De curind am intrat in posesia unei carcasa LianLi MB k7 din dorintza de a arata dpdv estetic cit mai serios la capitolul "carcasa".
Mi-a facut cu ochiul aceasta carcasa....la prima vedere mi s-a parut destul de serioasa....dotata cu 3 ventilatoare de 120mm 2 pe front panel in jumatatea de jos shi 1 pe back panel pozitzionat in jumatatea de sus sub sursa la distantza ideala de aceasta incit pe interior vine exact in dreptul coolerului de la procesor.plus de asta este facuta din aluminiu adica numai capacele laterale . partea de sus shi partea din fatza.scheletul carcasei este tot din tabla de otzel ca la cele uzuale.
Mi s-a parut interesant shi hdd cage-ul pozitzionat perpendicular pt un mai bun management al acestora.
Cam atit despre parerile mele inainte de a lua-o, plus de asta citeva review-uri pe net shi citeva sfaturi de la userii de pe forum, care tzin sa le multzumesc, m-au facut sa ma hotaresc sa o cumpar.
Am facut comanda la Magiccomputers direct de la ei pe site, am primit confirmare ca a doua zi o sa vina....ma rog dupa mai multe peripetzii ale celor de la Magic am intrat in posesia ei. de abia ashteptam sa vad ce shi cum.
Si am inceput dezasamblarea componentelor din carcasa veche in cea noua.
Carcasa vine cu set complet de shuruburi pt tot echipamentul: placa de baza, sursa, suruburi shi garnituri de cauciuc pt hdd-uri, cleme pt cable management shi o shurubelnitza tubulara.
Capacele laterale se prind cu shuruburi tip "bila" sau nuhs cum se numesc....care se pot desface cu mina fara a mai fi nevoie de shurubelnitza.
Finisajul carcasei este deosebit, imbinarile capacelor laterale shi a celui din fatza, care cel din urma se scoate foarte ushor prin simpla tragere in fatza,sint perfecte, fara zgirieturi,fara indoituri aiurea ale clemelor de pozitzionare a capacelor. plus de asta mi s-a parut interesate clemele de tensionare ale capacelor laterale aflate pe marginea de sus.Aceste cleme sint bine gindite in cazul reducerii trepidatziilor capacelor laterale, tensionind putzin capacele laterale inspre exterior shi in acelashi timp oferind silentziozitate. Nu va ginditzi ca le impinge in afara shi stau labartzate, capacele se aliniaza perfect in structura carcasei iar lufturile intre capace shi ramele carcasei sint foarte mici shi egale pe toata lungimea.
Mi s-a parut interesanta shi accesibila ideea cu butoanele de PWR ON shi cel de RESET in partea de sus a carcasei iar linga aceastea sub un capacel bine ascuns acolo mufele de Front USB, IEE, shi Front AUDIO
Ledurile de power shi cel de hdd sint pozitzionatein fatza in partea dreapta a primului bay de sus. sint cam deranjante (mai ales cel de pwr on care este de culoare albastra) , dar asta se poate rezolva cu un marker sau o bucata de scotch negru.
Sa trecem la interior.Interiorul dupa cum am mai spus mai sus este din tabla de otzel, finisajele se pastreaza shi aici.desfacind capacul din fatza, avem acces direct la filtrele de praf de la cele 2 ventilatoare frontale, care la rindul lor se demonteaza foarte ushor pt a fi curatzate.
accesul la bay-urile pt unitatzie optice shi prinderea acestora este foarte ushoara aceasta din urma realizindu-se fara shuruburi ci cu nishte cleme elastice.
Carcasa este prevazuta dpdv al wire management cu un spatziu mai mare intre capacul pe care se prinde placa de baza shi capacul lateral dreapta, iar in partea de sus linga sursa este prevazuta o gaura prin care se pot scoate absolut toate firele sursei tragindu-le prin acel spatziu pt ca apoi sa se vina cu mufele prin alta gaura in partea de jos pt placa de baza, placa video...etc.In partea din spate a acestui capac carcasa este prevazuta cu 2 cleme pt prinderea shi ordonarea firelor sursei.Cunoashtem cu totzii ca, cu cit avem un wiremanagement bun cu atit avem un airflow ideal. Acest lucru il gasim la aceasta carcasa.Mai mult carcasa vine cu un capac pe care se prinde placa de baza rabatabil inspre dreapta, prins de scheletul carcasei in partea de sus in 3 shuruburi.Deci placa de baza se poate monta in exterior de carcasa de acel capac shi apoi astfel prinsa se poate monta mai ushor in carcasa. aici prezinta un prim dezavantaj, deoarece daca avetzi un cooler la procesor de tip TOWER nu putetzi inchide capacul placii de baza din cauza acelui cooler shi in aceasta situatzie coolerul se va monta dupa prinderea capacului cu tot cu placa de baza.
Shi ca tot adusei vb de airflow sa fac un mic comment asupra acestuia.Dupa cum am zis carcasa vine cu 3 ventilatoare de 120mm 2 in fatza shi unu in spate.Parerea mea este, dupa ce am testat carcasa din acest punct de vedere, foarte buna. Pt o mai buna aerisire carcasa este prevazuta in partea din spate in stinga porturilor pci cu o aerisire care la rindul ei( pe linga fanul de 120mm) ajuta la scoaterea aerului cald din carcasa.
Sa trecem la partea cea mai importantza shi anume "silentziozitatea"
Din partea mea din start ii dau nota 10.Cele 3 fanuri de 120mm sint foarte silentzioase, eu le tzin la turatzie maxima shi anume 2200rpm shi nu se aud deloc, iar in privintza controversatului hdd cage shi a modului de prindere al hdd-urilor contrazic pe oricine care spune contrariul.Hdd cage-ul este pozitzionat perpedicular drept pt care este mult mai ushor accesul la hard diskuri, se pot monta shi demonta mult mai ushor decit in cazurile clasice de prindere.Prinderea hardurilor de face pe nishte "catari" in hdd cage, sa le zic asha, cu tampoane de cauciuc tocmai pt a reduce vibratziile acestora. Eu am 2 hdd-uri unul de 500G shi altul de 160G shi nu-mi fac niciun zgomot.
Prezint in continuare citeva avantaje shi dezavantaje:
cu +
finisaj exceptzional
wire management foarte bun
airflow ideal
spatziu mare in carcasa pt eventualele interventzii
silentziozitate aproape totala
acces rapid la filtrele ventilatoarelor din fatza
montarea/demontarea foarte rapida a hdd-urilor shi a unitatzilor optice
raport calitate/pretz excelent
design serios
cu -
capacele laterale din aluminiu sint foarte subtziri
greutatea este destul de mare
ledul de power on deranjant
ramin amprentele miinilor foarte rpd shi fiind neagra se cunoashte urit
o alta problema pe care am intilnit-o a fost ca nu am putut sa prind placa de captura in braketul din spate, a trebuit sa indoi putzin braketul placii de captura pt ca sa o pot prinde
mai jos o sa atashez citeva poze.