Reloc și Electroputere VFU Craiova încep producția locomotivei ”Terra Nova”

Reloc și Electroputere VFU Craiova încep producția locomotivei ”Terra Nova”

2.150
9
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(2 voturi, media: 5,00)
Grampet, din care fac parte firmele Reloc şi Electroputere VFU Craiova, va lansa în octombrie, în Bănie, producţia unei locomotive pentru trenuri de marfă, în cadrul unui parteneriat cu grupul industrial american Caterpillar. Investiţia este de peste 1,5 milioane euro în proiectare, teste, probe şi certificare.

Locomotiva, denumită „Terra Nova”, a fost prezentată în cadrul târgului internaţional dedicat industriei feroviare InnoTrans, desfăşurat în perioada 23-26 septembrie la Berlin.

Unitatea are în dotare două motoare de 630 de cai putere, livrate de Caterpillar, şi are un preţ de pornire de peste un milion de euro, în varianta de bază, a declarat, la Berlin, vicepreşedintele grupului Grampet, Graţian Călin.

Aceasta este o locomotivă care se vinde singură şi nu ne trebuie marketing special. Este un compromis pentru operatorii privaţi în Europa, mai low-cost, care se gândesc să-şi cumpere o locomotivă second-hand şi, în loc să facă o astfel de achiziţie, aleg să ia una nouă, la acelaşi preţ”, a precizat reprezentantul Grampet.

Contracte pentru 12 locomotive

Capacitatea de producţie pentru Terra Nova este de trei unităţi pe lună, iar până în prezent au fost contractate 12 unităţi, acestea urmând să fie livrate anul viitor către doi operatori din Uniunea Europeană.

Producătorul craiovean are discuţii şi pentru vânzarea de locomotive şi cu alţi potenţiali clienţi, inclusiv firme din Africa, a precizat Călin.

„Salut faptul că industria de profil din România revine în forţă pe o piaţă foarte pretenţioasă. Este nevoie de un efort de revenire, reînviere, reindustrializare a României, iar paşii care s-au făcut la Craiova sunt un exemplu în ceea ce ar trebui să se facă în continuare”, a declarat, la InnoTrans, Lazăr Comănescu, ambasadorul României în Germania.

VFU Craiova vrea să lanseze în producţie şi o locomotivă diesel electrică, tot în parteneriat cu Caterpillar, proiectarea urmând să înceapă anul viitor.

„Noi vrem să operăm în viitorul apropiat trei linii de fabricaţie: locomotiva de manevră pe care o avem acum, o locomotivă diesel electrică şi o locomotivă electrică, bi-sistem, cu recuperare de energie”, a mai spus reprezentantul Grampet.

Investiţiile totale pentru cele trei linii de producţie se vor ridica la cel puţin zece milioane euro.

 



9 COMENTARII

  1. #1
    De-al casei
    Data de inscriere
     11-03-2013
    Mesaje
    499

    un milion de euro pentru o locomotiva ? si asta fara scaune de piele, bluetooth, navigatie si clima. din ce-or fi facute motoarele alea de la caterpillar ?

  2. #2
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    1030

    din know-how, cercetare si putina faima. nu cred ca motoarele sunt elementul major al costului locomotivelor. pana una alta incep sa se miste treburi pe la noi. daca or sa tina pasul cu cercetarea, aceasta companie va avea succes.

  3. #3
    De-al casei
    Data de inscriere
     11-03-2013
    Mesaje
    500

    pretul mi se pare exagerat. ce naiba de cercetare in plus la motorul cu ardere interna sau la cel electric ? daca spuneau ceva de motor nuclear, intelegeam. imi vine greu sa cred ca este atat de scumpa caroseria.

  4. #4
    Maniac
    Data de inscriere
     04-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    4485

    Majoritatea costa peste 1.5 mil euro … verificati internetul sa vedeti preturi. Bravo lor si mult succes

    -- No OnE LiVeS FoReVeR !!!
  5. #5
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    1031
    Citat Mesaj initiat de kartman
    pretul mi se pare exagerat. ce naiba de cercetare in plus la motorul cu ardere interna sau la cel electric ? daca spuneau ceva de motor nuclear, intelegeam. imi vine greu sa cred ca este atat de scumpa caroseria.

    productia de bunuri, orice fel de bunuri, in general costa (de la materii prime si materiale pana la forta de munca, utilaje angrenate in proces si cel mai important lucru cercetarea si imbunatatirea permanenta a bunului) plus marja de profit, pt ca nimeni nu produce in pierdere. mai citeste si tu pe ici pe colo si vezi cat costa sa faca de exemplu un facelift la o masina. pretul e competitiv.

  6. #6
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     03-08-2006
    Locatie
     CV9
    Mesaje
    146

    La cat mai multe si sa speram ca incepe productia si la Softronic. Poate se mai misca ceva si in orasul nostru si vor veni si alti investitori mari

  7. #7
    Senior Member
    Data de inscriere
     11-03-2013
    Mesaje
    502

    eu cred ca americanii isi vand fierul vechi in tarile lumii a treia (romania). http://online.wsj.com/articles/caterpillar-falls-behind-ge-in-locomotives-race-1405291739

  8. #8
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    1033

    daca nu erau in conformitate cu standardele EU nu puteau sa vanda cei de la reloc locomotive. ori deja zic ca au semnat contracte. poate e vorba despre alte motoare. CAT produce o gama larga de utilaje de constructii care folosesc motoare diesel

  9. #9
    Senior Member
    Data de inscriere
     11-03-2013
    Mesaje
    504
    Citat Mesaj initiat de boqqdan
    daca nu erau in conformitate cu standardele EU nu puteau sa vanda cei de la reloc locomotive. ori deja zic ca au semnat contracte. poate e vorba despre alte motoare. CAT produce o gama larga de utilaje de constructii care folosesc motoare diesel

    este cam mare coincidenta, tot despre motoare de locomotive este vorba. o fi si cum spui tu.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.