Update: Un avion a iesit de pe pista in Craiova

Update: Un avion a iesit de pe pista in Craiova

339
19
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Un avion al companiei Carpatair a derapat si a iesit de pe pista in urma cu cateva minute pe aeroportul din Craiova. Avionul decola spre Timisoara in aceasta dimineata dar, datorita conditiilor meteo nefavorabile, acesta a iesit de pe pista. Atat membrii echipajului cat si pasagerii (48 de pasageri) sunt in afara oricarui pericol, insa aeronava a suferit avarii importante, avand elicele rupte. Pasagerii care trebuiau sa ajunga in Timisoara vor fi transportati cu un alt mijloc de transport spre destinatie.

Pista aeroportului este inchisa in acest moment, iar aeronava avariata nu va mai decola. Deoarece pista este inchisa, pasagerilor nu li se va pune la dispozitie o alta aeronava.

Autoritatea Nationala va ajunge in curand la Craiova pentru a investiga cauzele incidentului.

Reprezentantii aeroportului sunt in acest moment la fata locului, iar reperentanti ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta vor ajunge in curand pe aeroportul din Craiova.

Conform directorului aeroportului, pista aeroportului nu este curatata de zapada, dar motivul deraparii aeronavei este vizibilitatea extrem de redusa.

Update 12:57

Pasagerii aflati in aeronava au declarat ca atunci cand s-au imbarcat au simtit un puternic miros de kerosen si, desi au anuntat insotitoarele de zbor, acestea nu au luat nici o masura.

De asemenea, atunci cand pasagerii au coborat din aeronava utilizand iesirile de urgenta, cativa dintre acestia s-au lovit in zona picioarelor deoarece avionul nu era dotat cu tobogane sau scari pentru coborare, iar pasagerii au fost nevoiti sa sara in zapada la recomandarile insotitorilor de zbor.

Update: 13;30

Doi pasageri ai avionului Carpatair au ajuns la Spitalul de Urgenta din Craiova. Un pasager care s-a lovit la cap si o femeie însarcinata, care s-a speriat foarte tare în urma incidentului.

Comunicat companie:

TIMIŞOARA. Biroul de presă al Carpatair, companie aeriană a cărei  aeronavă a fost implicată luni, pe aeroportul Craiova, într-un incident aviatic, a remis următorul comunicat de presă.

S.C. Carpatair S.A.

Comunicat de presa privind aeronava iesita din pista pe Aeroportul Craiova

„In dimineata zilei de azi, 13 februarie 2012, in  jurul orei 10:00, pe Aerportul Craiova, in conditii de  ninsoare, aeronava de tip Saab-2000 care  efectua  zborul Craiova-Timisoara, cu 50 de pasageri la  bord, in timp ce rula in vederea decolarii, a prins cu roata dreapta un banc de zapada fapt care a condus la derapararea aeronavei si iesirea din pista, aceasta oprindu-se in nametii de zapada de pe marginea pistei.

Niciunul dintre pasagerii aflati  la bord si din membrii echipajului nu au suferit leziuni corporale. Defectiunile aeronavei sunt in curs de evaluare.
In consecinta,  zborul Craiova-Timisoara de azi  fost anulat din cauza conditiilor meteo dificile.

Carpatair  acorda  pasagerilor  toata  asistenta  necesara  pentru  rerutarea  pe  alte  zboruri  sau mijloace de transport alternative.

Fata de anumite declaratii din mass media ce tin de eveacuarea aeronavei si mirosul de kerosen si fum in cabina de pasageri dorim sa precizam urmatoarele:

1. Evacuarea aeronavei si dotarea cu Tobogane
Procedurile standard pentru cazurile de urgenta impun in mod expres aplicarea procedurii de Evacuare de Urgenta prin folosirea tuturor iesirilor aeronavei asa cum s-a si procedat in acest caz.
Normele de aviatie civila care reglementeaza proiectarea si constructia aeronavelor stabilesc obligativitatea dotarii iesitilor de urgenta cu tobogane doar pentru aeronavele mari, in speta pentru acele  aeronave care au usile de evacuare la inaltimi de peste 1.8 m. Aeronavele regionale de dimensiuni mici care au usile de evacuare la inaltimi sub 1.8 m nu sunt prevazute cu tobogane prin normele de certificare.
Trebuie precizat, deasemnea, ca in momentul evacuarii aeronavei in jurul aeronavei erau prezente troiene de zapada de cca 1.0m ceea ce a facut ca contactul cu solul in momentul in care pasagerii paraseau aeronava sa fie atenuat.

