Supremul BMW
Nu a fost construit în serie niciodată, dar a intrat în istoria creaţiilor iconice pe patru roţi: BMW Nazca, un concept făcut de Italdesign acum 20 de ani. Acum, danezul Sabino Leerentveld aduce acel concept în actualitate, printr-un ravisant Nazca Homage 2011.
Dacă ar fi fost construit în serie, BMW Nazca ar fi rivalizat nu doar cu Ferrari şi Lamborghini, dar şi cu McLaren F1 (care, să nu uităm, avea un motor V12 BMW). Din păcate pentru fanii înfocaţi ai maşinilor BMW, Nazca nu a depăşit stadiul de concept - deşi, pentru începutul anilor '90, nu erau deloc de neglijat puterea de 660 CP sau viteza maximă de aproape 300 km/h.
La 20 de ani distanţă, designerul Sabino Leerentveld readuce în actualitate ideea unui BMW suprem printr-un omagiu adus conceptului făcut de Italdesign, iar denumirea este clară: Nazca Homage 2011. Cei de la bmwblog.com au obţinut mai multe detalii chiar de la creator.
Faţă de conceptul original, Nazca Homage 2011 are o formă mai sculpturală, deşi păstrează ideea postului de conducere tip carlingă şi o siluetă foarte aerodinamică şi cu o înălţime joasă. Se remarcă botul inspirat, în mod evident, de la recentul BMW Vision Concept, dar, spre deosebire de curentul actual, nu există faruri cu "angel eyes".
Deşi dă impresia de masivitate, Nazca Homage 2011 este destul de compactă, având o lungime de 4,4 metri şi un ampatament de 2,7 metri. Motorul este plasat, normal, în poziţie centrală, în spatele scaunelor faţă, dar, fiind vorba de un concept de design, arhitectura şi performanţele acestuia rămân neimportante pentru moment.
Din păcate, Nazca Homage 2011 va rămâne doar la stadiu virtual, cei de la BMW neavând încă nici un fel de plan de a intra în paradisul maşinilor supersport cu un astfel de model de top. Aşadar fanilor nu le rămâne decât să viseze în continuare la un BMW suprem...