Heel toe downshift


  1. #1
    Racer ovidiu2005_2006's Avatar ovidiu2005_2006 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    26-08-2008
    Locaţie
    Aici,acum...
    Sex
    M
    Mesaje
    464
    Mesaje bazar
    452
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    4
    Puncte CF
    12.5
    Usergroups:

    Heel toe downshift

    Am o nelamurire...ma adresez celor care stiu sa imi explice si mie la ce foloseste tehnica HEEL TOE DOWNSHIFT... mai jos am pus si niste filmulete! de asemenea ce este dubla debreiere si la ce ajuta?
    http://www.youtube.com/watch?v=XR3LOl19G70&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=cPj9XXW25GA&NR=1
    Multumesc frumos!
    Absolut superba melodia ! Mie-mi place foarte, foarte mult aceasta melodie,vad ca si vecinilor mei,care nu sunt egoisti,au chemat si politia sa o asculte...

  2. #2
    Oldtimer Daemonus's Avatar Daemonus va deveni faimos in curand
    Data de inscriere
    20-09-2007
    Locaţie
    Craiova
    Varsta
    44
    Sex
    M
    Mesaje
    1,336
    Mesaje bazar
    631
    Putere Reputatie
    40
    Reputatie
    67
    Puncte CF
    8.0
    Usergroups:
    Un mic comentariu la filmuletul al doilea: citez "brake parts are cheaper than transmission parts, so use your brakes to slow down, NEVER use the downshift to slow down". Imi pune mari semne de intrebare referitoare la abilitatile lui ca sofer. Poate sa-mi spuna pe polei, ghetus cum pui frana ?
    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
    Vrei mai putine reclame? Inregistreaza-te sau logheaza-te

  3. #3
    Banned doglover's Avatar doglover reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    02-03-2009
    Locaţie
    Grădina Zoofilică
    Varsta
    93
    Sex
    M
    Mesaje
    373
    Mesaje bazar
    6
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    Usergroups:
    de cand exista abs la masini adica de vreo 20 de ani poti sa pui frana bine mersi pe polei/ghetus.

    asta cu frana de motor sunt sechele de pe vremea daciei comuniste.


    heel to toe este o tehnica de pilotaj care presupune sa apesi in acelasi timp frana si acceleratia, se foloseste in curbe mai ales ca sa nu scada turatia motorului cand schimbi viteza, cealalta chestie e tratata aici :

    http://hondaswap.com/general-tech-ar...lutching-3515/

    vorba lor, te-ai uitat de curand la "the fast and the furious" ? se pare ca e o tehnica care se folosea pe vremea cutiilor nesincronizate.

    sper ca ti-am fost de folos.
    Last edited by doglover; 31-03-2009 at 08:47.

  4. #4
    Racer ovidiu2005_2006's Avatar ovidiu2005_2006 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    26-08-2008
    Locaţie
    Aici,acum...
    Sex
    M
    Mesaje
    464
    Mesaje bazar
    452
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    4
    Puncte CF
    12.5
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de doglover Vezi mesajele
    heel to toe este o tehnica de pilotaj care presupune sa apesi in acelasi timp frana si acceleratia, se foloseste in curbe mai ales ca sa nu scada turatia motorului cand schimbi viteza, cealalta chestie e tratata aici :
    da,ms frumos! am gasit aseara uitandu-ma pe youtube si mi s-a parut interesant. am inteles ca ar putea fii folosita si in VTM
    Citat Mesaj iniţiat de Daemonus Vezi mesajele
    Un mic comentariu la filmuletul al doilea: citez "brake parts are cheaper than transmission parts, so use your brakes to slow down, NEVER use the downshift to slow down". Imi pune mari semne de intrebare referitoare la abilitatile lui ca sofer. Poate sa-mi spuna pe polei, ghetus cum pui frana ?
    daca o folosesti corect ,frana de motor nu cred ca afecteaza cutia sau altceva...zic eu ,acum nu stiu ca nu sunt vreun Loeb
    Last edited by ovidiu2005_2006; 31-03-2009 at 08:58. Motiv: Automerged Doublepost
    Absolut superba melodia ! Mie-mi place foarte, foarte mult aceasta melodie,vad ca si vecinilor mei,care nu sunt egoisti,au chemat si politia sa o asculte...

