Autoritatea Naţională de Reglementarea Energiei (ANRE) a amendat recent CEZ cu 500.000 de lei, pentru că a facturat în avans energia electrică în perioada 2014-2015. Compania a fost amendată și de Protecția Consumatorului din Dolj: de două ori în decursul anului 2015.
Cei mai huliți, contestați și reclamați prestatori de servicii din sudul țării au fost, în 2015, furnizorii de utilități. Dar, reprezentanții de la Protecția Consumatorului spun că mai bine de jumătate din sesizările primite de la consumatori nu s-au dovedit întemeiate, pentru că oamenii ”nu au răbdare” să înțeleagă ce anume scrie în contractele cu companiile. Altfel spus, nu prea știu exact ce să reclame și-și anulează din start șansele să aibă câștig de cauză.
Surprinzător sau nu, CEZ Vânzare a fost amendată doar de două ori în 2015, de Comisariatul pentru Protecția Consumatorului Dolj: o dată cu 4.000 de lei, pentru deficiențe de informare a consumatorului, și a doua oară, cu 10.000 de lei, pentru nerespectarea unor clauze din contractul încheiat cu consumatorul, întrucât, spun cei de la Protecția Consumatorului, indiferent ce fel de clauză din contract nu este respectată de prestator, este pasibil de sancțiune.