De mai bine de o săptămână, circulația pe relația Calea Severinului – Bulevardul Nicolae Titulescu – Calea Bucureşti se face în sistem semaforizat corelat. Racordarea s-a făcut în zilele de 9 și 10 decembrie a.c. pe parcurs lucrându-se la partea de reglaje. Deocamdată, traficul nu pare să se fi fluidizat, ba, din contră, circulația se desfășoară cu greu, creându-se cozi mari la semafoare, nervi și nemulțumire în rândul conducătorilor auto. Municipalitatea admite că există imperfecțiuni și cere răbdare din partea craiovenilor, până când sistemul va deveni complet funcțional, deci eficient.
”Să se revină la giratorii”
Sistemul inteligent de semaforizare e greu de înțeles. Chiar și pentru viceprimarul Mihai Genoiu, care a afirmat joi, la ședința Consiliului Local Municipal, că și lui i-a fost greu să-l priceapă. Secundul primarului a încercat să răspundă, astfel, solicitării consilierului Teodor Sas, care a cerut să se revină la giratorii, până la finalizarea lucrărilor la linia de tramvai, pentru că erau mai eficiente. ”Circulația este foarte aglomerată, mai ales la orele de vârf. Se stă foarte mult la semafoare”, a argumentat alesul local Teodor Sas.
Sistemul nu funcționează bine. Nu e ”undă verde”
În replică, vicele Genoiu i-a explicat că este nevoie de răbdare. În plus, a mai spus Genoiu, proiectul de semaforizare pune probleme fiindcă la data la care a fost semnat contractul, cel pentru pasajul subteran nu a fost corelat de așa manieră încât să fie viabil. ”E un sistem greu de înțeles. Și mie mi-a luat timp să-l înțeleg. Sistemul nu funcționează bine în prezent. Este un sistem inteligent, dar nu cu ”undă verde”, așa cum s-a dat de înțeles prin presă. La ora actuală sunt câteva probleme în zona pasajului subteran, unde, la intrare, exista deja un semafor, care trebuie corelat cu cele de la ieșire, la Universitate”, a explicat Mihai Genoiu. El a adăugat că de vină pentru blocaje sunt și parcările neregulamentare pe bretelele de circulație.
Potrivit acestuia, echipele responsabile cu proiectul de semaforizare sunt pe teren și fac reglajele necesare. Chiar vineri, reprezentanții municipalității și cei ai Poliției Rutiere se vor întâlni pentru a trage primele concluzii privind funcționalitatea proiectului.
Totodată, viceprimarul Craiovei a subliniat că desființarea semafoarelor ar însemna sancțiuni pentru oraș, acestea fiind parte a proiectului “Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forţei de muncă între cele două platforme industriale ale Polului de creştere Craiova”, proiect finantat prin P.O.R, Axa Prioritară 1.
Pe de altă parte, Genoiu a precizat că balizele giratoriilor au termen de predare 31 decembrie 2014 și nu mai pot fi folosite.
Ce spun șoferii
Teoria și practica din teren se pupă și nu prea. Șoferii știu una și bună: în momentul de față semafoarele încurcă circulația, iar unele pur și simplu nu își au rostul. Pe arterele secundare care se intersectează cu bulevardele semaforizate se creează cozi interminabile, chiar și pe câțiva kilometri.