Preşedintele fabricii Softronic din Craiova, companie care a realizat anul acesta prima garnitură electrică din România, trenul Hyperion, se arată dezamăgit de sprijinul pe care investitorii locali îl primesc de la autorități pentru a fi încurajați să producă. Ionel Ghiță afirmă că ”nimeni nu se gândește la cum să fie valorificate investiţiile locale”, astfel încât produsele românești să fie cumpărate, motiv pentru care ”noi, producătorii locali, ar trebui să ne mutăm domiciliul din România ca să se uite cineva la noi”.
Ionel Ghiță (foto, sursa: zf.ro) a declarat, citat fiind de Ziarul Financiar, că „din 1990 până acum tot aud vorbindu-se despre cum atragem investitorii străini, ce facilităţi le dăm, dar nu aud nimic despre cum încurajăm investitorii locali să producă. Nimeni nu se gândeşte la cum să fie valorificate investiţiile locale, cum să fie cumpărate tot mai multe produse româneşti. Dacă îi dăm la o parte pe investitorii locali, aceştia vor intra într-un final în faliment“, a spus Ionel Ghiţă pentru ZF.
Softronic Craiova este singura fabrică ce produce rame şi locomotive electrice în Europa de Est şi care îşi vinde în prezent locomotivele în Ungaria şi Turcia dată fiind lipsa de cerere de pe piaţa locală. În prezent, trenul Hyperion, produs de compania Softronic, circulă pe ruta Craiova-București-Brașov, și are tarife de călătorie cu mult sub cele ale CFR Călători.
”Noi, producătorii locali, ar trebui să ne mutăm domiciliul din România ca să se uite cineva la noi“, a afirmat Ghiță, citat de ZF.