2.  Mirosul de kerosen si fum

Informatiile privind mirosul de kerosen si fum sunt asociate cu momentul producerii incidentului. La  intrarea aeronavei in troienele de pe marginea pistei, prin inhalarea zapezii in motoarele aflate in functiune s-a produs fum care s-a resimtit in scurt timp si in cabina de pasageri, dovada ca dupa oprirea motoarelor fumul a disparut imediat.”

Biroul de presă Carpatair



19 COMENTARII

  1. #1
    ovk
    foo
    Data de inscriere
     29-09-2005
    Locatie
     Headbangers Bowl
    Mesaje
    3385

    We have a very simple policy here: arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
  2. #2

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    14907

    important este ca nu si-a pierdut nimeni viata.
    fierul se repara.

    Pasagerii sunt in aeroport in sala de asteptare, acum sa vedem cu ce ii duc la Timisoara.

    CONCURS: PARIURI FOTBAL SEZON 2011-2012Tu unde iesi deseara?
  3. #3
    P.R.
    Data de inscriere
     05-06-2007
    Mesaje
    3044

    In nici un caz nu ii vor duce cu o alta aeronava deoarece pista a fost inchisa. Cel mai probabil ii vor duce cu un autocar sau cu trenul. Din cate am inteles, cam toti pasagerii erau tineri si nimeni nu a patit nimic.

  4. #4
    Junior
    Data de inscriere
     24-08-2007
    Locatie
     CraioVa
    Mesaje
    88

    se pare ca in orasu asta nimic nu se dezapezeste..strazile nu, aeroportul nu, de parcari nici nu mai zic..
    bine ca pasagerii nu au avut nimic..pe viitor sa fie mai atenti

  5. #5

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    14910

    Doi pasageri ai avionului Carpatair au ajuns la Spitalul de Urgenta din Craiova. Un pasager care s-a lovit la cap si o femeie însarcinata, care s-a speriat foarte tare în urma incidentului.

    CONCURS: PARIURI FOTBAL SEZON 2011-2012Tu unde iesi deseara?
  6. #6
    Newcomer
    Data de inscriere
     12-02-2008
    Mesaje
    25

    Din cate am inteles, cei de la Carpatair i-au intrebat pe fiecare in parte ce prefera, sa se reprogrameze pt alt zbor peste 2 zile, sau sa primeasca banii inapoi. Asa povestea o pasagera la tv…
    Dar, intr-adevar, e bine ca nu au fost victime, sau cel putin nu cazuri foarte grave.

  7. #7
    De-al casei
    Data de inscriere
     20-10-2005
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    270

    Imagini de la locul faptei .. in EXCLUSIVITATE! http://capramea.blogspot.com/2012/02/imagini-in-exclusivitate-de-pe.html

    id: Dj_Geordan
  8. #8
    De-al casei
    Data de inscriere
     20-10-2005
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    271

    Freak … informatiile cu oameni „raniti” sunt … destul de aiurea ca sa zic asa! uitate la imagini si ai sa vezi ca nu poti sa te „ranesti” ai pe blog mai multe imagini! (vrei info pe prv)

    id: Dj_Geordan
  9. #9
    Eros
    Data de inscriere
     05-10-2005
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    12907

    Daca 2 au ajuns la spital eu cred ca s-au ranit…

    "Only two things are infinite, the Universe and human stupidity, and I'm not sure about the Universe." - Albert Einstein ...
  10. #10
    De-al casei
    Data de inscriere
     20-10-2005
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    272

    Erso … contuzia si panica .. intradevar sunt „rani” cucuana care era lovita la picior … a fost lovita pt ca sarit un baiat/domn pe dansa ca s-au bulucit acolo… si apoi .. orice om are dreptul la ingrijiri medicale! Daca dansii au considerat ca tre sa mearga la spital .. (dansii… cadrele medicale) inseamna ca au avut motive!

    id: Dj_Geordan
  11. #11
    Eros
    Data de inscriere
     05-10-2005
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    12908

    Pai si ce dezinformare e ca nu pricep?
    Daca cineva s-a lovit la picior, cineva la cap si cineva a facut atac de panica.

    Eu nu stiu cum de le-au dat liber la zbor in conditiile alea, inconstienti din punctul meu de vedere.

    "Only two things are infinite, the Universe and human stupidity, and I'm not sure about the Universe." - Albert Einstein ...
  12. #12
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     21-05-2008
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    216

    Daca nu se vedea pista cum de au aprobat decolarea ?! Chiar ma mir… cand era ceata nu ii lasau sa decoleze si ii lasa pe zapada ! Ciudat

  13. #13
    Racer
    Data de inscriere
     22-12-2007
    Locatie
     Niciodata Stabil
    Mesaje
    702

    Teoretic acel avion nu trebuia sa aiba un topogan sau o saltea care se umfla in cateva secunde pentru evacuare?

