In mod sigur v-ati intrebat de ce masinile germane foarte puternice au viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Sunt modele de peste 500 CP despre care este foarte greu sa crezi ca ajung doar la 250 km/h, cand ele sunt capabile de peste 300 km/h. Dealtfel, intotdeauna producatorii specifica in fisa tehnica faptul ca viteza maxima este limitata electronic. Asta asa, sa fie clar ca poate mult peste.
BMW, Audi si Mercedes (dar si VW) isi limiteaza masinile la 250 km/h, desi in ultimii ani au aparut si exceptiile. Exceptii care arata ca aceasta “regula” este pe cale sa devina istorie.
De unde aceasta regula de maxim 250 km/h?
Nu este vorba de legislatia germana, ci despre o initiativa a celor de la BMW, care dateaza din anul 1987, cand nemtii au prezentat primul motor V12 pentru Seria 7 (E32). Acesta avea 5 litri si dezvolta 304 CP. Masina putea ajunge la viteze sensibil mai mari de 250 km/h (se spune ca ar fi putut ajunge la aproape 300 km/h), dar BMW a hotarat sa o limiteze la 250 km/h si sa limiteze la aceasta viteza toate modele care, tehnic, ar fi putut-o depasi.
Motivele tin de siguranta. Autostrazile germane au foarte multe zone fara limita de viteza, iar bavarezii au considerat ca 250 km/h este o viteza suficienta pentru vitezomani si au vrut sa-si protejeze clientii. In plus, la acea vreme pneurile nu suportau chiar foarte bine viteze peste aceasta limita.
Asadar, BMW si-a impus aceasta limita, iar ceilalti producatori germani i-au urmat exemplul din proprie initiativa. Mai putin cei de la Porsche, care au considerat ca masinile lor nu pot fi limitate, pentru ca si-ar dezamagi clientii. Adevarul este ca Porsche nu suporta ideea ca un Mercedes sau BMW de lux sa poata face fata unui Porsche (supersport) pe autostrada, din cauza acestei limite.
Treptat, se renunta la aceasta limita
In ultimii ani, producatorii germani au inceput sa se abata de la aceasta regula. In special pentru modelele RS, AMG si M, producatorii germani ofera posibilitatea eliminarii acestei restrictii electronice, “la cerere”, dar fara sa taxeze in plus. Si cine ar refuza o viteza maxima de 280 km/h, in locul uneia de 250 km/h, cand nu costa nimic in plus? Audi n-a mai tinut cont deloc de cei 250 km/h cand a lansat modelul R8.
Oricum, chiar si inainte, cand nemtii respectau aceasta limita, clientii puteau scoate limitarea electronica foarte usor, la service sau in atelierele de tuning.
Sursa:www.motorstory.ro