Craiova: Campionatul Mondial de Avioane de Hartie

Craiova: Campionatul Mondial de Avioane de Hartie

414
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

3, 2, 1 Start. Decolare reusita la Campionatul Mondial de Avioane de Hartie


Calificari la Craiova
Duminica, 4 martie, sute de avioane de hartie vor decola in cadrul primei etape de calificari in cadrul Campionatului Mondial de Avioane de Hartie. Incepand cu ora 16.00, studentii craioveni se vor transforma in iscusiti piloti ai avioanelor de hartie, intrand in cursa pentru finala mondiala Red Bull Paper Wings care va avea loc in perioada 4-5 mai, la Salzburg, Austria, in Hangar 7. Cei care doresc sa participe sunt asteptati pentru inscrieri incepand cu ora 14.00, la Sala Sporturilor de la km 0, Craiova.

Participantii pot opta pentru una sau toate categoriile de concurs: Distanta de zbor, Durata de zbor si Zbor acrobatic, pentru ca in finala mondiala, fiecare dintre cele trei categorii vor fi reprezentate de cate un roman.

Mai multe informatii, precum si regulamentul de concurs sunt disponibile pe http://www.redbullpaperwings.com/
Cei care doresc sa-si testeze abilitatile de piloti inainte de intrarea in competitie o pot face cu ajutorul jocului virtual, pe http://www.redbullpaperwings.com/game/#/home

Calificarile locale vor continua la Bucuresti, Brasov, Timisoara, Cluj Napoca si Iasi.

Ponturi despre cum sa construiesti un avion de hartie de talie mondiala…
… sau macar unul care nu aterizeaza fortat dupa doua secunde!

• Centrul de greutate dicteaza directia in care va zbura avionul. Asadar, asigura-te ca acesta este cat mai in fata, impaturind hartia la varf.
• Aripile trebuie sa fie plate si subtiri. Necesitatea unui profil de aripa este inca disputata printre experti, dar majoritatea inclina impotriva. Trebuie evitata orice neregularitate a aripii.
• Impaturind partea din capat a aripilor, poti influenta directia de zbor a avionasului; pentru un efect si mai puternic, adauga eleroane.
• Forma de „Y” a aripilor este decisiva pentru stabilitate. Avioanele care nu au aceasta forma tind sa se roteasca in jurul axului longitudinal si sa se prabuseasca.
• In multe competitii, hartia standard folosita este A4, 80g/m2. Cu toate ca o hartie mai usoara nu intra in discutie, pentru zboruri extreme unii experti prefera o greutate mai mare: detinatorul recordului mondial, Ken Blackburn, considera ca o greutate de 96 g/m2 este perfecta pentru zboruri lungi.
• Este recomandat constructorilor de avioane sa consulte si sa observe foarte atent numeroasele indicatii disponibile pe internet.

(See attached file: 020509AV21.jpg)



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.