Ford Craiova intenționează să concedieze 680 de angajați

Ford Craiova intenționează să concedieze 680 de angajați

1.145
60
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(10 voturi, media: 3,80)

Ford Craiova trece la concedieri. Uzina de la Craiova vrea ca 680 de angajați să plece voluntar. În cazul în care prin încetările voluntare nu va fi atinsă ținta de reducere de personal, compania a transmis că va trece la concedieri pe motive economice. Liderul de sidicat, Ovidiu Cioroianu, spune că este cea mai mare reducere de personal pe care compania vrea să o facă de când există la Craiova, respectiv de 23% din personal.

Ford Craiova motivează decizia cu ”nivelul scăzut al pieței auto din Europa”. ”Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoita anul acesta sa-si intrerupa productia pentru un numar semnificativ de zile, atat in sectia de asamblare vehicule cat si in cea de productie motoare”, se arată în documentul Ford. c1a4a_Ford-Craiova-240x142

 

Ford încearcă să-și convingă angajații să plece de bunăvoie

 

Responsabilii Ford România spun că ”pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova si pentru a avea control asupra costurilor operationale, este necesara luarea de masuri suplimentare pentru a ajusta volumele de productie la cererea actuala a pietei”. ”Acest lucru necesita si o reducere a fortei de munca”, se mai arată în comunicatul remis de Ford România. ford-craiova-inaugurare-101

Ford Romania implementeaza un program de incetare voluntara a contractelor individuale de munca ce vizeaza aproximativ 680de angajati din cadrul uzinei noastre. Toti angajatii fabricii din Craiova se pot inscrie in acest program pana la data de 18 decembrie 2014. In acelasi timp, vor incepe consultarile cu sindicatele in legatura cu posibila concediere pe motive economice, in cazul in care prin incetarile voluntare nu va fi atinsa tinta de reducere de personal.

Prin aceste masuri se urmareste folosirea optima a fortei de munca ramase la Craiova si indeplinirea conditiilor actuale de productie si cele preconizate, in timp ce Ford continua sa caute oportunitati pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova”, se arată în comunicatul transmis, azi, de Ford România.

Conform contractului colectiv de muncă,atât persoanele care hotărăsc să plece de bunăvoie, cât și cele care sunt concediate, primesc compensații financiare.

 

Cea mai mare reducere de personal din istoria Ford Craiova FordEco_013

 

Potrivit liderului sindical Ovidiu Cioroianu, ”practic, este vorba despre desființarea a 680 de locuri de muncă”. ”Vom merge la consultări, nu avem încotro. Vom merge cu propuneri și soluții pentru ca acești oameni să nu plece acasă. Este cea mai mare reducere de personal din existența Fordului la Craiova, respectiv aproape 23% din totalul angajaților”, a declarat Cioroianu.

174 dintre angajații vizați sunt de la secţia asamblare motoare, iar restul de 506 din uzina Vehicule. Și în 2012 şi 2013, Ford a mai avut programe de plecări voluntare, când au mai plecat 400 de salariaţi. Cei care vor decide să plece voluntar vor primi între 16 salarii compensatorii, dacă au sub 5 ani vechime şi până la 24 de salarii compensatorii pentru restul. Cei care vor fi concediaţi vor primi numai 15 salarii compensatorii, în baza contractului colectiv de muncă.

Uzina de la Craiova a fost preluată de Ford în anul 2008. Compania a investit peste 1 miliard de Euro in tehnologii avansate ce permit fabricii sa construiasca modele inovatoare precum Ford B-MAX si motorul de 1,0-litri EcoBoost, castigator al premiului Motorul International al Anului 2014, pentru a treia oara consecutiv”.

 



60 COMENTARII

  1. #41
    Member
    Data de inscriere
     03-04-2007
    Mesaje
    103

    Nu le cumpara nici dr , lumea prefera masinile germane ca sunt mai bune a ….Daca era cerere de masini mai angajau oamenii mai faceau inca o fabrica poate , dar lumea nu prea cumpara forduri. Cine da 20 de mii pe o rabla de ford cand poate sa isi cumpere masina ca noua si din gama mult superioara fordului la mana a 2 a este cam prost . Nu o sa o mai duca mult din pacate si nu se stie daca va mai prelua altcineva fabrica alt constructor

