Așa cum mulți dintre craioveni au anticipat, răspunsul la întrebarea firească ”de ce străzile nu sunt asfaltate în timpul nopții” este: ”din cauza costurilor”. Explicația a venit, astăzi, de la city-managerul Craiovei, Radu Preda (foto), care a afirmat că tarifele pe timp de noapte sunt mult mai mari, iar municipalitatea a semnat deja un contract cu constructorul care a cîștigat licitație pentru că a avut cel mai mic preț.
Craiovenii s-au arătat revoltați, în numeroase rânduri, de faptul că lucrările de asfaltare se fac greoi și au acuzat municipalitatea că nu găsește soluții pentru ca străzile să fie gata cât mai repede. Una dintre ele ar fi fost ca reparațiile să fie făcute în timpul nopții, când traficul nu este intens, în plus, este și răcoare, ripostând la anunțul Primăriei privind sistarea lucrărilor în zilele de 29 și 30 iulie a.c., din cauza caniculei (cu precizarea că motivul a fost o decizie a CNANDR privind interzicerea traficului greu în aceste zile, motiv pentru care camioanele nu mai pot aduce materia primă pentru lucrări).
”Din discuțiile pe care le-am avut cu constructorii, munca pe timp de noapte nu se poate aplica, pentru că tarifele care s-au licitat sunt foarte mici și munca pe timp de noapte presupune ca, la o noapte lucrată, să fie două zile libere. Acestea sunt condițiile, prețul cel mai mic primează. Avem, poate, cele mai mici prețuri din România la capitolul de infrastructură, la ceea ce lucrăm”, a precizat Radu Preda.
Municipalitatea vrea să finalizeze lucrările mari înainte de începerea școlii
Potrivit acestuia, ritmul de lucru al constructorilor este ”foarte bun”. ”Vă spun că, în cele trei luni și ceva de când lucrăm, avem undeva la peste 20 de străzi reparate, reabilitate integral, mă refer la străzi foarte mari, foarte importante și tranzitate. Suntem prezenți în toate cartierele și ne dorim ca șantierele mari, care creează disconfort, să le atacăm și să le terminăm până la data începerii școlii, pentru că după aceea traficul în oraș devine mult mai aglomerat”, a adăugat Preda..