Cum se stabileste consumul oficial al unei masini si de ce realitatea il contrazice


Vezi rezultatele sondajului: Voi unde va incadrati cu consumul?

Votanţi
22. Nu poţi vota in acest sondaj
  • sub computerul de bord

    4 18.18%
  • in limita computerului de bord

    5 22.73%
  • peste computerul de bord

    13 59.09%
  1. #1
    Senior Member vendeta's Avatar vendeta este un nume cunoscut tuturor vendeta este un nume cunoscut tuturor vendeta este un nume cunoscut tuturor vendeta este un nume cunoscut tuturor vendeta este un nume cunoscut tuturor vendeta este un nume cunoscut tuturor vendeta este un nume cunoscut tuturor vendeta este un nume cunoscut tuturor
    Data de inscriere
    05-12-2006
    Locaţie
    Craiova, Romania
    Sex
    M
    Mesaje
    824
    Mesaje bazar
    1401
    Putere Reputatie
    40
    Reputatie
    920
    Puncte CF
    0.5
    Usergroups:

    Cum se stabileste consumul oficial al unei masini si de ce realitatea il contrazice

    Cum este calculat consumul oficial al unei masini
    In primul rand, trebuie spus ca cifrele de consum oficiale NU sunt calculate pe strada, in trafic. Sunt stabilite in urma unor teste in laborator, procedurile fiind standardizate.

    Astfel, masina este pusa pe un banc cu role si ruleaza simuland doua tipuri de regimuri de functionare. In primul test este simulata pornirea “la rece”, urmata de un circuit urban, pe parcursul caruia viteza maxima nu trece de 60 km/h. Pornirea la rece inseamna cu totul altceva decat ce intalnim in realitate. In testele de laborator inseamna pornirea motorului la o temperatura de 20 grade Celsius si apoi rularea (pe role) cu diferite viteze, dar nu mai mult de 60 km/h. Sunt facute 4 asemenea teste (consecutiv, pentru a “prinde” si plecarile cu motorul cald), fiecare incercare avand o durata de 195 de secunde. Apoi se face media valorilor de consum obtinute, rezultand consumul urban oficial.

    Al doilea test presupune simularea unui parcurs extraurban, masina ruland cu diferite viteze, dar nu mai mult de 120 km/h, timp de 6 minute, in acest interval fiind simulate si cateva acceleratii/deceleratii. Valoarea obtinuta in urma acestui test devine consumul oficial extraurban.

    Consumul mediu oficial este – evident – media intre consumul urban si cel extraurban. In cadrul acestor teste se calculeaza si emisiile de CO2 ale masinii – gazele sunt colectate intr-o punga speciala, iar apoi este analizata compozitia acestora.

    Aceasta este procedura, standardizata, in urma careia se stabilesc nivelurile de consum ale masinilor pentru piata europeana. Ati realizat ca nu prea exista corespondenta in realitate, mai ales in ceea ce priveste consumul urban. Sunt multe zone din Europa in care, iarna, temperaturile n-au nici cea mai mica legatura cu valorile peste 0 grade Celsius, nu mai vorbim de 20 grade Celsius… Plus ca rularea pe rolele standului de laborator nu simuleaza deloc corect rularea in conditii reale, unde exista trafic abundent, care influenteaza mult consumul. Dealtfel, toata lumea observa ca valorile de consum extraurban sunt ceva mai veridice decat cele pentru consumul urban, unde apar diferente mai mari intre “oficial” si “real”.

    De ce se procedeaza asa?
    Pur si simplu pentru ca sunt diferente mari intre conditiile de trafic, clima, ambuteiaje si calitate a combustibilului intre statele Europei, iar aceasta procedura reprezinta un standard care incearca sa armonizeze aceste conditii diferite. Nu s-a gasit inca nimic mai bun care sa ajunga sa reflecte mai precis consumurile reale ale masinilor, desi se incearca.