  2. #42
    Senior Member
    Data de inscriere
     31-08-2010
    Mesaje
    507
    Citat Mesaj initiat de Bogdan7
    Nu le cumpara nici dr , lumea prefera masinile germane ca sunt mai bune a ….Daca era cerere de masini mai angajau oamenii mai faceau inca o fabrica poate , dar lumea nu prea cumpara forduri. Cine da 20 de mii pe o rabla de ford cand poate sa isi cumpere masina ca noua si din gama mult superioara fordului la mana a 2 a este cam prost . Nu o sa o mai duca mult din pacate si nu se stie daca va mai prelua altcineva fabrica alt constructor

    si tu vb din proprie experienta nu? lucrezi cumva in ford? esti si tu director printr-o structura superioara de conducere de esti asa intelept?! m-am saturat de bagatori de seama ca tine. o gramada de tarani care au prins si ei un contract (sau nu) prin ford si dupa 1-2 ani de munca acolo, incep sa ne dea lectii si pareri despre economia pietei auto, dezvoltare si investitii.

    mai taci ba din gura !!! ca habar n-ai pe ce lume traiesti. cum @#$ poti sa zici ca pleaca fordul cand este cea mai profitabila fabrica FORD DIN LUME?! ai idee de profitul pe care l-a facut fabricuta asta anul trecut? ca sa-ti spun asa in mare..se invarte undeva la aprox 5 MILIARDE EURO. cum dracu sa plece fordul de aici cand salariile sunt de 3 ori mai mici ca-n germania SI EI POT SA PRODUCA SI SA VANDA IN U.E. FARA SA PLATEASCA TAXE MAI MARI?!

    TU PE CE PAMANT TRAIESTI?! materia prima (Tabla etc) este cumparata din romania..tot la pret de nimic fata de germania/suedia/danemarca/ etc. fa un calcul sa vezi cati bani se economisesc si practic SE DUC LA PROFIT la finalul zilei pe fabrica asta fata de orice alta fabrica ford (hai sa le excludem pe cele din china, dar ce se produce-n china se vinde in rusia si evident china. sa le vinzi in europa ar insemna un cost enorm de transport care nu ar renta).

    NU TE MAI BAGA AIUREA-N SEAMA CA NU FACI ALTCEVA DECAT SA TE FACI DE R@H@T .
    un om mai putin conectat la stirile „zile” ia de buna ce zici pe acolo si incepe sa se ingrijoreze aiurea. vai de tine

    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
  3. #43
    Senior Member
    Data de inscriere
     31-08-2010
    Mesaje
    508

    toate taierile astea de personal sunt din cauza „mostenirii” oltcit si daewoo. miile de angajati (din pacate multi dintre ei trecuti de 50 de ani) au inceput sa fie triati pe sisteme de tip LEAN.

    fordul face taierile astea de personal sa ramana fix la numarul optim de angajati. credeti ca ei nu stiu ca pot sa faca aceeasi treaba EVENTUAL CHIAR MAI MULTA CU UN NUMAR MAI MIC DE ANGAJATI?

    de cand a venit fordul in Craiova, s-a facut aceasta debarasare. Pt ei e necesar. Din pct de vedere economic. Etic normal ca nu e in regula…dar asta e lumea CAPITALISMULUI. pe vremea lu ceasca aveau 5000 de angajati sa zicem….cand se poate face treaba si cu 3000. asta e, se schimba vremurile te adaptezi.

    Se face trierea ca sa ramana doar angajati tineri pe salarii mici. Cei care au prins deja al 3-lea producator au netul undeva la 30 de milioane. SI NU BAT CAMPII CA ALTII PE AICI. (Bineinteles in functie de pozitie).

    Angajati tineri pe salarii mici si cu forta de munca.
    Toate aceste ajustari nu fac altceva decat sa aduca fabrica la nivelul normal (Considerat de ei) de eficienta in procesul de productie.

    Proces care implica o gramada de alte lucruri. Lucruri pe care anumiti oameni de aici nici macar nu le-au intalnit odata-n viata dar sa si auda de ele.

    Odata facuta trierea si ramasa DOAR forta de munca tanara o sa introduca si al 2-lea model. Eventual si al 3-lea.

    anul 2015 o sa fie de cotitura pt fabrica in sensul bun.
    O productie care sa duduie nu poate sustine si implementarea celui de-al 2-lea model in paralel.

    Intrebati orice muncitor din body-shop sau din feraj si o sa va zica de introducerea/inceperea introducerii unei linii de productie suplimentare.

    Oare ce sa insemne asta?! WOW….

    Nu mai fiti atat de redusi incat sa injurati in stanga si in dreapta si sa va dati rotunzi daca mare majoritate nu au trecut macar 1 data-n viata poarta fabricii.
    Si nu mai credeti ce zice taica Nicu de la parter care lucreaza de pe vremea Oltcitului si nu stie nimic altceva decat sistem invechit comunist

    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
  4. #44
    Newcomer
    Data de inscriere
     18-10-2005
    Locatie
     craiova
    Mesaje
    14
    Citat Mesaj initiat de tseb
    Domnii alcoolici si doamnele barfitoare de la Ford,majoritatea de la tara din Bariera Valcii vor pleca acasa cu 15 salarii compensatorii. Adica 15 x 3000 ron =45.000 ron.Sa zica mersi ca nu pleaca cu mana in fond, la cat de (de)eficienti sunt. Visinata,barfa si crescutul porcilor nu fac casa buna cu producerea de autoturisme de 20.000 euro.

    1. se dau 16 nu 15 salarii, si nu ia nimeni 3000×16 decat daca lucreaza de foarte mult timp in fabrica sau are o functie de conducere, iar multi dintre ei nu vor sa plece oricum (ca or sa plece fortat asta e alta treaba, dar or sa plece cu 9 salarii nu cu 16). marea ,majoritate o sa plece cu aproximativ 5000 de euro, plus minus ceva, in functie de vechimea care o are (poti sa faci si tu un calcul sa vezi cam ce salariu inseamna)
    2. ford romania este echivalentul dacia pentru renault. se bat cu caramida in piept ca au bagat din 2008 pana acum peste 1 miliard de euro. posibil sa fie asa, insa au scos pana acum mult mai mult deca au bagat (cine a zis de 5 miliarde poate stie mai multe).
    3. motivul pentru care ford da afara atitia oameni (680 acum si altii in transele urmatoare) tine de eficienta oamenilor, dar nu asa cum crezi tu. managementul romanesc i-au invatat pe cei straini ca pot sa acopere nevoile de productie si cu oameni mai putini, mai pe scurt angajatii vor fi sclavagiti in ultimul hal, mult peste cum sunt la ora actuala. ca sa-ti faci o idee, la pto(motoare) s-a facut in prima jumatate a anului productia pe tot anul. aveau nevoie de maxim 800 de motoare pe zi si s-au facut in medie peste 1100, in conditiile in care incarcarea maxima pentru oameni la 100% este de 513 motoare pe tura (1026 pe zi).in a doua jumatate a anului aveau nevoie de 650 de motoare pe zi si s-a lucrat la fel pana luna asta, cand au zis ca e mai bine sa lucreze normal… la fel si in montaj general unde s-au facut 370 de masini pe zi (o singura tura), indiferent ca se lucreaza 5 zile pe saptamana sau 2. ford fiesta, cel mai bine vandut model ford, se face in 120 de exemplare pe tura, si se lucreaza in doua ture. dar aia se intampla in germania… concluzia, se fac economii pe spinarea si sanatatea oamenilor. au dat cateva milioane de euro pe o instalatie de climatizare industriala ca sa o tina inchisa sa economiseasca bani, ca fraierii din hale lucreaza si in frig, ca la concluzia asta au ajuns managerii romani care lucreaza in birouri cu ac separat.
    4. daca tie iti place sa tragi ca sclavul pe galera si sa pleci acasa si scuipat si cu un sut in c*r, aia e treaba ta, dar nu ne baga pe toti in aceeasi oala, nu suntem toti niste nevertebrate gata sa linga unde si cand spune sefu’
    5. de la 1 martie s-a schimbat managerul de la sectia de motoare, iar cel care a venit e acelasi care a mai inchis doua fabrici in europa, ramane de vazut daca e coincidenta sau nu. eu unul nu cred in coincidente…de genul asta cel putin

  5. #45
    Senior Member
    Data de inscriere
     08-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    923

    Daca pleaca Ford se duce toata Craiova in jos.
    Cel care zice ca o sa fie mai bine in 2015, ia sa zica de unde are „intell” ca o sa faca alt model aici?

    Incearca sa treci apa ca Titanicul,nu ca gasca.
  6. #46
    0-day Member
    Data de inscriere
     25-01-2014
    Mesaje
    3
    Citat Mesaj initiat de spider
    te angajezi la kaufland pe 6 mil. no problem

    te angajezi la kaufland si pe 6 milioane daca te primesc. Problema este ca Ford concediaza oameni oameni intre 48-57 ani. Cei de 57 ani zici ca poate ies la pensie anticipat sau cum s-o iesi. Dar cei de 48-49-50 si ceva ce fac? Unde se angajeaza la varsta aceasta? Nu-i primeste nimeni si pe langa asta sunt familii unde lucreaza la Ford si sotul si sotia. Acum ii da pe amandoi. Ce o sa mai faca de aici in colo?