  5. #5
    Oldtimer Daemonus's Avatar Daemonus va deveni faimos in curand
    Data de inscriere
    20-09-2007
    Locaţie
    Craiova
    Varsta
    44
    Sex
    M
    Mesaje
    1,336
    Mesaje bazar
    631
    Putere Reputatie
    40
    Reputatie
    67
    Puncte CF
    8.0
    Usergroups:
    Cand a fost marele polei anul asta, am facut un test la serviciu...20km la ora....frana normala. Rezultat: te duci ca saniuta. Sunt gata sa repet oricand testul. Si am ABS

    La o viteza si mai mare, din cauza inertiei (care depinde in mod direct de masa vehiculului), lucrurile stau si mai nasol. Sa luam o viteza de numai 50km/h - aceleasi masini. O masina foloseste numai frana sa opreasca, cealalta downshifting (sa fim in concordanta cu threadul). Ce crezi ca o sa iese ? Cel care foloseste frana - frana ii va incetini roata pana la oprire - vehiculul din inertie va continua miscarea, devenind incontrolabil. Cel cu frana de motor va avea un control precis asupra directiei (asta daca stie "la pedale") si va opri mai in siguranta. Una e sa franezi la 10km/h pe gheata si alta e sa franezi la 50km/h....diferente mari.

    Poate vei spune ca cel care va folosi frana nu o va calca brusc. Ci o va folosi treptat. In cazul asta distanta de franare se mareste (presupunand ca foloseste in mod constant pedala de frana).

    Asa ca revin la ideea mea - o frana de motor e mai sfanta pe "vremuri alunecoase". O fi transmisia "mai scumpa", dar cred ca viata mea (si a altora) este mai presus decat asta.

    PS. Sper sa nu te superi pe mine, eu mi-am impartasit experienta si observatiile de-al lungul a catorva peripetii. Mentionez ca iarna nu am condus masina fara ABS, si fara sa ma laud, dar nu am avut niciodata probleme cu masina (sa fiu lovit, sa lovesc, sa mi se defecteze ceva) din cauza utilizarii franei de motor. Tin minte cand am luat masina ca a fost o zapada de nu se poate (si nu mi-am schimbat cauciucurile allseason cu unele de iarna) - atunci am vazut ce inseamna un cauciuc de iarna, atunci am prins eu ce si cum cu frana de motor.

    Numai bine.
    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!

  6. #6
    Banned doglover's Avatar doglover reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    02-03-2009
    Locaţie
    Grădina Zoofilică
    Varsta
    93
    Sex
    M
    Mesaje
    373
    Mesaje bazar
    6
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    Usergroups:
    nu ma supar bre doar ca sunt dintre cei care nu folosesc frana de motor. si e ok

    cu frana de motor poti rupe aderenta foarte usor, chestie periculoasa la tractiunea spate de ex. iar tipul din videoclip nu e singurul care sfatuieste impotriva folosirii franei de motor, sa citesti de ex. bmw driving school, ti-l dau eu daca nu ai, un pdf. si acolo zic acelasi lucru.

    pe gheata-zapada se conduce preventiv, cauciucuri de iarna, nici eu nu am avut evenimente in trafic desi nu folosesc frana de motor.

  7. #7
    Oldtimer Daemonus's Avatar Daemonus va deveni faimos in curand
    Data de inscriere
    20-09-2007
    Locaţie
    Craiova
    Varsta
    44
    Sex
    M
    Mesaje
    1,336
    Mesaje bazar
    631
    Putere Reputatie
    40
    Reputatie
    67
    Puncte CF
    8.0
    Usergroups:
    Chiar am lecturat cateva forum-uri in care toti spuneau...frana de motor e sfanta...existenta ESP, ABD, XYZ, TZP, KKM, etc dau un fals sistem de siguranta. Cand le sunt atinse limitele...e nasol..Oricum, in mod cert, frana de motor pp schimbarea in treapta imediat inferioara (si foarte eficienta la viteze < 60km/h). Si cum am spus si eu "trebuie sa le ai putin cu pedalele" - altfel iti bati joc de masina.

    Masina cu tractiune pe spate am condus decat IVECO de marfa, dar nu iarna, ci vara-toamna, asa ca nu m-as putea pronunta.

    Acum, teorii sunt multe - fiecare zice din experienta sa. Un exemplu care nu are legatura cu threadul - schimbatul vitezelor. Daca ar fi sa ma iau dupa manualul producatorului, eu la 80km/h ar trebui sa fiu deja in viteza a 5-a (cam 1400-1500rpm). Daca conduc mai sportiv, la 80 abia ii dau pe a 4-a, pe a 5-a pe undeva pe la 120. Nu ma pricep in mod deosebit la mecanica, insa toti proprietarii de diesel au zis ca mai bine merge masina mai turata putin decat subturata (injectoare si nu stiu ce minuni la turbo). Repet, nu ma pricep. Ideea era ca producatorul recomanda una - experienta alta.
    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!

  8. #8
    Junior Alexutz's Avatar Alexutz este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    31-10-2006
    Locaţie
    Craiova
    Varsta
    38
    Sex
    M
    Mesaje
    71
    Mesaje bazar
    129
    Putere Reputatie
    36
    Reputatie
    20
    Puncte CF
    20.0
    Usergroups:
    Sunt de acord cu daemonus, frana de motor e sfanta pe zapada. Invatand sa conduc pe o dacie amarata, fara frane aerisite, recurgeam destul de des la aceasta optiune. Cat despre iarna asta, am avut dunlop m3 pe golf, ramau in zapada si nu alta, dar daca vroiai sa te opresti brusc, erai papa..te zgarie pedala pe talpi de mai rar si tot nu te opresti in timp util..asa ca o inferioara data bine, fara zmuceala de ambreaj e de 2 ori mai buna decat o frana de orice masina ar fi ea cu orice cauciuc de iarna ar avea. Tipul din filmulet care ne indeamna sa folosim franele masinii din dotare se refera la faptul ca folosita excesiv, frana de motor va cauza probleme in timp, repet "excesiv". Daca insisti cu frane de motor de la 3-4k ture, normal te lingi pe bot de un kit de ambreaj si totusi, sunt masini si masini..unele rezista mai mult ca altele la o maniera sportiva de schimbat vitezele..
    0761327010
    id msg : reg_xander


  9. #9
    Banned doglover's Avatar doglover reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    02-03-2009
    Locaţie
    Grădina Zoofilică
    Varsta
    93
    Sex
    M
    Mesaje
    373
    Mesaje bazar
    6
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    Usergroups:
    in videoclip nu era iarna, omu' recomanda sa nu folosesti frana de motor cand conduci pe uscat/circuit, nu stiu unde ati vazut voi iarna in videoclip, era in 3 sferturi omu' si decapotabila. iar la noi e iarna o saptamana pe an ,poate nici atat.

    iar ce zici tu alexut, daca franezi blana normal ca nu te opresti pe zapada ca iti intra abs, tre' franat progresiv, cu tandrete, la fel cum nu dai inferioara la 7000 si ridici brusc ambreiaju, e chestie de skill in ambele cazuri.

    iar bmw driving school este un manual de pilotaj care nu vine cu orice masina bmw e scris pentru entuziastii volanului si sunt descrise tot felul de tehnici, de la cum se franeaza pana la cum sa intri si sa iesi corect dintr-o curba.


    suntem pe langa subiect oricum.

  10. #10
    Racer ovidiu2005_2006's Avatar ovidiu2005_2006 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    26-08-2008
    Locaţie
    Aici,acum...
    Sex
    M
    Mesaje
    464
    Mesaje bazar
    452
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    4
    Puncte CF
    12.5
    Usergroups:
    Pe mine ma interesa in mod special treaba cu picioru` drept...adica de ce ii da spritu` ala cand e in punctu` mort?ce rezolva cu ala??? incercai si eu azi si pana sa ma gandesc cum facea ala cu picioarele mai ca ma oprisem de tot
    Absolut superba melodia ! Mie-mi place foarte, foarte mult aceasta melodie,vad ca si vecinilor mei,care nu sunt egoisti,au chemat si politia sa o asculte...

  11. #11
    Junior Alexutz's Avatar Alexutz este pe calea cea buna
    Data de inscriere
    31-10-2006
    Locaţie
    Craiova
    Varsta
    38
    Sex
    M
    Mesaje
    71
    Mesaje bazar
    129
    Putere Reputatie
    36
    Reputatie
    20
    Puncte CF
    20.0
    Usergroups:
    ii da spritzu ala pentru a mentine o turatie ridicata si pentru a nu intra in frana brusca de motor..cum se zice in ingleza : maintaining the rpm's in the power range

    Citat Mesaj iniţiat de doglover Vezi mesajele
    iar ce zici tu alexut, daca franezi blana normal ca nu te opresti pe zapada ca iti intra abs, tre' franat progresiv, cu tandrete, la fel cum nu dai inferioara la 7000 si ridici brusc ambreiaju, e chestie de skill in ambele cazuri.
    suntem pe langa subiect oricum.
    ma refeream strict in cazul in care un taximetrist tupeist iti iese in fata cu niste cauciucuri de vara si bate pasu pe loc in intersectie, fiind nevoit sa te opresti in timp util ca sa nu te urci pe el..sunt cazuri si cazuri..de exp. iarna asta m-am crucit cum imi sareau pietonii in fata pe calea bucuresti, chiar daca nu mergeam tare, sareau ca mieii fara sa dea geana de 2 ori..insane
    Last edited by Alexutz; 31-03-2009 at 16:06. Motiv: Automerged Doublepost
    0761327010
    id msg : reg_xander


  12. #12
    Banned yonutz85's Avatar yonutz85 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    04-09-2007
    Locaţie
    Craiova
    Varsta
    39
    Sex
    M
    Mesaje
    182
    Mesaje bazar
    320
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    10
    Puncte CF
    0.0
    Usergroups:

    ...

    Citat Mesaj iniţiat de ovidiu2005_2006 Vezi mesajele
    Pe mine ma interesa in mod special treaba cu picioru` drept...adica de ce ii da spritu` ala cand e in punctu` mort?ce rezolva cu ala??? incercai si eu azi si pana sa ma gandesc cum facea ala cu picioarele mai ca ma oprisem de tot
    Si asta:
    tine motorul in ture si nu pierde presiunea din turbosuflanta,daca vb. de o masina de raliu.
    Chestia asta era folosita mai ales in faimoasa grupa B a raliulilor deoarece acolo se foloseau motoare cu o supra-alimentare dusa la extrem,datorita careia motoarele aveau un turbo-lag foarte mare => nu tineai motorul in ture tot timpul=pierdeai putere,erai mai lent.

    Off: frana de motor este eficienta daca este folosita concomitent cu cea de serviciu.De cate ori am incercat iarna numai frana de motor pe tractiune spate eram gata sa sar prin santuri.
    Last edited by yonutz85; 01-04-2009 at 01:30. Motiv: ...

  13. #13
    Racer ovidiu2005_2006's Avatar ovidiu2005_2006 reprezinta o cantitate neglijabila
    Data de inscriere
    26-08-2008
    Locaţie
    Aici,acum...
    Sex
    M
    Mesaje
    464
    Mesaje bazar
    452
    Putere Reputatie
    0
    Reputatie
    4
    Puncte CF
    12.5
    Usergroups:
    Citat Mesaj iniţiat de yonutz85 Vezi mesajele
    Si asta:
    tine motorul in ture si nu pierde presiunea din turbosuflanta,daca vb. de o masina de raliu.
    Chestia asta era folosita mai ales in faimoasa grupa B a raliulilor deoarece acolo se foloseau motoare cu o supra-alimentare dusa la extrem,datorita careia motoarele aveau un turbo-lag foarte mare => nu tineai motorul in ture tot timpul=pierdeai putere,erai mai lent.
    multumesc frumos tuturor! m-am lamurit
    Absolut superba melodia ! Mie-mi place foarte, foarte mult aceasta melodie,vad ca si vecinilor mei,care nu sunt egoisti,au chemat si politia sa o asculte...
    Vrei mai putine reclame? Inregistreaza-te sau logheaza-te

Google+

Cautati logo-ul CraiovaForum?

Iata cateva variante: