Softronic Craiova: ”Nimeni nu se gândește la investițiile locale. Ar trebui să...

Softronic Craiova: ”Nimeni nu se gândește la investițiile locale. Ar trebui să ne mutăm”

2.162
17
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(4 voturi, media: 5,00)

Preşedintele fabricii Softronic din Craiova, companie care a realizat anul acesta prima garnitură electrică din România, trenul Hyperion, se arată dezamăgit de sprijinul pe care investitorii locali îl primesc de la autorități pentru a fi încurajați să producă. Ionel Ghiță afirmă că ”nimeni nu se gândește la cum să fie valorificate investiţiile locale”, astfel încât produsele românești să fie cumpărate, motiv pentru care ”noi, produ­cătorii locali, ar trebui să ne mutăm domiciliul din Româ­nia ca să se uite cineva la noi”. ionel ghita

Ionel Ghiță (foto, sursa: zf.ro) a declarat, citat fiind de Ziarul Financiar, că „din 1990 până acum tot aud vorbindu-se despre cum atragem investitorii străini, ce facilităţi le dăm, dar nu aud nimic despre cum încurajăm investitorii locali să producă. Nimeni nu se gân­deşte la cum să fie valorificate investiţiile locale, cum să fie cumpărate tot mai multe produse româneşti. Dacă îi dăm la o parte pe investitorii locali, aceştia vor intra într-un final în faliment“, a spus Ionel Ghiţă pentru ZF.

Softronic Craiova este singura fabrică ce produce rame şi locomotive electrice în Europa de Est şi care îşi vinde în prezent locomotivele în Un­garia şi Turcia dată fiind lipsa de cerere de pe piaţa locală. În prezent, trenul Hyperion, produs de compania Softronic, circulă pe ruta Craiova-București-Brașov, și are tarife de călătorie cu mult sub cele ale CFR Călători.

Noi, produ­cătorii locali, ar trebui să ne mutăm domiciliul din Româ­nia ca să se uite cineva la noi“, a afirmat Ghiță, citat de ZF.



17 COMENTARII

  1. #1
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-12-2006
    Locatie
     Location Location...
    Mesaje
    1125

    din lipsa de infrastructura (autostrazi, drumuri expres, cale ferata intretinuta, aeroport etc).. e normal sa plece producatorii … autoritatile locale in afara de niste scutiri de taxe nu vad cum ar putea sa-i ajute sa si conteze.

  2. #2
    linux freedom
    Data de inscriere
     30-09-2005
    Locatie
     Bucuresti
    Mesaje
    2564

    nu la alea locale se refera, ci la guvern… care prin cfr sa ii cumpere lui trenul.
    el este firma producatoare de trenuri si locomotive, nu operator de rute pe calea ferata… a ajuns sa il puna in productie pt ca nu are ce sa faca cu trenul in batatura…. ar sta si ar rugini. asa isi scoate probabil mentenanta si eventual rata creditului cu care l-a construit.
    romania cumpara avioane F16 sh din portugalia in loc sa modernizeze fabrica de la craiova si sa faca un model IAR supersonic… dar la genul asta de actiuni e vb de munca, nu de spagi…

    Regulament Forum
  3. #3
    Senior Member
    Data de inscriere
     10-10-2007
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    659

    cine a cumparat avioanele f16 sh din portugalia?? base bineinteles

    Viata si cu mine suntem doua linii paralele care ne intalnim la moarte."Prietenia inseamna un suflet in doua trupuri"(Aristotel)
  4. #4

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    22349
    Citat Mesaj initiat de kta_oo7
    cine a cumparat avioanele f16 sh din portugalia?? base bineinteles

    e bine ca te si pricepi

    eu zic sa mai studiezi geopolitica, oricine era trebuia sa le cumpere fortat

    Ai vrut loc la masa NATO etc, dansezi cum vor ei

    Sa revenim la subiect.
    E normal sa plece toti din Romania cand totul se face pe spaga, iar pentru cei straini oferi reduceri etc, iar pentru cei locali le pui taxe din ce in ce mai mari.

  5. #5
    Newcomer
    Data de inscriere
     24-09-2007
    Mesaje
    13

    „Preşedintele al fabricii”, asa incepe un articol pe care ar trebui sa-l citesc? Nu, multumesc.

  6. #6
    Ami
    Oldtimer
    Data de inscriere
     17-09-2012
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    1212
    Citat Mesaj initiat de predut_c
    „Preşedintele al fabricii”, asa incepe un articol pe care ar trebui sa-l citesc? Nu, multumesc.

    E foarte bine că ai pretenții

  7. #7
    Junior
    Data de inscriere
     17-05-2008
    Mesaje
    92

    Pai in loc sa incurajeze dezvoltarea companiilor romanesti si sa tina banii in tara la o companie romaneasca, guvernul nostru planuieste sa cumpere din China locomotive electrice de mare viteza la pret de n ori mai mare decat locomotiva Hyperion… Chiar nu inteleg…

  8. #8
    @#I
    Member
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    199
    Citat Mesaj initiat de FREAKTUNING
    Citat Mesaj initiat de kta_oo7
    cine a cumparat avioanele f16 sh din portugalia?? base bineinteles

    e bine ca te si pricepi

    eu zic sa mai studiezi geopolitica, oricine era trebuia sa le cumpere fortat

    Ai vrut loc la masa NATO etc, dansezi cum vor ei

    Sa revenim la subiect.
    E normal sa plece toti din Romania cand totul se face pe spaga, iar pentru cei straini oferi reduceri etc, iar pentru cei locali le pui taxe din ce in ce mai mari.

    Nu dansăm numai cum vor cei din NATO, ci și cum vrem noi, din punctul de vedere al intereselor de securitate ale României.
    România are nevoie de aliați și are nevoie de aliați din Vest, nu din Est.
    Sigur , orice român ar vrea să vadă că are o industrie de apărare, să vadă că producem noi F35…
    Să nu uităm că americanii au cheltuit miliarde prin Marea Neagră și prin România (patrulări nave, avioane, unități militare, scut etc), fapt ce a servit și intereselor României, nu numai Statelor Unite. Noi, pe banii ăia, 600 de milioane plătite de România, am primit , totuși, niște F16…Vom avea tehnologie mai bună în viitor? Nu știu. Depinde de noi.
    Așa cum ne-au spus și americanii, așa e și corect: nu poți avea o țară puternică (România) fără o armată puternică, fără să plătești costurile pentru așa ceva (adică să ne facem, dacă vrem) și nici fără un stat de drept și fără corupție.
    Deocamdată, din marile puteri ale lumii care s-au perindat prin România, cred că americanii sunt singurii care au venit și au dat, nu care au luat (deocamdată). Și Franța. Noi numai cu aliații aceștia, în toată istoria României, am avut de câștigat, cu Franța și USA (România Mare , derusificarea României/Basarabiei șamd), nu cu Rusia , Germania, Austria sau alții.
    Cumpărarea unor F16 e apă de ploaie. Dacă vrei să ai un stat puternic și prosper, ai nevoie și de aliații potriviți, de armată, de eradicarea corupției. Din Rusia nu am văzut asemenea îndemnuri și ajutor. Sau din Austria…Există puteri europene care fac gargară, de formă, cu maximă ipocrizie, dar, pe de altă parte, fac afaceri într-o veselie cu corupții din România, de zeci de ani (toate resursele/distribuția! sunt preluate de austrieci, ruși, italieni, francezi – de pomană, deși nu asigură securitatea României: Nimic).
    Singurele progrese s-au observat numai după apropierea de USA. Avioane F16? Foarte bine. Depinde de noi să facem mai mult, dar fără aliați România e zero.