  7. #47
    0-day Member
    Data de inscriere
     25-01-2014
    Mesaje
    4
    Citat Mesaj initiat de dan_veleni
    toate taierile astea de personal sunt din cauza „mostenirii” oltcit si daewoo. miile de angajati (din pacate multi dintre ei trecuti de 50 de ani) au inceput sa fie triati pe sisteme de tip LEAN.

    fordul face taierile astea de personal sa ramana fix la numarul optim de angajati. credeti ca ei nu stiu ca pot sa faca aceeasi treaba EVENTUAL CHIAR MAI MULTA CU UN NUMAR MAI MIC DE ANGAJATI?

    de cand a venit fordul in Craiova, s-a facut aceasta debarasare. Pt ei e necesar. Din pct de vedere economic. Etic normal ca nu e in regula…dar asta e lumea CAPITALISMULUI. pe vremea lu ceasca aveau 5000 de angajati sa zicem….cand se poate face treaba si cu 3000. asta e, se schimba vremurile te adaptezi.

    Se face trierea ca sa ramana doar angajati tineri pe salarii mici. Cei care au prins deja al 3-lea producator au netul undeva la 30 de milioane. SI NU BAT CAMPII CA ALTII PE AICI. (Bineinteles in functie de pozitie).

    Angajati tineri pe salarii mici si cu forta de munca.
    Toate aceste ajustari nu fac altceva decat sa aduca fabrica la nivelul normal (Considerat de ei) de eficienta in procesul de productie.

    Proces care implica o gramada de alte lucruri. Lucruri pe care anumiti oameni de aici nici macar nu le-au intalnit odata-n viata dar sa si auda de ele.

    Odata facuta trierea si ramasa DOAR forta de munca tanara o sa introduca si al 2-lea model. Eventual si al 3-lea.

    anul 2015 o sa fie de cotitura pt fabrica in sensul bun.
    O productie care sa duduie nu poate sustine si implementarea celui de-al 2-lea model in paralel.

    Intrebati orice muncitor din body-shop sau din feraj si o sa va zica de introducerea/inceperea introducerii unei linii de productie suplimentare.

    Oare ce sa insemne asta?! WOW….

    Nu mai fiti atat de redusi incat sa injurati in stanga si in dreapta si sa va dati rotunzi daca mare majoritate nu au trecut macar 1 data-n viata poarta fabricii.
    Si nu mai credeti ce zice taica Nicu de la parter care lucreaza de pe vremea Oltcitului si nu stie nimic altceva decat sistem invechit comunist

    Daca ar fi asa cum zici tu ar trebui ca acum sa plece de la Ford in primul rand toata „SEFIMEA” pusa pe functii tot de pe vremea lui Ceasca. Sunt sefi in Ford care au 120 milioane lei vechi salariu in mana. Cre si-au uitat fluturasii si i-au vazut altii. Daca ar pleca astfle de oameni ar face cu adevarat economie. Problema este ca nu pleaca astfel de oameni. Pleaca cei de la 47 ani in sus, care sunt doar operatori si care au salariile intre 12-20 milioane lei vechi in mana (in functie de vechime). Cei cu salariile cu adevarat mari nu vor pleca si nici nu-i vor da afara.

  8. #48
    0-day Member
    Data de inscriere
     25-01-2014
    Mesaje
    5
    Citat Mesaj initiat de ianiss
    Citat Mesaj initiat de janice
    Citat Mesaj initiat de bogdanfbj
    Pai daca pleaca voluntar(demisie), ” ciuciu” somaj…
    Ce tare: „ford incearca sa-si convinga angajatii sa plece de bunavoie”…
    Sunt curois: oare ce le spun ca sa-i convinga sa plece de bunavoie? Sau: cum se comporta sefii cu angajatii incat sa ii determine pe acestia sa plece de bunavoie???

    sunt smecheri profita ca nu stiu toti ca daca iti dai demisia nu primesci somaj

    nu incearca sa-i convinga sa-si dea demisia….exista concedieri colective la care unii angajati adera de buna voie datorita salariilor compensatorii primite ( ordonata se mai numeste)…de exemplu pleci si primesti 24 de salarii compensatori,dupa care te incadrezi sa iesi la pensie….

    te incadrezi sa iesi la pesie daca ai varsta necesara dar avand in vedere la ce varsta ii dau afara , nu au cum sa iasa la pensie. La 50 ani nu poti nici sa iesi la pensie si nici sa te angajezi in alta parte . Peste tot se cer persoane tinere cu stundii superioare dar iti ofera un salariu de nimic in schimb.

