Pamantul de umplere nu trebuie sa aiba ierburi (buruieni) prin el.
    Inainte de tasarea pamantului se fixeaza conductele (WC, alimentare cu apa) pana la nivelul placii zero (asa incat sa se permita legaturile dupa turnarea placii). Ideal sa se puna teava in teava, pentru a evita problemele ce pot aparea in timp.
    Pentru evacuare nu se pun coturi la 90 grade, ci 2 coturi de 45, sau chiar din 3 coturi de 30 , pentru a nu se infunda canalizarea..

    5. Placa zero - este mai ieftin daca, in loc de placa de buzau, se pun sarme in forma unei plase.
    Se pune folie, apoi polistiren, apoi distantieri (distantieri de 1,5 cm tip piramida), apoi plasa de buzau. In loc de distantieri se pot pune pietre mai mari si plate (de 2, 2.5cm grosime) si mai dese.
    Plasa trebuie prinsa de armatura elevatiei, nu doar suprapusa.
    Inainte de turnare se curata suprafata elevatiei (se sufla) pentru ca betonul sa faca priza.
    Stalpii trebuie sa aiba un etrier in interiorul placii. La fiecare stalp se pune peste plasa cate un etrier.
    Se da nivelul si pe fierul de la cativa stalpi (cu leucoplast!).
    Se vibreaza. Sa nu vibreze totusi prea tare pentru ca iese laptele de ciment la suprafata si agregatele cad la baza.
    Dupa turnare, se lasa sa se usuce suprafata (2-3 ore) si apoi placa se uda "la greu" pentru cateva zile. Daca este foarte cald, se acopera placa folosind carton (ramane ud mai mult timp) In niciun caz nu se acopera cu folie daca e cald si soare puternic.
    Nu se pun greutati pe placa (paleti de caramida sau altceva) pentru mai multe zile. Cand se pun greutati, ele nu se depoziteaza in centru, (in special unde sunt deschideri mari), ci mai pe margine.
    Dupa turnarea placii se verifica diagonalele intre stalpi si se corecteaza eventualele erori.

    6. Stalpi. Dispunerea etrierilor la stalpi: - distanta intre etrieri va fi de max. 20 cm ; In zonele de capat, pe o lungime Ls, distanta dintre etrieri va fi de 10 cm ; unde : Ls = valoarea cea mai mare dintre - Hs/8 si 60 cm iar Hs - inaltimea stalpului.
    De pus coltare in cofrag la stalpi, arata mai bine si izoleaza coltul cofragului astfel incat nu se scurge laptele de ciment.
    Distantierii la stalpi se pun pe etrieri.
    Ciocurile etrierilor trebuie sa fie la 130 grade.
    La baza stalpilor trebuie sa fie foarte curat si sa nu existe rumegus de la cofraj, nici membrane bituminoasa.
    Pentru vibrare: se baga vibratorul pana la fund in stalp, se toarna beton, se scoate vibratorul incetisor, se ciocaneste a baza stalpului.
    Pentru a elimina segregarile la baza stalpilor, inainte de turnarea fiecarui stalp, primul jet de beton sa cada jos, abia cand vine cel proaspat sa fie inserat in stalp.

    7. Zidarie Se izoleaza intre placa de la parter si caramizi cu membrana pvc Sicofol 1.2 mm grosime (foi late de 36.5 cm cod 0602 - 03650000 MASTERPLAST) Pretul este cam 43 roni pentru 10 ml.
    Intre randurile de zidarie, caramizile se decaleaza cu minim o treime.
    Pe ultima treime a zidului, acesta se fixeaza cu agrafe de stalpi. Agrafele trebuie sa imbrace stalpul. Agrafele se pun la fiecare al doilea rand de caramida.
    Rostul dintre randurile de caramida trebuie sa fie de 1.4cm

    8. Buiandrugi : cei care au legatura cu stalpii, trebuie turnati odata cu stalpul si nu separati. Se face cofrag comun si cand se toarna si armarea din buiandrug trebuie sa aiba legatura cu stalpul si turnarea betonului.
    Buiandrugii trebuie sa se sprijine pe cel putin 25cm de zidarie la capete.

    9. Grinzi peste zidarie: in grinzi se baga tije filetate pentru fixare cosoroabe. (tije filetate fi 12 din metru in metru) Daca nu, macar niste conespanuri.