  9. #9
    @#I
    Member
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    200
    Citat Mesaj initiat de KataTheOne
    Pai in loc sa incurajeze dezvoltarea companiilor romanesti si sa tina banii in tara la o companie romaneasca, guvernul nostru planuieste sa cumpere din China locomotive electrice de mare viteza la pret de n ori mai mare decat locomotiva Hyperion… Chiar nu inteleg…

    Păi, ca să postez și la subiect, e simplu. Tu ce crezi că e ăla care cumpără de la chinezi , în loc să sprijine producția /industria românească, român sau străin? Nimeni nu vrea să accepte realitatea, că suntem conduși…la groapă de zeci de ani, de niște personaje sinistre – agenți străini, trădători de țară, mafie – de NEromâni.
    E greu de acceptat asta, din teama de a nu fi acuzat că ești paranoic sau mincinos. Mai bine să studiem faptele și efectele lor și vom avea întotdeauna imaginea corectă a realității:
    1. Faptele – resursele la străini, rețelele de distribuție a resurselor la străini, băncile (banii țării numai în buzunarele străinilor) etc;
    2. Efectele – sărăcie, scăderea catastrofală a natalității, emigrație în masă, depopularea României, Educația și Sănătatea în cădere catastrofală șamd.
    Se vorbește zilele astea de banii primiți de România de la austriecii de la OMV (redevențele) pentru exploatarea gazelor românești.
    Dar ce nevoie avem noi de redevențele lor?! Noi putem să exploatăm singuri gazul sau să oferim asta și niște avantaje unor țări aliate cu adevărat, care ne oferă o alianță economică și de securitate REALĂ, în schimbul unei părți din resursele noastre!
    Sau de ce să aibă francezii sau italienii sau alții distribuția resurselor (energia electrică, distibuție gaz până la tine în casă) ?! Adică, ca să facem o comparație, e ca și cum noi nu am putea să facem cinematografe și să vindem bilete la intrare! Doar străinii!
    E total absurd ce se întâmplă. Sigur, pentru unii ”români” e perfect normal.
    Unde sunte resursele României? La străini => avem guverne controlate de străini.
    Nu ar fi o problemă, repet, dacă am primi și noi ceva la schimb (bani, securitate, tehnologie, know how etc), dar noi ”primim” ”investiții”, care de fapt sunt făcute (niște amărâte de așa-zise investiții) TOT cu banii proveniți din valorificarea resurselor noastre, NU din bani aduși de străini din țările lor.
    Cam asta e.

  10. #10
    Senior Member
    Data de inscriere
     13-12-2006
    Locatie
     aici
    Mesaje
    533

    FREAK….nu trebuie sa cauti prea departe in arhiva foto si sa-i mai arati odata pe rinjitii si ranjitele de la inaugurare.
    poate se vor vedea si isi vor aduce aminte de promisiunile cu locurile de munca.
    nu au invatat nimic din votul dat.
    stau pe 50% al saracimii si asistatilor sociali
    vorba cantecului …cat e psdul in floare nici in p…a nu ma doare….

  11. #11
    Trancer
    Data de inscriere
     11-08-2008
    Locatie
     ÐsN€Ð°Ð¹Ð¾Ð²Ð°
    Mesaje
    384
    Citat Mesaj initiat de KataTheOne
    Pai in loc sa incurajeze dezvoltarea companiilor romanesti si sa tina banii in tara la o companie romaneasca, guvernul nostru planuieste sa cumpere din China locomotive electrice de mare viteza la pret de n ori mai mare decat locomotiva Hyperion… Chiar nu inteleg…

    Minimum Speed Limit: Minimum speed of 250 km/h (155 mph) on lines specially built for high speed and of order 200 km/h (124 mph) on existing lines which have been specially upgraded. This must apply to at least one section of the line. Rolling stock must have a minimum speed of at least 200 km/h (124 mph) to be considered high speed.

    Acum spune-mi ce ai face cu rama electrica/locomotivele de la Craiova.