  9. #49
    Newcomer
    Data de inscriere
     18-10-2005
    Locatie
     craiova
    Mesaje
    15
    Citat Mesaj initiat de lavinia1234
    Citat Mesaj initiat de spider
    te angajezi la kaufland pe 6 mil. no problem

    te angajezi la kaufland si pe 6 milioane daca te primesc. Problema este ca Ford concediaza oameni oameni intre 48-57 ani. Cei de 57 ani zici ca poate ies la pensie anticipat sau cum s-o iesi. Dar cei de 48-49-50 si ceva ce fac? Unde se angajeaza la varsta aceasta? Nu-i primeste nimeni si pe langa asta sunt familii unde lucreaza la Ford si sotul si sotia. Acum ii da pe amandoi. Ce o sa mai faca de aici in colo?

    pana la aceste concedieri asa a fost, s-au oferit aceste salarii DOAR persoanelor cu minim 5 ani vechime in fabrica. acum insa, e valabil pentru toata lumea, chiar daca ai 3 luni de cand ai fost angajat! se stia de ceva vreme ca or sa mai bage o ordonanta, insa nu cred ca stia cineva ca vor fi atat de multi. se se aud vorbe ca o sa mai fie cel putin o transa de concedieri anul acesta, iar ce se aude neoficial de regula cam asa este. iar din ce stiu eu, pana in acest moment au aplicat pentru ordonanta doar persoane tinere, pana in 35 de ani. mai e timp pana pe 18 decembrie cand expira termenul de depunere voluntara, dar mie chestia asta nu-mi miroase a bine, asa ca o sa aplic si eu. eu unul pot sa imi gasesc repede altceva de lucru, dar cei de peste 40 de ani nu vreau sa ma gandesc cum s-or descurca, daca nu se schimba ceva.

  10. #50
    Senior Member
    Data de inscriere
     31-08-2010
    Mesaje
    509
    Citat Mesaj initiat de lavinia1234
    Citat Mesaj initiat de dan_veleni
    toate taierile astea de personal sunt din cauza „mostenirii” oltcit si daewoo. miile de angajati (din pacate multi dintre ei trecuti de 50 de ani) au inceput sa fie triati pe sisteme de tip LEAN.

    fordul face taierile astea de personal sa ramana fix la numarul optim de angajati. credeti ca ei nu stiu ca pot sa faca aceeasi treaba EVENTUAL CHIAR MAI MULTA CU UN NUMAR MAI MIC DE ANGAJATI?

    de cand a venit fordul in Craiova, s-a facut aceasta debarasare. Pt ei e necesar. Din pct de vedere economic. Etic normal ca nu e in regula…dar asta e lumea CAPITALISMULUI. pe vremea lu ceasca aveau 5000 de angajati sa zicem….cand se poate face treaba si cu 3000. asta e, se schimba vremurile te adaptezi.

    Se face trierea ca sa ramana doar angajati tineri pe salarii mici. Cei care au prins deja al 3-lea producator au netul undeva la 30 de milioane. SI NU BAT CAMPII CA ALTII PE AICI. (Bineinteles in functie de pozitie).

    Angajati tineri pe salarii mici si cu forta de munca.
    Toate aceste ajustari nu fac altceva decat sa aduca fabrica la nivelul normal (Considerat de ei) de eficienta in procesul de productie.

    Proces care implica o gramada de alte lucruri. Lucruri pe care anumiti oameni de aici nici macar nu le-au intalnit odata-n viata dar sa si auda de ele.

    Odata facuta trierea si ramasa DOAR forta de munca tanara o sa introduca si al 2-lea model. Eventual si al 3-lea.

    anul 2015 o sa fie de cotitura pt fabrica in sensul bun.
    O productie care sa duduie nu poate sustine si implementarea celui de-al 2-lea model in paralel.

    Intrebati orice muncitor din body-shop sau din feraj si o sa va zica de introducerea/inceperea introducerii unei linii de productie suplimentare.

    Oare ce sa insemne asta?! WOW….

    Nu mai fiti atat de redusi incat sa injurati in stanga si in dreapta si sa va dati rotunzi daca mare majoritate nu au trecut macar 1 data-n viata poarta fabricii.
    Si nu mai credeti ce zice taica Nicu de la parter care lucreaza de pe vremea Oltcitului si nu stie nimic altceva decat sistem invechit comunist

    Daca ar fi asa cum zici tu ar trebui ca acum sa plece de la Ford in primul rand toata „SEFIMEA” pusa pe functii tot de pe vremea lui Ceasca. Sunt sefi in Ford care au 120 milioane lei vechi salariu in mana. Cre si-au uitat fluturasii si i-au vazut altii. Daca ar pleca astfle de oameni ar face cu adevarat economie. Problema este ca nu pleaca astfel de oameni. Pleaca cei de la 47 ani in sus, care sunt doar operatori si care au salariile intre 12-20 milioane lei vechi in mana (in functie de vechime). Cei cu salariile cu adevarat mari nu vor pleca si nici nu-i vor da afara.

    la concedieri de genul crede-ma ca pleaca inclusiv sefi si personal TESA.

    dar in alta ordine de idei..nu ai vrea ca managerii sau directorii sa castige la fel ca operatorii? Salariul ala se ia in functie de responsabilitatile pe care le au. responsabilitati mai mari decat piesa finita a unui operator. nu inteleg de unde gandirea asta INCA pe sistem „ceausist” ala de ce are 120 de mil ca manager si eu ca operator 12?!…OARE DE CE?!

    se invart salariile de plecare cel putin 30-40 de mil de lei vechi la ingineri.
    iar pe partea de manageriat / directori de la 2000 de euro pe luna (in functie de pozitia ocupata in conducere)…ce te mira? asta e domeniul automotive. tu cu cat crezi ca se plateste?! Cu stixuri?