    10. Acoperis: De tratat grinzile de lemn cu solutie ignifuga, antifungi si anticarii gen: bochemit (pentru 250mp - 315 lei) sau http://www.policolor...iionstructori5; se poate folosi si sare de bor sau ulei de in fiert - SICATIVAT(varianta clasica) sau SETISTOP-S. Cel putin partea de deasupra a sarpantei, aceea care va fi acoperita de folie trebuie tratata, restul, pe interior, mai pot fi tratate si ulterior.
    Capriorii trebuie sa fie aliniati la boloboc la exterior (spre acoperis) si nu la interior (spre pod).
    Capriorul trebuie sa stea PE dolie, nu sa se sprijine cu muchia de ea. Cuiele care fixeaza capriorul de dolie se bat oblic in directii diferite asfel incat sa nu poti ridica capriorul ala cu rafale prelungite de vant din aceeasi directie.
    Invelitoarea se testeaza cand e gata cu furtunul cu apa. Nu trebuie sa picure pe la nicio imbinare.
    Daca tabla a fost zgariata la montaj, se vopseste cu spray in culoare.
    Rost minim 5cm intre scandura si cos, rost umplut cu vata bazaltica cu folie de aluminiu (Vata minerala bazaltica isover PLU ALU cu grosime de 5 cm cu folie de aluminiu 40kg/mc ------ 83 lei pentru 4mp)
    Inainte de montarea invelitorii, capetele capriorilor (de la streasina pana la cosoroaba) se rindeluiesc si se slefuiesc, iar ca astereala, in loc de scandura, se pun lambriuri. Astfel nu mai e necesar sageacul.

    11. Tavan
    Izolarea tavanului se face cu doua straturi de vata. Prinmul strat se sprijina pe o retea din sarme, al doilea , perpendicular pe primul, se pune intre capriori. Deasupra capriorilor se bat scanduri pentru a face podul circulabil. Sub vata minerala se pune folie bariera de vapori (neagra pe o parte si ca staniolul pe cealalta parte) si apoi gips carton.
    Gips-cartonul la tavane se pune tesut ca si caramida, nu se fac noduri in intersectii.
    Bariera de vapori nu lasa sa treaca vaporii si nici aerul. Cand o pui trebuie sa ai grija sa nu ramana nici un gol sa nu circule aerul. Lipesti fasiile cu banda adeziva si ai mare grija sa n-o intepi. Cum ai zis e asezarea corecta, adica impiedica vaporii din casa sa intre spre izolatia mai rece.
    Polietilena e o varianta ieftina, mai bune mi se par foliile metalizate, care si reflecta infrarosiile din interior. Se gasesc fie suluri de folie metalizata fie suluri de vata minerala cu hartie metalizata pe o fata - aia o pui in jos, spre interior.

  17. #37
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:

    Exclamation

    Citat Mesaj iniţiat de camybio Vezi mesajele
    Ce varianta de incalzire e cea mai potrivita pentru incalzirea unei case de 110 mp, construita pe un singur nivel? Nu reusesc sa m,a hotarasc daca pun centrala pe lemne sau pe gaz.
    Nu sunt un specialist in domeniu dar sa incerc totusi sa-ti raspund.


    Mai ieftin la achizitie este centrala cu functionare cu gaze naturale, insa daca teava de gaze este deja trasa. Trebuie sa te gandesti si in cat timp isi amortizeaza fiecare investitia /pretul.
    Cautand pe net se pare ca centrala pe lemne si sper ca vorbim despre cea cu gazeificare, isi amortizeaza investitia fata de de cea cu gaze in aproximativ 4 ierni.
    Despre deranj, mizerie, etc... Nu cred ca trebuie sa mai spun. La centrala pe lemne iti trebuie un spatiu de depozitare ,lemnele trebuie taiate , aduse la centrala , etc.

    Prima intrebare ar fi daca exista teava de gaze la locatie sau nu.Daca trebuie sa platesti sa aduci gazele de la distanta mare ,mai bine lipsa.
    Al doilea daca are cine sa se ocupe de ea. Intretinerea se face prin curatare la o saptamana si 2 drumuri pe zi pana la ea daca este corect dimensionata.

    La centrala cu lemne este necesar un spatiu dedicat in exclusivitate echipamentelor si centralei in sine. Legislatia este destul de riguroasa si mult mai restrictiva decat la centralele cu gaze naturale.

    In privinta centralelor electrice sau chiar a incalzirii in pardoseala electrica sunt multe dezavantaje.
    Furnizarea de energie electrica este defectuoasa la noi in tara deci poti sa te trezesti tremurand la tine in casa zile intregi.
    Consumul este fabulos de mare. Eu cred ca cei care-si permit o centrala pe curent sunt bancheri sau tremura de frig si dau drumul la ea ca pe vremea lui Ceausescu.

