Au facut acest concept pentru a celebra 30 de ani de quattro si daca e ceva ce Audi a dus la superlativ este acest sistem de tractiune integrala. Pe care nu prea reuseste nimeni sa-l depaseasca. Audi Quattro a debutat in 1980, la Geneva si stim ce a putut sa faca in competitii, in conditiile in care raliurile erau la inceputurile tractiunii integrale.
Designul. O reinterpretare foarte – foarte reusita a modelului initial, o declaratie de forta, in stilul Audi, dar impresionant. Efectiv, o masina care emana forta. Grile uriase, un spate inspirat de cel al modelului initial, cu niste stopuri de vis. Platforma este cea a modelului RS5, dar designul este cu totul altul si merita toate aprecierile.
Are doar doua locuri si un bord mai mult decat interesant. Plansa de bord este minimalista, dar tabloul de bord este format dintr-un display cu afisaje digitale. Merge de minune cu schimbatorul de usoara inspiratie clasica. Apropo, cutia este una manuala, cu 6 trepte.
Un propulsor cu 5 cilindri in linie, preluat de la Audi TTRS. Cu turbocompresor, motorulproduce 408 CP si permite masinii sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3,9 secunde. Un timp demn de modelele supersport, datorat si faptului ca inginerii au reusit sa faca acest concept sa nu depaseasca 1,3 tone.
Si da, quattro concept isi arata subtil radacinile crescute in lumea curselor. Are jante de 20 de inch si o singura prindere.
Sistemul de tractiune integrala quattro este cel mai avansat, in acest moment de la Audi. Are la baza un diferential central care distribuie puterea in functie de anumite conditii. O face insa foarte repede, tocmai de aceea Quattro concept ar trebui sa fie de neegalat la capitolul motricitate. In mod normal, 60% din putere este distribuita catre puntea spate si 40% catre fata. Insa, in functie de aderenta, pana la 85% poate merge catre spate si – la polul opus – 70% catre fata.
Sursa:motorstory.ro
Mai multe fotografii gasiti aici: http://www.motorstory.ro/2010/09/aud...-ultimul-timp/