    In orase precum timisoara sau cluj cifrele sunt aproape duble. tu cum crezi ca reusesti sa iti pastrezi echipa de manageri? hai sa nu mai exageram cu comparatii intre operatori si oamenii din categoria „white collar” .

    foarte multi din conducerea actuala prin fabrica sunt adusi de la pitesti si alte firme din acest sector de activitate. oameni care nu pleaca de acasa din pozitie de conducere doar de plictiseala.

    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
  11. #51
    Senior Member
    Data de inscriere
     31-08-2010
    Mesaje
    510
    Citat Mesaj initiat de SacreD
    Daca pleaca Ford se duce toata Craiova in jos.
    Cel care zice ca o sa fie mai bine in 2015, ia sa zica de unde are „intell” ca o sa faca alt model aici?

    nu ai vrea sa-ti trimit si poza scanata cu legitimatia?

    cum am zis mai sus..se fac pregatiri care nu au ce cauta intr-o fabrica ..sa zicem…cu un picior in groapa.

    ti-am mai explicat mai sus….cu modelul asta de masina (slab …dar ieftin comparativ cu a lui concurenta directa) se fac bani la greu.
    tu vrei sa inchida fabrica profitabila si ieftina si sa mai deschida una in germania unde AIA CHIAR AU TAXE DE MEDIU CARE SE APLICA SI NORME.
    unde platesc operatorii cu 2000 de euro de voie?

    fa un calcul mic…fabrica sa zicem ca ramane la 3000 de angajati da? (iti zic rotunjit)

    3000×1500 (zic un salariu mediu …) = 4.500.000 de lei => 4.500.000 x 12 (luni) = 54.000.000 ( 12 mil euro).

    si acum exemplul de mai sus repetat pt o fabrica din germania sa zicem.

    3000 x 1500 E = 4.500.000 E => 4.500.000 X 12 = 54.000.000 Euro.

    E o diferenta de 42 de mil de euro profit pt fabrica din craiova DOAR PE PARTE DE SALARII.
    punem 5 ani sa zicem de cand a venit fordul…210 mil de E diferenta pe + pt fabrica din craiova in comparatie cu germania. banii astia la final de an raman pe partea de profit la fianlul anului.
    Plus beneficiile de la stat.

    Asa ca vreti sa mai vb de „eficienta economica”?

    Fabricile din america de ce le-au inchis si le-au mutat la chinezi? Ca in america luau aia 2000 (sa zicem) $ si in china muncesc pe o suma INFIMA.

    Hai sa fim seriosi…cititi iar ce am zis mai sus legat de costuri mai mici de productie si legate de personal. si o sa trageti concluziile.

    Indiferent de „nemtia” si sindicatele ei…banul e factorul principal. Ban pe care ei il fac foarte bine in Craiova.

    Dar se poate sa ma si insel….nu-s nostradamus.

    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
  12. #52
    De-al casei
    Data de inscriere
     13-10-2009
    Mesaje
    261

    De cand a venit Ford a vrut sa ii instruiasca sa ii scolarizeze,sa ii invete tehnici noi sa ii ridice la nivelul care trebuie. Le-a dat de inteles mai pe fata ca trebuie sa se ridice la standarde altfel zboara. I-a durut in fond si acum se agita. Au preferat s adea de mancare la porci si la gaini si s afaca pomeni in loc sa invete 5 cuvinte in engleza si sa citeasca cateva pagini. Si sa credeti ca au salarii de 3000 de ron si nu sunt sefi sau manageri.Sunt muncitori.

  13. #53
    Senior Member
    Data de inscriere
     31-08-2010
    Mesaje
    511
    Citat Mesaj initiat de tseb
    De cand a venit Ford a vrut sa ii instruiasca sa ii scolarizeze,sa ii invete tehnici noi sa ii ridice la nivelul care trebuie. Le-a dat de inteles mai pe fata ca trebuie sa se ridice la standarde altfel zboara. I-a durut in fond si acum se agita. Au preferat s adea de mancare la porci si la gaini si s afaca pomeni in loc sa invete 5 cuvinte in engleza si sa citeasca cateva pagini. Si sa credeti ca au salarii de 3000 de ron si nu sunt sefi sau manageri.Sunt muncitori.

