Fabricantul auto din Bavaria a dezvaluit oficial noile concepte BMW i8 si i3 prin intermediul unei bogate galerii de poze si printr-un videoclip ce descrie tehnologiile din spatele acestor concepte eco ce urmeaza sa debuteze public in luna septembrie la Salonul Auto din Frankfurt.
Ambele concepte BMW i8 si i3 se folosesc de motoare electrice, dar folosesc propulsoare diferite pe care le vom descrie in articole separate.
Dar acum vom vorbi despre noul BMW i8, un hibrid plug-in ce dispune de un motor turbo de 1.5 litri in 3 cilindri ce produce 220 cai putere si un cuplu de 300 Nm. Acest motor cu combustie interna vine conectat la un motor electric, astfel puterea dezvoltata de acest sistem hibrid de propulsie ii permite noului i8 sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 5.0 secunde si sa aiba un consum de carburant de 3 litri la 100 km.
Atunci cand noul BMW i8 nu ruleaza in mod hibrid, adica foloseste doar motorul pe benzina de 1.5 litri, consumul de carburant creste la 7 litri la 100 km.
Precum orice alt hibrid, motorul electric este alimentat de o baterie litiu ion si, in cazul noului BMW i8, aceasta a fost asezata astfel incat masina are raportul de distributie al greutatii de 50/50.
Bateria noului BMW i8 poate fi reincarcata de la orice priza standard si poate alimenta motorul electric pe o distanta de 35 km. Conform celor de la BMW, i8 este o masina ce poate fi folosita cu usurinta in viata de zi cu zi, iar arhitectura sa LfieDrive a fost adoptata pentru a spori eficienta si performantele masinii ce se comporta ca un vehicul cu tractiune integarala multumita faptului ca motoarele sale pot actiona ambele axuri simultan.