Heineken a anunțat, astăzi, proiectul câștigător al programului de responsabilitate socială ”HEINEKEN pentru Comunități”, ediția 2014, lansat în Craiova în parteneriat cu Asociația CSR Nest. Programul este dedicat susținerii și dezvoltării comunității locale din Craiova și are o contribuție pozitivă în societate și mediu. Grantul acordat este în valoare de 80.000 RON.
În urma unui proces de evaluare a proiectelor înscrise în cadrul programului de responsabilitate socială ”HEINEKEN pentru Comunități”, un juriu format din reprezentanți ai HEINEKEN și ai Asociației CSR Nest a desemnat organizația nonguvernamentală câștigătoare: Pro Civica Oltenia, cu proiectul – ”Împreună pentru o Craiovă mai sigură”.
Proiectul câștigător își propune să implice activ cetățenii și tânara generație din orașul Craiova, în procesul decizional și de găsire a a soluțiilor pentru reducerea numărului de accidente în trafic, într-un oraș marcat de un număr ridicat de accidente rutiere.
Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără:
- Promovarea educației rutiere cu ajutorul unor materiale educative, în rândul craiovenilor;
- Încurajarea cetățeniei active și a implicării directe a cetățenilor, prin intermediul consultărilor publice, platformei cetățenești și a corturilor stradale, în procesul de îmbunătățire a condițiilor de trafic din Craiova;
- Atragerea atenției autorităților locale în legătură cu infrastructura precară din oraș, care nu le permite unor categorii de participanți la trafic să se deplaseze în condiții de siguranță;
- Facilitarea dialogului între factorii de decizie locali și cetățeni pe această temă;
Anul acesta programul a avut o abordare diferită față de edițiile anterioare. Astfel, ONG-urile locale au fost invitate direct să depună spre finanțare proiecte care se înscriu în una sau mai multe din cele trei priorități specifice pentru orașul Craiova. Prioritățile au fost identificate împreună cu reprezentanți ai societății civile, autorităților publice locale și mass media în cadrul unor sesiuni de consultări. Scopul acestei noi abordări este ca programul ”HEINEKEN pentru Comunități” să răspundă cât mai bine nevoilor din comunitate.
Cele trei priorități stabilite pentru orașul Craiova sunt:
- Proiecte care să contribuie la întărirea capacității comunitare, prin acțiuni de conștientizare, formare și mobilizare; (EDUCAȚIE);
- Proiecte care să contribuie la îmbunătățirea calității vieții, prin conectarea problemelor sociale, culturale, economice și de mediu (DEZVOLTARE COMUNITARĂ);
- Proiecte punctuale de mobilizare a membrilor unei comunități în generarea de soluții pentru problemele comune și demararea unei acțiuni colective (CETĂȚENIE ACTIVĂ).
În urma evaluării tuturor aplicațiilor depuse în cadrul programului, un juriu format din reprezentanți ai HEINEKEN și ai Asociației CSR Nest au desemnat trei finaliști pentru orașul Craiova. Nominalizarea câștigătorului din orașul Craiova a avut loc în urma unui interviu susținut de către finaliști în fața echipei HEINEKEN pentru Comunități.
Cei trei finaliști ai programului ”HEINEKEN pentru Comunități” în orașul Craiova au fost:
- Centrul de Resurse pentru Organizațiile Non-profit din Oltenia (CRONO) – cu proiectul ”Centru de voluntari”;
- Pro Civica Oltenia – cu proiectul ”Împreună pentru o Craiovă mai sigură”;
- Fundația pentru Dezvoltarea Economiei Sociale (FDES) – cu proiectul ”Reactor comunitar de afaceri sociale”.
La nivelul orașului Craiova, în cadrul programului ”HEINEKEN pentru Comunități” ediția 2014 s-au înscris 7 proiecte din partea a 7 organizații nonguvernamentale, având sediul în orașul Craiova. În ceea ce privește proiectele depuse, acestea au acoperit toate cele trei direcții prioritare specifice pentru orașul Craiova, respectiv: 1 proiect este pe domeniul educatiei, 3 proiecte sunt pe domeniul dezvoltării comunitare, iar 3 proiecte vizează domeniul cetățeniei active.
„Și anul acesta continuăm să investim în proiecte relevante pentru comunitățile din care facem parte, aducând un plus de valoare pe termen lung și răspunzând nevoilor reale și complexe ale acestora. Suntem incântați de calitatea proiectelor înscrise, îi felicităm pe finaliști și suntem convinși că împreună vom susține activități și programe de impact pentru comunitățile în care ne desfășurăm activitatea”, afirmă Alina Țâru, directorul fabricii de bere HEINEKEN din Craiova.
Proiectul câștigător din oraşul Craiova va primi o finanţare în valoare de 80.000 RON. Suma obţinută va fi destinată implementării programului conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectului va avea loc între 15 iulie 2014 – 1 februarie 2015, iar în această perioadă finanţatorul va organiza lunar vizite de monitorizare pentru proiectul câştigător.
”Ediția din acest an a programului de responsabilitate socială ”HEINEKEN pentru Comunităţi” a avut ca obiectiv principal creșterea nivelului calitativ al proiectelor depuse spre finanțare. Astfel, printr-o selecție riguroasă a ONG-urilor invitate direct să depună proiecte ne-am atins acest obiectiv și considerăm că un număr de 7 proiecte înscrise reprezintă un rezultat foarte bun”, a declarat Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest.