Licitația pentru reabilitarea pistei Aeroportului Craiova a fost repusă pe SEAP pentru a doua oară, după ce prima a fost contestată de unul dintre participanți și, în cele din urmă, anulată. Contractul se ridică la 24,4 milioane de euro și este extrem de important în ”peisaj” pentru că, odată cu refacerea pistei și a sistemului de balizaj, aeroportul astfel complet modernizat va putea răspunde cererii pieței privind destinațiile de zbor, iar asta chiar și în condiții meteo mai puțin bune.
Noul contract, care prevede elaborarea proiectului tehnic, asistență tehnică din partea proiectantului și execuția de lucrări pentru reabilitarea infrastructurii de mișcare a Aeroportului Craiova, a fost scos la lictație pe 28 februarie a.c, urmând să se închidă pe 20 aprilie a.c..
”Licitația a fost reluată, toată documentația este repusă pe SEAP. Sunt 40 de zile pentru depunerea ofertelor. Îmi doresc ca toate licitațiile să fie electronice pentru a înlătura orice suspiciune din partea firmelor participante. Oricum, în cazul nostru există o condițe ca ele să fie acreditate de Autoritatea aeronautică și e o mână de firme”, a declarat, pentru Craiova Forum, directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru.
Gata până la finele anului?
Cât depre timpul în care trebuie executate și finalizate lucrările, ”în principiu, e posibil să se termine până la finele anului”, e de părere Dumitru, în condițiile în care problemele cu vechea licitație au decalat semnificativ timpul de implementare a proiectului. ”Cum banii sunt din finanțarea europeană, pe exercițiul financiar 2007-2013, iar termenele pentru finalizarea lucrărilor sunt stricte, în cazul în care proiectul nu se încheie la termenul prestabilit, atunci trebuie să-i dăm noi înapoi”, explică acesta.
În ce constă proiectul
„Părerea mea este că proiectul tehnic poate fi gata într-o lună, iar execuția în circa șase luni. Din punctul meu de vedere, pentru proiectant sunt importante două aspecte: extinderea pistei, pentru care se poate inspira din normativele deja existente, despre cât să fie straturile de balast, grosimile și betonul care trebuie puse pentru a face o platformă de îmbarcare-debarcare. În al doilea rând, este echipamentul de balizaj: câte balize trebuie, așezarea lor, distanța dintre ele etc.. Toate criteriile tehnice și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un aerodrom deschis zborurilor comerciale regulate în trafic internațional, indiferent despre ce aeroport vorbim, se aplică la nivel internațional, deci există o documentație exactă și despre sistemul de balizaj”, susține Mircea Dumitru.