Constructorul bavarez a fost luat, în mod cert, prin surprindere de evadarea din seif a unui set de imagini cu noul sedan supersportiv M5. Prin urmare pe finalul acestei zile a reacţionat şi a dat publicitaţii informaţiile oficiale şi o galerie cu peste 150 de imagini.
Pe scurt avem în faţă a V-a generaţie a celui mai de succes sedan supersportiv din segmentul premium. Reţeta iniţială din 1984, momentul lansării primei generaţii M5, a fost păstrată. Vorbim despre un model cu 4 uşi care oferă spaţiul şi confortul unui model de segment mare din clasa premium dar cu un nivel al performanţelor demn de segmentul supercar.
Sub capotă se afla un propulsor V8 de 4.4 litri supraalimentat denumit de bavarezi M TwinPower Turbo. În linii mari nu este o noutate absolută acest agregat fiind acelaşi cu cel regăsit pe X5 şi X6 M Power. Aşadar puţin din aerul exclusivit parcă s-a evaporat, dar este vorba de un împrumut de propulsor între modele ale diviziei M Power, ceea ce din punctul nostru de vedere este permis.
Dar pe undeva regretăm dispariţia propulsorului V10 aspirat de pe vechea generaţie. Performanţele propulsorului în schimb sunt impresionante, dovadă că BMW are poate unii dintre cei mai talentaţi ingineri din industria auto. Agregatul V8 dezvoltă 560 CP între 6.000 rpm şi 7.000 rpm, fiind poate primul propulsor care oferă puterea maximă pe o plajă de turaţii. Impresionantă realizarea bavarezilor.
Cuplu motor are o valoare de 680 Nm şi este disponibil de la 1.500 rpm până la 5.750 rpm. Oficialii BMW ne asigură că au eliminat latenţa la accelerare specifică propulsoarelor supraalimentate, adio gol turbo. Asta rămâne de văzut şi testat. Noul propulsor livrează cu 10% mai multă putere decât agregatul V10 şi cu 30% mai mult cuplu motor. În aceste condiţii BMW anunţă un consum mediu pentru M5 de doar 10 litri la 100 km.
Puterea este transmisă spre puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj, cutie ce are 7 rapoarte botezată de BMW - M Double Clutch Transmission Drivelogic. Cutia dispune şi de funcţia Launch Control, firesc când ai de trimis spre puntea spate 560 CP şi 680 Nm. Pe puntea spate regăsim un diferenţial activ complet blocabil în funcţie de situaţie.
Din punct de vedere al performanţelor noul M5 nu poate decât să impresioneze. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar dacă clientul optează pentru pachetul M Driver se poate scoate limitarea electronică, astfel M5 devine un sedan capabil de 305 km/h. Cu start de pe loc M5 ajunge la 100 km/h în 4.4 secunde, iar atingerea pragului de 200 km/h este realizat în 13 secunde.
În Anglia modelul va fi comercializat din noiembrie la un preţ de £73.040.