Incepem sa vedem premierele de la Salonul Auto de la Paris, iar acum priviti noul VW Passat. A saptea generatie, dupa cum spune Volkswagen, dar – in spiritul reducerii costurilor, promovat agresiv si clar cu ultima generatie Golf – este o mare sansa ca sub caroseria noua sa fie acelasi Passat pe care il stiati deja. Adica nemtii au pastrat platforma si au venit cu un nou design. Stim cu totii ca foarte multi romani sunt mari fani Passat, in ideea in care VW a marit constant dimensiunile masinii si a ajuns la un nivel bun si oarecum pretentios al materialelor de interior si finisarilor. Bineinteles ca si pretul a crescut. Constant.
Generatia a7a de la Pasat :
Designul este unul semnat de Klaus Bischoff (seful de design VW) si Walter de Silva (de care sigur ati auzit) si – cu toata sinceritatea – va spun ca nu-mi place. E clar, arata mai bine decat modelul pe care il inlocuieste, dar nu este ceea ce trebuie. Inteleg faptul ca marea majoritate a clientilor de VW nu vor ceva exotic si pasional, dar deja VW este mult prea rigid. Asa vad si noul Passat, extrem de rigid si nu era cazul. Nu trebuie neaparat sa faca ceva in genul Seat (pentru ca detin marca Seat), dar nici chiar asa.
Dincolo de cromul grilei, linia de LED-uri din faruri si structura high-tech a farurilor, nu este nimic deosebit. O silueta masiva, fara acel ceva care sa te atraga. Si nici spatele nu arata neaparat mai bine. Imi plac noile stopuri, doar ca par prea mici pentru dimensiunile masinii.
Si va spuneam ca s-ar putea sa incerce sa nu schimbe chiar tot! Si nici n-au schimbat tot, desi in comunicatul de presa spun ca doar plafonul (!) este neschimbat. Ei bine, portierele spate arata la fel si cele din fata sunt foarte asemanatoare cu ceea ce are generatia care isi incheie ciclul de productie.
Nici interiorul nu este o noutate. In mare parte este cel de pe actualul Passat CC, cu mici modificari. Cum ar fi adoptarea uni ceas analogic pe consola centrala. De ce? Nu stiu si nici nu are sens. Un ceas analogic, cromat, se potriveste modelelor de lux. Eventual britanice. VW Passat e departe de asa ceva. Nu avea nevoie de asa ceva. In afara de chestia asta, o sa aveti probleme in a deosebi interiorul noul VW Passat de cel al actualului Passat CC.
Gama de motorizari este – ca de obicei – completa. 4 motoare pe benzina acopera cam orice fel de pretentii. Se pleaca de la motorul de 1,4 litri TSI cu 122 CP, se continua cu unul de 1,8 litri TSI si 160 CP si se ajunge la penultimul motor pe benzina, cel de 2 litri TSI cu 210 CP. Cel ami puternic motor pe benzina este cel V6 de 3,6 litri si 300 CP.
Gama motorizarilor diesel debuteaza cu noul motor de 1,6 litri si 105 CP. Acesta, daca este comandat impreuna cu tehnologia BlueMotion, ofera un consum mediu de doar 4,1 litri/100 km. Daca 105 CP nu sunt suficienti, se poate comanda motorul TDI de 2 litri, care vine – ca si pana acum – in doua versiuni de putere, 140 CP si 170 CP.
La nivelul transmisiilor nu va asteptati la suprize. Cutii manuale sau DSG, dar, pentru prima data pe un Passat, va fi oferit diferentialul XDS, cel care este prezent in serie la hothatch-urile din grupul Volkswagen.
Daca e un capitol unde admir noul Passat este acela al echipamentelor de siguranta si confort. Echipamente pe care multi concurenti nu le ofera. Evident, se vor plati multi bani pentru ele, dar sunt acolo, pe lista de optionale.
Intre acestea, trebuie amintit sistemul “City Emergency” care franeaza automat cand este detectata o coliziune iminenta cu masina din fata (la viteze sub 30 km/h). Da, mai exista consttructori care ofera acest gen de sistem, dar cel de la VW mai are o functie – accelereaza daca “simte” o coliziune cu masina din spate si daca in fata este liber (ca sa nu provoace un alt impact).
Am criticat masina asta, pentru ca nu e ceea ce as vrea eu sa fie. Mult prea rigida, din punct de vedere estetic!! Asta nu inseamna ca voi nu va puteti spune parerea, sincera, in comentarii. Si as aprecia daca ati face-o!
Sursa:Motorstory.ro