eu unu sunt fan inrait diesel voi ?
eu unu sunt fan inrait diesel voi ?
kerosen
Edited by MOD - Semnatura. Forumul permite si crearea unei semnaturi care sa apara la sfarsitul mesajelor tale; aceasta ar trebui sa fie o fraza scurta, un citat celebru, eventual o gluma, dar care sa nu aiba dimensiuni prea mari. De asemenea nu sunt permise link-uri directe sau tag-uri catre: site-uri, anunturi de mica publicitate, publicitate de orice fel. Ne rezervam dreptul de a edita semnaturile ce incalca regulamentul forumului fara a avertiza utilizatorul;
oupssry uitai k astea nu se pot inkide . my bad
Cred ca stim cu totii de ce e mai bun Diselu ca benzina
Dieselu foloseste 40-45% din puterea carburantului pentru motor in schimb motorul pe benzina foloseste doar 20-25% din puterea carburantului
de asta un diesel trage mult mai bine si are si o durata de viata prelungita
Cu deosebita consideratie / Best regards / Cordialement / Cordiali saluti / Mit freundlichen Grüßen
Intr-adevar motorul diesel are un randament mai mare fata de cel pe benzina, iar cum ai spus tu "trage bine" deoarece are cuplu mare rezultat din compresia motorului. Daca ne referim la puterea de accelerare a acestor doua motoare ve-ti constata ca dieselul are reprize mai bune (tot datorat cuplului) , insa la plecarea de pe loc pierde mult din cauza plajei scurte de turatie (pe scurt : a trecut de 3500 rpm - e mort).
Prezint cativa factori care te-ar face sa te razgandesti de la diesel :
1-pretul achizitionarii mai mare (in medie cam cu 1000-1500 eur)
2-pretul intretinerii mai mare
3-avand in vedere ca un 1.9 tdi dezvolta putere similar cu un 1.6 i la diesel vei plati asigurarea , impozitul si taxa de inmatriculare MAI MARI
4-motorina e mai scumpa decat benzina
Ca sa-ti amortizezi cele de mai sus din consumul redus al motorului , va trebui sa circuli aprox 150 000 km (avand in vedere ca in medie un roman face 20 000 km pe an).
Eu personal sunt cu benzina pana la capat numai pt sunetul pe care il scoate
si mai ales pentru faptul ca nu au scos oltcit diesel
Momentan sunt fan benzina...dar cand voi intra in posesia unei Astra H 1.9 CDTI..cred ca o sa devin fan diesel
p.s ptr. cei cu GPL...am gaz pe masina si este cel mai periculos/puturos combustibil...daca prinzi un rateu intr-o depasire mai stransa iti canta![]()
Ai stat tu si ai calculat procentul ala pe care l-ai dat? Desi... nu stiu unde ai vrut sa ajungi cu acel procentaj, pentru ca nu spune absolut nimic! De cand are viata mai lunga un motor diesel decat unul pe benzina? In urma carei logici ai ajuns tu la concluzia asta (in conditiile in care un motor diesel modern este intotdeauna supra-alimentat, deci categoric viata lui este mai mica decat a unuia normal aspirat).
In fine... se observa ca lumea considera Diesel-ul un trend, insa motoarele Diesel sunt foarte bune pt oamenii care merg cel putin 30 de mii de km pe an. Si totodata sunt rentabile pentru aceiasi oameni. In rest... bani aruncati degeaba! Facand un calcul, pt un om care merge mai putin de 30 de mii de km anual, este mult mai rentabila o masina cu motor pe benzina, chiar si unul puternic (pot sa revin cu niste calcule matematice FOARTE simple, daca cumva nu ma crezi).