  14. #14
    De-al casei
    Data de inscriere
     07-01-2006
    Locatie
     !
    Mesaje
    363

    Prea multe filme….dauneaza grav sanatatii! Si eu mi-am lovit spoiler-ul in partea de jos intr-un munte de zapada! De ce nu s-a scris despre asta?!

    Daca pica o nava extraterestra peste avion in timp ce decola, aia da stire! Dar faptul ca n-a belit bine pilotul ochii nu mi se pare ceva iesit din comun! E iarna, astfel de incidente se pot intampla, aici e cazul cel mai fericit, nimeni nu a fost grav ranit sau sa dea ortul popii!

    Cat la partea cu zapada… daca nu ati fost destul de inspirati sa va achizitionati snow mobile, macar acum strangeti un ban sa va luati barca! O sa avem nevoie! Cel mai sigur mijloc de transport, atunci cand nu ai neaparat nevoie sa mergi fizic intr-un loc, ramane gandul…

    Chestia haioasa la aceasta semnatura este ca, in momentul in care realizezi ca acest text este fara sens, este prea tarziu pentru a te opri din citit......................
  15. #15
    Junior
    Data de inscriere
     27-03-2009
    Mesaje
    78
    Citat Mesaj initiat de KekeJr
    Daca nu se vedea pista cum de au aprobat decolarea ?! Chiar ma mir… cand era ceata nu ii lasau sa decoleze si ii lasa pe zapada ! Ciudat

    cand e ceata nu ai vizibilitate si nu poti vedea eventualele obstacole,insa in cazul de fata era zapada de 1,5 cm grosime,un avion de cateva zeci de tone nu derapeaza asa usor ,1,5 cm de zapada sunt ca si cum nu ar fi,problemele au venit probabil de la gheata de sub ,oricum mai mult ca sigur a fost o greseala de pilotaj gen accelerarea diferentiata a motoarelor,care a dus la derapare.Nu e singurul zbor care s-a desfasurat in astfel de conditii,dar lipsa de experienta a pilotilor in astfel de situatii si-a spus cuvantul.

  16. #16

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    14926

    TIMIŞOARA. Biroul de presă al Carpatair, companie aeriană a cărei aeronavă a fost implicată luni, pe aeroportul Craiova, într-un incident aviatic, a remis următorul comunicat de presă.

    S.C. Carpatair S.A.
    Comunicat de presa
    Aeronava iesita din pista pe Aeroportul Craiova
    „In dimineata zilei de azi, 13 februarie 2012, in jurul orei 10:00, pe Aerportul Craiova in conditii de ninsoare aeronava de tip Saab-2000 care efectua zborul Craiova-Timisoara, cu 50 de pasageri la bord, in timp ce rula in vederea decolarii a prins cu roata dreapta un banc de zapada fapt care a condus la derapararea aeronavei si iesirea din pista aceasta oprindu-se in nametii de zapada de pe marginea pistei.
    Niciunul dintre pasagerii aflati la bord si din membrii echipajului nu au suferit leziuni corporale. Defectiunile aeronavei sunt in curs de evaluare.
    In consecinta, zborul Craiova-Timisoara de azi fost anulat din cauza conditiilor meteo dificile.
    Carpatair acorda pasagerilor toata asistenta necesara pentru rerutarea pe alte zboruri sau mijloace de transport alternative.
    Fata de anumite declaratii din mass media ce tin de eveacuarea aeronavei si mirosul dekerosen si fum in cabina de pasageri dorim sa precizam urmatoarele:
    1. Evacuarea aeronavei si dotarea cu Tobogane
    Procedurile standard pentru cazurile de urgenta impun in mod expres aplicarea
    procedurii de Evacuare de Urgenta prin folosirea tuturor iesirilor aeronavei asa cum s-a
    si procedat si in acest caz.
    Normele de aviatie civila care reglementeaza proiectarea si constructia aeronavelor
    stabilesc obligativitatea dotarii iesitilor de urgenta cu tobogane doar pentru aeronavele
    mari, in speta pentru acele aeronave care au usile de evacuare la inaltimi de peste
    1.8 m. Aeronavele regionale de dimensiuni mici care au usile de evacuare la inaltimi
    sub 1.8 m nu sunt prevazute cu tobogane prin normele de certificare.
    Trebuie precizat deasemnea ca in momentul evacuarii aeronavei in jurul aeronavei
    erau prezente troiene de zapada de cca 1.0m ceea ce a facut ca contactul cu solul in
    momentul in care pasagerii paraseau aeronava sa fie atenuat.
    2. Mirosul de Kerosen si Fum
    Informatiile privind mirosul de kerosen si fum sunt asociate cu momentul producerii incidentului. La intrarea aeronavei in troienele de pe marginea pistei, prin inhalarea zapezii in motoarele aflate in functiune s-a produs fum care s-a resimtit in scurt timp si in cabina de pasageri, dovada ca dupa oprirea motoarelor fumul a disparut imediat.”

    S.C. Carpatair S.A.

    Comunicat de presa

    Aeronava iesita din pista pe Aeroportul Craiova

    „In dimineata zilei de azi, 13 februarie 2012, in jurul orei 10:00, pe Aerportul Craiova in conditii de ninsoare aeronava de tip Saab-2000 care efectua zborul Craiova-Timisoara, cu 50 de pasageri la bord, in timp ce rula in vederea decolarii a prins cu roata dreapta un banc de zapada fapt care a condus la derapararea aeronavei si iesirea din pista aceasta oprindu-se in nametii de zapada de pe marginea pistei.

    Niciunul dintre pasagerii aflati la bord si din membrii echipajului nu au suferit leziuni corporale. Defectiunile aeronavei sunt in curs de evaluare.

    In consecinta, zborul Craiova-Timisoara de azi fost anulat din cauza conditiilor meteo dificile.
    Carpatair acorda pasagerilor toata asistenta necesara pentru rerutarea pe alte zboruri sau mijloace de transport alternative.

    Fata de anumite declaratii din mass media ce tin de eveacuarea aeronavei si mirosul dekerosen si fum in cabina de pasageri dorim sa precizam urmatoarele:

    1. Evacuarea aeronavei si dotarea cu Tobogane

    Procedurile standard pentru cazurile de urgenta impun in mod expres aplicarea
    procedurii de Evacuare de Urgenta prin folosirea tuturor iesirilor aeronavei asa cum s-a
    si procedat si in acest caz.

    Normele de aviatie civila care reglementeaza proiectarea si constructia aeronavelor
    stabilesc obligativitatea dotarii iesitilor de urgenta cu tobogane doar pentru aeronavele
    mari, in speta pentru acele aeronave care au usile de evacuare la inaltimi de peste
    1.8 m. Aeronavele regionale de dimensiuni mici care au usile de evacuare la inaltimi
    sub 1.8 m nu sunt prevazute cu tobogane prin normele de certificare.

    Trebuie precizat deasemnea ca in momentul evacuarii aeronavei in jurul aeronavei
    erau prezente troiene de zapada de cca 1.0m ceea ce a facut ca contactul cu solul in
    momentul in care pasagerii paraseau aeronava sa fie atenuat.

    2. Mirosul de Kerosen si Fum

    Informatiile privind mirosul de kerosen si fum sunt asociate cu momentul producerii incidentului. La intrarea aeronavei in troienele de pe marginea pistei, prin inhalarea zapezii in motoarele aflate in functiune s-a produs fum care s-a resimtit in scurt timp si in cabina de pasageri, dovada ca dupa oprirea motoarelor fumul a disparut imediat.”
    Biroul de presă Carpatair

    CONCURS: PARIURI FOTBAL SEZON 2011-2012Tu unde iesi deseara?
  17. #17
    Maniac
    Data de inscriere
     04-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    4076
    Citat Mesaj initiat de JamaiCatalin
    Teoretic acel avion nu trebuia sa aiba un topogan sau o saltea care se umfla in cateva secunde pentru evacuare?

    Saab-ul e un avion foarte mic (~50 de pasageri), distanta de la usa la sol este sub 2 metri (daca luam in calcul zapada, oamenii au sarit de la maxim 1 m .. problemele au aparut datorita panicii si faptului ca au sarit „unul peste altul” ).

    -- No OnE LiVeS FoReVeR !!!
  18. #18
    Maniac
    Data de inscriere
     04-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    4077
    Citat Mesaj initiat de KekeJr
    Daca nu se vedea pista cum de au aprobat decolarea ?! Chiar ma mir… cand era ceata nu ii lasau sa decoleze si ii lasa pe zapada ! Ciudat

    Comandatul aeronavei este factorul decisiv …. daca aeroportul era deschis, el a hotarat sa decoleze (turnul doar il anunta cu privire la conditii , marime zapezii , vizibilitate si alte asemenea)

    -- No OnE LiVeS FoReVeR !!!
  19. #19
    De-al casei
    Data de inscriere
     20-10-2005
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    273
    id: Dj_Geordan

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.