    Problema romanilor nu este neaparat ca se vaicaresc, ci faptul ca se vaicaresc raportandu-se la un model ideal, care nu exista in realitate.
  12. #12
    @#I
    Member
    Data de inscriere
     05-11-2014
    Mesaje
    205
    Citat Mesaj initiat de adymartianul
    Citat Mesaj initiat de KataTheOne
    Pai in loc sa incurajeze dezvoltarea companiilor romanesti si sa tina banii in tara la o companie romaneasca, guvernul nostru planuieste sa cumpere din China locomotive electrice de mare viteza la pret de n ori mai mare decat locomotiva Hyperion… Chiar nu inteleg…

    Minimum Speed Limit: Minimum speed of 250 km/h (155 mph) on lines specially built for high speed and of order 200 km/h (124 mph) on existing lines which have been specially upgraded. This must apply to at least one section of the line. Rolling stock must have a minimum speed of at least 200 km/h (124 mph) to be considered high speed.

    Acum spune-mi ce ai face cu rama electrica/locomotivele de la Craiova.

    Pe calea ferată a PCR Iliescu-Voiculescu-Ponta, da, nu aș face nimic cu ele.

  13. #13
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     15-02-2011
    Locatie
     craiova brazda
    Mesaje
    2139

    pai nu este interes

    Nu ma suna daca nu stii sa saluti si sa inchei o afacere Secretul succesului este sAƒ E™tii sAƒ pierzi cu demnitate E™i sAƒ cA¢E™tigi cu modestie
  14. #14

    Data de inscriere
     02-10-2005
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    22355
    Citat Mesaj initiat de marians65
    FREAK….nu trebuie sa cauti prea departe in arhiva foto si sa-i mai arati odata pe rinjitii si ranjitele de la inaugurare.
    poate se vor vedea si isi vor aduce aminte de promisiunile cu locurile de munca.
    nu au invatat nimic din votul dat.
    stau pe 50% al saracimii si asistatilor sociali
    vorba cantecului …cat e psdul in floare nici in p…a nu ma doare….

    pai ne uitam doar la pozele de luni 1 decembrie ca e mai aproape care spun tot

  15. #15
    Junior
    Data de inscriere
     17-05-2008
    Mesaje
    93
    Citat Mesaj initiat de adymartianul
    Citat Mesaj initiat de KataTheOne
    Pai in loc sa incurajeze dezvoltarea companiilor romanesti si sa tina banii in tara la o companie romaneasca, guvernul nostru planuieste sa cumpere din China locomotive electrice de mare viteza la pret de n ori mai mare decat locomotiva Hyperion… Chiar nu inteleg…

    Minimum Speed Limit: Minimum speed of 250 km/h (155 mph) on lines specially built for high speed and of order 200 km/h (124 mph) on existing lines which have been specially upgraded. This must apply to at least one section of the line. Rolling stock must have a minimum speed of at least 200 km/h (124 mph) to be considered high speed.

    Acum spune-mi ce ai face cu rama electrica/locomotivele de la Craiova.

    Din cate am inteles s-ar dorii si modernizarea cailor ferate pentru marirea vitezei, chiar si asa locomotiva Hyperion circula deja pe caile ferate romanesti…

  16. #16
    Trancer
    Data de inscriere
     11-08-2008
    Locatie
     ÐsN€Ð°Ð¹Ð¾Ð²Ð°
    Mesaje
    386

    Eu doar incercam sa iti spun ca Hyperion nu e de mare viteza. Pentru liniile actuale, da, e foarte bun. Problema e capacitatea Softronic de a fabrica aceste trenuri (intr-un interviu ziceau ceva de 5/an). Cine ar fi dispus sa astepte 10 ani pentru 50 de trenuri?

    Problema romanilor nu este neaparat ca se vaicaresc, ci faptul ca se vaicaresc raportandu-se la un model ideal, care nu exista in realitate.
  17. #17
    Junior
    Data de inscriere
     17-05-2008
    Mesaje
    94

    Cred ca daca ar obtine un contract cu statul Roman si ar creea impreuna un proiect pe 10-15 ani de modernizare a trenurilor romanesti, compania Softronic ar putea creste in ritm accelerat productia de locomotive prin marirea numarului de angajat si chiar deschiderea de noi fabrici pe teritoriul Romaniei ceea ce ar fi benefic pentru toata lumea. Sunt sigur ca s-ar putea gasii o solutie daca s-ar dorii cu adevarat…

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.