Trage mai bine un DIESEL?Mai bine ca ce? Nu inteleg! Comparand 2 masini identice, unul cu un motor diesel si unul cu un motor pe benzina de aceeasi capacitate cilindrica, cred ca este absolut inutil sa mai zic care ar iesi castigator, nu? Deci... Trage mai bine ca cine? Tu compari 1.9 D cu un 1.2 E, sau cum faci?
un diesel de aceeasi putere cu un benzinar e mai placut la condus, cuplu mai mare,probabil la asta se referea
procentajul ala nu l-a calculat, se invata in scoalacam pe acolo se invarte randamentul la diesel (aprox 40%)
ca sa fiu si ontopic, aleg benzina
i make juice happen.
ok... poate tu ai avut un profesor de fizica mai bun, insa pe mine m-a invatat ca randamentul efectiv (adica cel total) al unui motor diesel in 4 timpi este cuprins intre 0.28 si 0.40, in timp ce randamentul efectiv al unui motor pe benzina este de 0.20 - 0.25.
Cu deosebita consideratie / Best regards / Cordialement / Cordiali saluti / Mit freundlichen Grüßen
motorul diesel are intr-adevar viata mai lunga decat unul pe benzina, parerea mea e ca asta se datoreaza faptului ca motorina e mai grasa decat benzina si deci o ungere mai buna in camera de ardere, dieselul functioneaza la turatii mai joase si deci intr-un anumit nr de km face mai putine turatii decat unul pe benzina, si nu in ultimul rand dieselul se incalzeste mai greu asta ducand la o ungere mai buna (pt ca se stie ca uleiul la o temperatura mare nu are aceleasi calitati ca la o temperatura normala) si la o uzura a pieselor mai mica datorata temperaturii de functionare mai mica, piesele nemaifiind supuse la temperaturi extreme
sincer imi place benzina pt ca e mai silentioasa si pt sunetul pe care-l poti scoate din evacuare, dar prefer dieselul pt cuplu, consum si fiabilitate
dieselurile aspirate pe vremuri erau mai fiabile ca numar total de km pana la rk
acum cu astea supraalimentate nu cred ca rezista turbina/pompa de injectie cat ar rezista motorul
@hiena ce motoare diesel care la aceeasi cilindree au putere mai mare ca benzinarele?
i make juice happen.
la faza cu puterea sunt de acord ca dieselul are putere mai mica decat benzinarul la aceeasi capacitate cilindrica, hiena cred ca confunda puterea cu cuplul, benzinarul mereu va fi pe 1 loc, de aia si masinile de curse nu sunt diesel ci sunt pe benzina
![]()
uiti ce masina a castigat la lemans anu trecut![]()
i make juice happen.
aia fost o exceptie. stii vorba aia, nu: "exceptiile intaresc regula!".
@stefi81: ai si n-ai dreptate! In primul rand chestia cu incalzirea motorului este exact invers. Cu cat motorul ajunge mai repede la temperatura normala, cu atat este mai bine pentru el. Uleiul este conceput sa lucreze eficient la temperatura la care sta motorul cel mai mult. Evident, nu? Deci cu cat se ajunge mai repede la temperatura respectiva cu atat e mai bine. De aceea este indicat ca uleiul utilizat de motor sa aibe cel de-al doilea numar (10w40) exact cel recomandat de producator, pentru ca acesta indica temperatura la care uleiul are vascozitatea optima. In schimb... primul numar al unui ulei (10w40) indica temperatura minima la care uleiul are o vascozitate acceptata de motor, iar in cazul meu (10) inseamna undeva pe la -22 de grade.
Apoi eu stiam ca temperatura la care lucreaza un motor Diesel este mai mare decat temperatura la care lucreaza un motor Otto, deoarece amestecul de motorina/aer se autoaprinde in urma temperaturii ridicate (in jur de 450 de grade, sau cand este foarte frig si motorul rece, se aprinde cu ajutorul bujiei incandescente). La motoarele pe benzina acest amestec de aprinde de la bujie (deci, temperatura este mai mica, de aceea este nevoie de bujii).
Presiunea intr-un motor Diesel este mai mare, deci motorul per ansamblu este mai solicitat decat cel Otto (asta fiind unul dintre motivele pt care dieselul este mai scump si, zic eu, mai putin fiabil).
Iata cateva variante:
Descarcati varianta potrivita: