Audi RS5, modelul lansat in urma cu patru ani ca o alternativa mai buna la coupe-ul BMW M3 E92, a primit si o versiune diesel. Cei care sperau la o varianta ultra-eficienta a automobilul de inalta performanta din Ingolstadt nu au inca destule motive pentru a deschide sampania, dupa cum urmeaza sa aflam si din randurile de mai jos.

Dezvaluit in premiera mondiala cu ocazia Salonului de la Geneva din 2010, primul Audi RS5 oferit vreodata de constructorul german a avut un scop clar si precis: acela de a se impune in fata modelului BMW M3 Coupe, aflat pe-atunci la generatia cu numarul patru, recunoscuta sub numele de cod E92.

Pentru a se achita cu brio de aceasta misiune, automobilul de inalta performanta din Ingolstadt ascundea sub capota o unitate aspirata V8 FSI de 4.2 litri, numai buna pentru a pune la dispozitia tuturor celor patru roti undeva in jurul a 450 de cai putere si 430 de Newton-Metri.

Nu lipsea de pe lista cu echipamente standard, de asemenea, nici transmisia automata cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj, acceleratia de la 0 la 100 kmh realizandu-se astfel in aproximativ 4.6 secunde. Asta in timp ce viteza maxima era limitata, bineinteles, la pragul celor 250 de kilometri pe ora.

Majoritatea specificatiilor tehnice au fost pastrate si la nivelul versiunii Facelift, sosita pe piata aproximativ doi ani mai tarziu, in cursul lui 2012. Multumita insa unor mici modificari la nivelul greutatii, respectiv cutiei de viteze, primii 100 km/h pe ora aveau sa vina acum cu 0.1 secunde mai repede decat anterior.

Pentru cea de-a doua generatie a modelului Audi RS5 Coupe, numeroase surse din industria auto prevad atat o reducere a numarului de pistoane, respectiv capacitatii cilindrice, cat si o adoptare a unui sistem de supraalimentare. Nu ar trebui insa sa fim mirati daca oficialii constructorului german de automobile vor lua in calcul si o varianta diesel.

Un astfel de proiect chiar a fost prezentat jurnalistilor zilele acestea, prototipul pe nume Audi RS5 TDI Concept impresionand in special prin tehnologia gazduita in al sau compartiment motor. O tehnologie ce prevede folosirea unui compresor electric pentru a grabi intrarea aerului in turbina mai mica din dotarea propulsorului V6 bi-turbo de trei litri prezent la datorie si a elimina efectul de lag.

Rezultatul obtinut de inginerii companiei din Ingolstadt este absolut impresionant, valorile maxime urcand pana la 385 de cai putere si 750 de Newton-Metri, cuplul maxim fiind disponibil inca de la 1.250 de rotatii per minut.

Performantele oficiale nu au fost inca anuntate, insa cei care au avut ocazia sa testeze cea mai noua demonstratie de maiestrie a constructorului german de automobile, oferita in compania unei transmisii automate cu opt trepte, afirma ca pentru rezolvarea ecuatiei 0 - 100 km/h sunt necesare mai putin de patru secunde.

Nu avem nici un fel de idee cu privire la consumul de carburant, insa suntem mai mult ca siguri ca noul Audi RS5 TDI Concept nu este la fel de gurmand precum versiunea sa cu motor pe benzina.

Sursa: http://www.4tuning.ro/concept-car/di...ota-22680.html