Primul tren electric autohton, produs în premieră de compania Softronic din Craiova, va avea, în curând, un ”frate” geamăn și, în viitorul nu îndepărat, o variantă nouă, specială, care va aduce ”un plus de valoare românească”. Angajații fabricii din Bănie lucrează, în prezent, la a doua garnitură Hyperion, care va circula pe ruta Craiova-București-Constanța. În prezent, trenul de producție românească stă la dispoziția călătorilor între Craiova-București și Brașov.
Cei aproximativ 200 de angajați ai firmei Softronic lucrează la foc continuu. Pe lângă comenzile de locomotive cu motoare pe curent alternativ pe care le au de onorat, specialiștii de la Softronic au demarat și construcția celei de-a doua garnituri electrice Hyperion.
Succes de invidiat
Deja celebru, trenul a fost foarte bine primit de călători, din partea cărora producătorul a primit semnale pozitive. De altfel, firmele de transport feroviar concurente au ajuns să fie invidioase pe succesul de care se bucură trenul. În prezent, la șase luni după ce a fost pus în circulație, trenul a parcurs 450.000 de km.
Hyperion II va circula de la 1 iunie
„În acest moment, lucrăm la cel de-al doilea tren electric. Va fi identic cu primul și va intra în forță pe ruta Craiova-București-Constanța pe 1 iunie 2015. Putem spune că suntem invidiați de concurență și că din partea călătorilor am primit numai aprecieri pozitive”, spune Radu Zlatian, consultant Softronic Craiova.
Și nu e de mirare. Hyperion dispune de dotări moderne și avantaje pe care restul trenurilor nu le pot oferi clienților: senzori care monitorizează cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temperatura și umiditatea din interior se reglează automat, are prize și este prevăzut cu WI-FI gratuit. Trenul are patru vagoane și atinge 160 de km/oră.
Lobby la export
După ce va fi gata și a doua garnitură Hyperion, conducerea companiei Softronic intenționează să pătrundă și pe piața externă. ”Din punct de vedere al dezvoltării ulterioare, intenționăm să promovăm produsul și în afara țării. Însă, în momentul de față, nu-l putem prezenta la export. Trebuie să avem cel puțin două exemplare pe șine pentru a putea avea ce să le arătăm investitorilor din străinătate”, explică Zlatian Radu.
Hyperion IV va aduce ”un plus de valoare românească”
Potrivit acestuia, primele trei garniture electrice Hyperion (cea deja pusă în circulație, cea la care se lucrează în prezent și următoarea) vor fi identice, iar în construcția celui de-al patrulea tren vor apărea modificări. ”Vor fi unele asimilări de componente, în așa fel încât să reducem costurile și să aducem un plus de valoare românească”, declară consultantul Softronic.