    Oricine ar trebui sa fie constient de urmatoarele doua lucruri legate de consumul masinii pe care o achizitioneaza:
    - va consuma mai mult decat spune fisa tehnica, in orice regim, dar mai ales in cel urban.
    - valorile oficiale ale consumului sunt orientative si au mai mult rolul de a putea face diferenta, din acest punct de vedere, intre doua masini.

    Asa ca, daca vrei sa-ti faci o idee despre nivelul real al consumului, fa un drive-test de 2-3 ore si orienteaza-te dupa valorile afisate de computerul de bord. In acest fel vei afla cat va consuma masina in conditii reale.

    Voi unde va incadrati cu consumul masinii?
    Edited by MOD - Semnatura. Forumul permite si crearea unei semnaturi care sa apara la sfarsitul mesajelor tale; aceasta ar trebui sa fie o fraza scurta, un citat celebru, eventual o gluma, dar care sa nu aiba dimensiuni prea mari. De asemenea nu sunt permise link-uri directe sau tag-uri catre: site-uri, anunturi de mica publicitate, publicitate de orice fel. Ne rezervam dreptul de a edita semnaturile ce incalca regulamentul forumului fara a avertiza utilizatorul;

  2. #2
    Junior utilizatorul90's Avatar utilizatorul90 va deveni faimos in curand
    Data de inscriere
    30-06-2010
    Locaţie
    cv-9
    Varsta
    34
    Sex
    M
    Mesaje
    53
    Mesaje bazar
    2
    Putere Reputatie
    28
    Reputatie
    84
    Puncte CF
    0.0
    peste computerul de bord cu un litru
    Vrei mai putine reclame? Inregistreaza-te sau logheaza-te

  3. #3
    Member `Bunicu's Avatar `Bunicu este placut de toti `Bunicu este placut de toti `Bunicu este placut de toti
    Data de inscriere
    07-07-2010
    Varsta
    44
    Sex
    M
    Mesaje
    181
    Mesaje bazar
    6
    Putere Reputatie
    28
    Reputatie
    214
    Puncte CF
    0.0
    Peste Computerul de bord

  4. #4
    Senior Member bear_king's Avatar bear_king este o comoara de om bear_king este o comoara de om bear_king este o comoara de om bear_king este o comoara de om bear_king este o comoara de om
    Data de inscriere
    21-06-2010
    Locaţie
    Stuttgart / Craiova
    Varsta
    32
    Sex
    M
    Mesaje
    963
    Mesaje bazar
    253
    Putere Reputatie
    32
    Reputatie
    427
    Puncte CF
    0.0
    Usergroups:
    nu are computer de bord...

  5. #5
    Maniac riciu_pacaliciu's Avatar riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist. riciu_pacaliciu este reprezentantul tuturor, idealul unui forumist.
    Data de inscriere
    04-08-2008
    Varsta
    30
    Sex
    M
    Mesaje
    4,187
    Mesaje bazar
    946
    Putere Reputatie
    52
    Reputatie
    5631
    Puncte CF
    1.5
    peste computerul de bord

  6. #6
    Banned cv.f's Avatar cv.f este o comoara de om cv.f este o comoara de om cv.f este o comoara de om cv.f este o comoara de om cv.f este o comoara de om
    Data de inscriere
    06-03-2009
    Locaţie
    Downtown
    Sex
    M
    Mesaje
    2,407
    Mesaje bazar
    1197
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    494
    Puncte CF
    0.5
    Usergroups:
    peste computerul de bord

  7. #7
    Racer boduuuu's Avatar boduuuu este o comoara de om boduuuu este o comoara de om boduuuu este o comoara de om boduuuu este o comoara de om
    Data de inscriere
    08-09-2007
    Locaţie
    Craiova
    Sex
    M
    Mesaje
    275
    Mesaje bazar
    177
    Putere Reputatie
    35
    Reputatie
    380
    Puncte CF
    22.0
    Usergroups:
    in limita computerului de bord
    Vrei mai putine reclame? Inregistreaza-te sau logheaza-te

Google+

Cautati logo-ul CraiovaForum?

Iata cateva variante: