Lista autostrăzilor considerate prioritare în următorii 5-7 ani, în cadrul Master Planului General de Transport (MPGT), include: Sibiu – Braşov, Braşov – Ploieşti, Piteşti-Craiova, Târgu Neamţ – Paşcani – Iaşi şi Borş – Suplacu de Barcău – Nădăşelu (lângă Cluj Napoca). Faţă de varianta iniţială, din Strategia de Implementare a dispărut autostrada Braşov – Bacău ca prioritate pentru viitorul apropiat, notează hotnews.ro.
Documentul care stabileşte prioritizarea proiectelor de infrastructură pentru anii ce urmează, a fost modificat astfel încât să ţină cont de observaţiile făcute de Comisia Europeană şi e gata să fie retransmis oficialilor europeni pentru aprobarea finală, mai arată sursa mai-sus citată. Lista de proiecte prioritare este uşor diferită faţă de prima varianta a Strategiei de Implementare adoptată de Guvern în martie.
Până în 2020 – perioada care se suprapune cu actualul exerciţiu financiar european, necesarul de bani pentru toate investiţiile propuse ajunge la circa 12,6 miliarde de euro (autostrăzi, drumuri expres, transregio şi euro-trans), conform calculelor finale din Master Plan. Din aceştia, circa 4,8 miliarde de euro ar veni din fonduri europene şi cofinanţările naţionale aferente acestora. Pentru restul, România ar trebui să apeleze la împrumuturi.