    Nu as dramatiza nici chiar atat de mult. Ai si tu dreptate intr-un fel totusi. Dar cum zicea cineva mai sus…se munceste in ford pe 1 tura indiferent de furnizor sau firma ford mult mai mult pe 1 tura decat munceste un neamt. A dat bine exemplul cu fiesta…poate cel mai bun exp. DAR pt asta a venit aici. Salarii mici, oameni tineri capabili de munca, legislatie permisiva..etc. lucruri care pt ei inseamna profit. Mai pe romaneste…te muncesc de-ti sar capacele pe un salariu mic doar fiindca esti o regiune saraca si nu ai alternative. Asa ca tre sa acceptim..

    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
  14. #54
    0-day Member
    Data de inscriere
     25-01-2014
    Mesaje
    6

    Nu am spus ca nu exista manageri , ingineri si nici operatori care nu-si fac treaba bine. Pe langa acestia esista tot felul de functii , de manageri ( din Craiova) , la fel si ingineri care nu stiu ce noroc a cazut pe capul lor de ocupa astfel de functii si care nici nu stiu macar sa vorbeasca civilizat. Ca sa numai zic ca invart 3 harti cate 2 saptamani pana afla cum trebuie rezolvate respectivele probleme. Esti prea mic sa sti si poate nici nu ai vazut astfle de lucruri.

  15. #55
    0-day Member
    Data de inscriere
     25-01-2014
    Mesaje
    7
    Citat Mesaj initiat de dan_veleni
    Citat Mesaj initiat de lavinia1234
    Citat Mesaj initiat de dan_veleni
    toate taierile astea de personal sunt din cauza „mostenirii” oltcit si daewoo. miile de angajati (din pacate multi dintre ei trecuti de 50 de ani) au inceput sa fie triati pe sisteme de tip LEAN.

    fordul face taierile astea de personal sa ramana fix la numarul optim de angajati. credeti ca ei nu stiu ca pot sa faca aceeasi treaba EVENTUAL CHIAR MAI MULTA CU UN NUMAR MAI MIC DE ANGAJATI?

    de cand a venit fordul in Craiova, s-a facut aceasta debarasare. Pt ei e necesar. Din pct de vedere economic. Etic normal ca nu e in regula…dar asta e lumea CAPITALISMULUI. pe vremea lu ceasca aveau 5000 de angajati sa zicem….cand se poate face treaba si cu 3000. asta e, se schimba vremurile te adaptezi.

    Se face trierea ca sa ramana doar angajati tineri pe salarii mici. Cei care au prins deja al 3-lea producator au netul undeva la 30 de milioane. SI NU BAT CAMPII CA ALTII PE AICI. (Bineinteles in functie de pozitie).

    Angajati tineri pe salarii mici si cu forta de munca.
    Toate aceste ajustari nu fac altceva decat sa aduca fabrica la nivelul normal (Considerat de ei) de eficienta in procesul de productie.

    Proces care implica o gramada de alte lucruri. Lucruri pe care anumiti oameni de aici nici macar nu le-au intalnit odata-n viata dar sa si auda de ele.

    Odata facuta trierea si ramasa DOAR forta de munca tanara o sa introduca si al 2-lea model. Eventual si al 3-lea.

    anul 2015 o sa fie de cotitura pt fabrica in sensul bun.
    O productie care sa duduie nu poate sustine si implementarea celui de-al 2-lea model in paralel.

    Intrebati orice muncitor din body-shop sau din feraj si o sa va zica de introducerea/inceperea introducerii unei linii de productie suplimentare.

    Oare ce sa insemne asta?! WOW….

    Nu mai fiti atat de redusi incat sa injurati in stanga si in dreapta si sa va dati rotunzi daca mare majoritate nu au trecut macar 1 data-n viata poarta fabricii.
    Si nu mai credeti ce zice taica Nicu de la parter care lucreaza de pe vremea Oltcitului si nu stie nimic altceva decat sistem invechit comunist

    Daca ar fi asa cum zici tu ar trebui ca acum sa plece de la Ford in primul rand toata „SEFIMEA” pusa pe functii tot de pe vremea lui Ceasca. Sunt sefi in Ford care au 120 milioane lei vechi salariu in mana. Cre si-au uitat fluturasii si i-au vazut altii. Daca ar pleca astfle de oameni ar face cu adevarat economie. Problema este ca nu pleaca astfel de oameni. Pleaca cei de la 47 ani in sus, care sunt doar operatori si care au salariile intre 12-20 milioane lei vechi in mana (in functie de vechime). Cei cu salariile cu adevarat mari nu vor pleca si nici nu-i vor da afara.

    la concedieri de genul crede-ma ca pleaca inclusiv sefi si personal TESA.

    dar in alta ordine de idei..nu ai vrea ca managerii sau directorii sa castige la fel ca operatorii? Salariul ala se ia in functie de responsabilitatile pe care le au. responsabilitati mai mari decat piesa finita a unui operator. nu inteleg de unde gandirea asta INCA pe sistem „ceausist” ala de ce are 120 de mil ca manager si eu ca operator 12?!…OARE DE CE?!

    se invart salariile de plecare cel putin 30-40 de mil de lei vechi la ingineri.
    iar pe partea de manageriat / directori de la 2000 de euro pe luna (in functie de pozitia ocupata in conducere)…ce te mira? asta e domeniul automotive. tu cu cat crezi ca se plateste?! Cu stixuri?

    In orase precum timisoara sau cluj cifrele sunt aproape duble. tu cum crezi ca reusesti sa iti pastrezi echipa de manageri? hai sa nu mai exageram cu comparatii intre operatori si oamenii din categoria „white collar” .

    foarte multi din conducerea actuala prin fabrica sunt adusi de la pitesti si alte firme din acest sector de activitate. oameni care nu pleaca de acasa din pozitie de conducere doar de plictiseala.

    Nu am spus ca nu exista manageri , ingineri si nici operatori care nu-si fac treaba bine. Pe langa acestia esista tot felul de functii , de manageri ( din Craiova) , la fel si ingineri care nu stiu ce noroc a cazut pe capul lor de ocupa astfel de functii si care nici nu stiu macar sa vorbeasca civilizat. Ca sa numai zic ca invart 3 harti cate 2 saptamani pana afla cum trebuie rezolvate respectivele probleme. Esti prea mic sa sti si poate nici nu ai vazut astfle de lucruri.

    Citeste mai mult: http://www.craiovaforum.ro/stiri/craiova-oltenia/ford-craiova-intentioneaza-sa-concedieze-680-de-angajati.html/comment-page-3#comment-31165

  16. #56
    Senior Member
    Data de inscriere
     31-08-2010
    Mesaje
    512

    Stiu stirea si stiu si de celebrele cazuri de gura casca prin conducere. Nu iti trebuie experienta sa ii observi pe cei adusi pe pjle…dar, asta e ceva inca tipic romanesc

    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
  17. #57
    Senior Member
    Data de inscriere
     08-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    924

    Eu cred ca Ford isi ta talpasita si pleaca din Craiova, asta e verdictul. Sa dai afara 680 de persoane dintr-o data si sa nu anunti ca au nevoie de forta de munca competitiva, daca ar fi sa ne luam dupa sursele tale ca ar vrea sa faca alt model aici, rezulta ca vor sa inchida incet, dar sigur.
    Atat timp cat nu s-a anuntat nimic nou iti spun eu ca e de rau.

    Incearca sa treci apa ca Titanicul,nu ca gasca.
  18. #58
    Member
    Data de inscriere
     10-09-2009
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    165
  19. #59
    Senior Member
    Data de inscriere
     31-08-2010
    Mesaje
    513
    Citat Mesaj initiat de SacreD
    Eu cred ca Ford isi ta talpasita si pleaca din Craiova, asta e verdictul. Sa dai afara 680 de persoane dintr-o data si sa nu anunti ca au nevoie de forta de munca competitiva, daca ar fi sa ne luam dupa sursele tale ca ar vrea sa faca alt model aici, rezulta ca vor sa inchida incet, dar sigur.
    Atat timp cat nu s-a anuntat nimic nou iti spun eu ca e de rau.

    ba man…au anuntat in anul acesta ca vor sa aduca tura a 3-a de fiesta (al 2-lea model ca si vanzari dupa focus daca nu ma insel) si au luat-o in mana cu sindicatele din germania. Care amenintau cu greva daca pleaca si se dau oameni afara de acolo. De aceea mutarea asta s-a amanat ..cel putin pt moment.

    Asa ca dupa o astfel de mutare ce vrei sa-ti mai faca?! sa-ti deseneze? ti-am zis odata mai sus de diferentele de bani intre ro si germania sa zicem.

    Tu crezi ca dupa teapa cu fiesta pe care si-au luat-o mai fac ceva cu surle si trambite?! tot ce o sa se faca o sa se faca pe sub masa. ca sa nu mai intampine probleme.

    Edited by MOD - pentru anunturi de mica publicitate exista sectinuea Mica Publicitate, pe orice alta sectiune / subsectiune / semnatura / blog a forumului aceste anunturi nu sunt permise!
  20. #60
    Senior Member
    Data de inscriere
     08-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    925

    Sa stii ca nu conteaza totdeauna cascavalul sau profitul pentru un investitor, ci si conditiile care i se ofera.

    Incearca sa treci apa ca Titanicul,nu ca gasca.

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.