Mai multe persoane care au plătit cu cardul prentru achiziționarea unui bilet de zbor de la compania Wizz Air au avut neplăcerea să constate că banca le-a retras mai mulți bani decât fuseseră informați. Potrivit spuselor oamenilor, unitatea a calculat cursul de la lei la euro, deși factura era în lei, rezultând astfel un cost suplimentar la tranzacție. Nu doar pe wizzair.com au fost semnalate astfel de probleme, ci și la bet365 ori paypal.
În România, operatorul Wizz Air nu are conturi în lei, astfel că, la orice plată cu cardul, în lei, pe site-ul wizzair.com, banca face automat schimbul valutar de la lei la euro, deși prețul final este afișat în lei. Spre exemplu, după o factură de 2.300 de lei pe site-ul mai sus menționat, prețul decontat la plata cu cardul este mai mare cu 50 de lei.
Unul dintre clienții ING care a sesizat inadvertența spune că a luat legătura cu banca, iar reprezenții acesteia i-au transmis că de data aceasta îi vor da banii înapoi, dar, că, pe viitor, nu o vor mai face. «ING mi-a luat 50 lei în plus la tranzacție. Pur și simplu mi-a făcut cursul de la lei la euro, deși eu aveam factura în lei. Am sunat la bancă, am cerut lămuriri și apoi mi-au dat banii înapoi, dar pe principiul ”nu ați știut, dar, pe viitor, nu vii mai dăm”. Cum e posibil așa ceva, mă întreb dacă e legal ce fac ei. Oricum, la final dau vina unii pe alții», spune craioveanul pățit.
Recuperați-vă banii!
Recomandarea într-o astfel de situație este să sunați la bancă pentru clarificarea situației, iar în cazul în care considerați că banca a comis un abuz să sesizați online sau telefonic Oficiul pentru Protecția Consumatorilor, care este în măsură să verifice problemele semnalate de cetățeni.
Contactați de redacția Craiova Forum, luni, 1 septembrie a.c., reprezentanții Wizz Air nu au oferit un punct de vedere până la ora publicării acestui material.