    Ma rog, ca sa nu o mai lungesc.
    Eu personal as alege varianta lemnelor.Extrem de importante sunt si restul , izolatia casei (in nici un caz sub 10cm), amplasarea ferestrelor ,dimensiune lor ,ferestre de calitate.

    Ideal sa discuti cu cineva care chiar se ocupa cu acest domeniu ,sunt diferite site cu discutii dedicate pe diferite subiecte.Mai bine sa citesti sute de pagini si sa iei decizia corecta pentru tine , decat sa dai sume mari de bani si peste 1/2 ani sa vezi ca ai luat o decizie proasta ...

    Bafta in tot ce faci , cu stima Alex.

    Atasez si cateva discutii gasite pe net ,sper sa te ajute sa alegi solutia potrivita pentru tine si familia ta :

    http://www.misiuneacasa.ro/forum/sho...ntru-incalzire

    http://forum.desprecopii.com/forum/t...la-pe-gaz-casa

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/inca...ri-887431.html

    http://forum.softpedia.com/lofiversi...p/t297618.html
    Last edited by Alexandrulcn; 09-06-2013 at 20:53.

  18. #38
    De-al casei moments's Avatar moments este placut de toti moments este placut de toti moments este placut de toti
    Data de inscriere
    02-03-2010
    Locaţie
    Romania
    Sex
    M
    Mesaje
    365
    Mesaje bazar
    147
    Putere Reputatie
    11
    Reputatie
    263
    Puncte CF
    18.0
    Un proiect, foarte interesant, foarte aventuros - parerea mea, din Craiova, puteti gasi aici: Casa de lemn ! cu toate etapele, construirii, cu poze de la inceput pana la sfarsit.
    I have a pocket full of dreams!
    ~vorba dulce mult aduce~
    Airbags save lifes..4WD save airbags!

  19. #39
    0-day Member bogd_15 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    02-12-2005
    Varsta
    33
    Sex
    F
    Mesaje
    5
    Mesaje bazar
    4
    Putere Reputatie
    18
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    Buna ziua...avem un mic teren de 300 mp,pe care dorim sa construim o mica casuta,noi vom opta pt.p+m,suntem 2 adulti ,1 copil (pe drum cel de al doilea),deci vom avea nevoie de 3 dormitoare ,1 living,bucatarie si 2 bai...datorita terenului nu prea generos este mult mai ok,un p+m (in cazul nostru),ca si costuri cred ca tot pe acolo ne-am invarti fie ca facem parter sau parter+m...acum depinde de suprafata dorita,noi dorim ca dormitoarele sa aibe fiecare cate 16 mp,bucataria 9 mp ,un living din care sa urcam la mansarda,si cate o baie de 6 mp...

  20. #40
    Afacerist Alexandrulcn's Avatar Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta Alexandrulcn este deja o vedeta
    Data de inscriere
    04-10-2005
    Locaţie
    Craiova ,Lapus Arges (intre Bacriz si Sucpi )
    Varsta
    42
    Sex
    M
    Mesaje
    1,457
    Mesaje bazar
    5291
    Putere Reputatie
    26
    Reputatie
    1571
    Puncte CF
    169.0
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de bogd_15 Vezi mesajele
    Buna ziua...avem un mic teren de 300 mp,pe care dorim sa construim o mica casuta,noi vom opta pt.p+m,suntem 2 adulti ,1 copil (pe drum cel de al doilea),deci vom avea nevoie de 3 dormitoare ,1 living,bucatarie si 2 bai...datorita terenului nu prea generos este mult mai ok,un p+m (in cazul nostru),ca si costuri cred ca tot pe acolo ne-am invarti fie ca facem parter sau parter+m...acum depinde de suprafata dorita,noi dorim ca dormitoarele sa aibe fiecare cate 16 mp,bucataria 9 mp ,un living din care sa urcam la mansarda,si cate o baie de 6 mp...
    Bafta in tot ce faceti ...la 300mp obligatoriu P+M ,cititi tot ce am scris aici sau daca vreti dati un mesaj privat sa va dau un site unde sunt sute de pagini utile ...

Pagina 2 din 4 PrimaPrima 1 2 3 4 UltimaUltima
Google+

Cautati logo-ul CraiovaForum?

Iata cateva variante: