Ma oameni buni! Nu poti pur si simplu sa iei "turbo de VW " si sa-l arunci pe Matiz. In primul rand un turbo nu e "de VW, de audi, de renault, de mancare " e de obicei "de Garret" si are si el un cod, o serie si o harta a eficientei lui in functie de capacitatea cilindrica.
Dupa ce iei "turbo de VW " trebuie sa-ti calculezi evacurea ( nu o faci dupa ochi) si apoi sa faci ceva cu injectia masinii ca sa functioneze in parametrii noi dati de turbina( aici intra si o pompa de benzina mai puternica). Acum in functie de cata presiune bagi poti sa ai o crestere mica de putere cu risc minim sau o crestere mare de putere cu riscu' de a-ti vedea pistoanele astronauti
Bogdans ia fa tu cu manusitza ta ce am zis in post-ul de mai sus, si daca nu dai de o masina pe carburatie scoate filtru de la una pe injectie si da-i gaz...crezi tu ca ventilatorul ala impinge mai tare decat trage motorul ala?
Teoretic un turbo electric e posibil dar ti-ar consuma o cantitate enorma de curent din instalatie si nu e rentabil.