Vechiul turn de control din Craiova a fost dat în folosință în anul 1959, odată cu redeschiderea Aeroportului din Bănie pentru traficul aerian civil, după înființarea sa în anul 1938, potrivit directorului general al Regiei Autonome ROMATSA. În perioada 1998-1999, au fost efectuate de ROMATSA lucrări de reparații, amenajări interioare și dotări cu echipamente necesare funcționării la standarde naționale. În 2012, a început construcția clădirii noului turn de control, având destinație atât pentru activitatea operațională, cât și pentru cea administrativă, iar astăzi a avut loc inaugurarea oficială a Turnului, în prezența oficialităților locale și centrale.
În anul 2013, ROMATSA a efectuat lucrări de amenajare din clădirea noului turn de control și a amplasat echipamente specifice în valoare de aproximativ 214.000 de euro. Lucrărirle au fost realizate de SC Polistart Craiova, iar durata execuției a fost de 8 luni, a precizat șeful ROMATSA, generalul Ion-Aurel Stanciu, prezent la inaugurarea de la Craiova. ”În premieră, vă spun că avem de gând să continuăm modernizarea și în viitorul apropiat. Concret, împreună cu echipa mea am analizat și trebuie să schimbăm anumite utilaje și echipamente – cele de specialitate pentru siguranța navigației aeriene – și vrem să upgradăm aparatura de aducere la sol în condiții meteo grele, în așa fel încât să creștem categoria și să putem scădea parametrii la aterizare”, a declarat Ion-Aurel Stanciu.
”Am reușit o performanță lăudabilă, am făcut transferul în noua clădire sub grafic, nu am avut întreruperi în activitate. Suntem extrem de mulțumiți de realizări în ceea ce privește echiparea turnului și a modului în care arată acum” a precizat și Flaviu Iordache – director DSNA Craiova (Romatsa Craiova).
Urmează pista de rulare, investiția de 25 de milioane de euro
”Este un proiect de succes al aviației românești, pentru că nu e vorba doar despre Oltenia, pentru noi e unul dintre cele mai importante obiective și unul dintre cele mai bune lucruri care ni s-au întâmplat în ultimii ani, practic o dezvoltare a acestui aeroport, care a pornit aproape de la zero și a ajuns undeva departe. Faptul că Aeroportul din Craiova ar putea să ajungă al doilea aeroport din țară, după Otopeni, pe noi ne stimulează să facem cât mai mult. Urmează pista la reabilitare, platforma, opt parcări de aeronave, cu investiția de 25 de milioane de euro”, a declarat șeful administrației doljene, Ion Prioteasa.
”S-au făcut eforturi pentru ca acest aeroport să arate așa de bine într-o perioadă atât de scurtă. A fost o bună colaborare a autorităților locale cu cele centrale, a fost una fructuoasă. Știu că ambiția noastră oltenească ne va face să fim pe locul doi pe țară ca aeroport internațional”, a afirmat și Sorin Răducanu, prefectul județului Dolj.