Numărătoarea inversă pentru pasajul subteran!

Numărătoarea inversă pentru pasajul subteran!

303
5
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

 

Primăria Craiova va preda, în aceste zile, constructorilor amplasamentul unde se va amenaja pasajul subteran de sub strada “Arieş”. Cele două imobile – de la intersecţia străzilor “Arieş” cu “Eugeniu Carada” – sunt primele care vor fi demolate. Imobilele au necesitat despăgubiri de 745.000 de euro, iar toată lucrarea se ridică la suma de 16 milioane de euro.

Reprezentanţii municipalităţii purtau deja ieri discuţii cu Poliţia rutieră pentru găsirea de soluţii în trafic, proiectul demarând, cum bine se ştie, cu demolarea celor două imobile, unul pe strada “Eugeniu Carada” – la nr. 15 şi altul pe strada “Arieş” – la nr. 8. Potrivit autorităţilor, se încearcă să nu fie restricţionată, totuşi, circulaţia în zonă decât pentru o perioadă scurtă de timp, adică doar în orele în care au loc efectiv operaţiunile de demolare a pereţilor. Cu o săptămână în urmă, edilul-şef al Craiovei a afirmat că se va găsi cea mai bună variantă în trafic, luându-se în considerare chiar posibilitatea ca accesul auto să fie permis pe durata lucrărilor de pregătire a terenului – inclusiv în momentul demolării imobilelor –, dat fiind faptul că este vorba de o zonă de legătură importantă a municipiului.

Constructorii demolează şi casele

După predarea amplasamentului şi stabilirea condiţiilor în care se va desfăşura traficul auto şi cel pietonal, constructorilor le revine sarcina de a se organiza în vederea demolărilor. Autorităţile locale susţineau ieri că, potrivit contractului de execuţie, eliberarea de sarcini a terenului trebuie să fie făcută de asocierea de firme câştigătoare a contractului, respectiv de SC Mitliv Exim SRL din Craiova şi SC Habau Construcţii din Viena. Reprezentanţii municipalităţii mai spun că societăţile de construcţii implicate în  proiect vor stabili ce metodă vor folosi pentru demolarea caselor şi cu cine vor colabora. Un posibil partener ar fi RAADPFL Craiova, care are la activ demolarea imobilelor de pe strada “A.I. Cuza”, pe locul cărora a fost executată o extindere. Directorul acestei regii, Ion Petre a recunoscut că, până ieri, nu a primit nici o invitaţie în acest sens.

Despăgubiri de 745.000 de euro

În acest moment, cele două imobile – unul fiind de la început de secol – nu mai sunt locuite. De la începutul anului 2011, cele 11 familii care şi-au avut domiciliul acolo au fost expropriate de Primăria Craiova, plătindu-se o sumă de 745.000 de euro numai pentru despăgubirile acestora. Potrivit municipalităţii, s-a negociat cu fiecare proprietar în parte, propunându-li-se o sumă de bani în funcţie de suprafaţa deţinută în certificatele de moştenitor. Autorităţile spun că discuţiile pe marginea acestor despăgubiri nu au fost lesne de realizat. Tuturor proprietarilor li s-a adus la cunoştinţă faptul că terenul de sub clădiri a fost declarat de utilitate publică, motiv pentru care construcţiile nu vor putea fi tolerate în zonă. Dar unii dintre aceştia au ajuns în instanţă, reclamând faptul că au primit prea puţini bani.

Cinci proprietari au contestat sumele oferite

Potrivit Primăriei Craiova, cea mai mare sumă a fost de 9 miliarde de lei vechi şi a fost atribuită craioveanului Iosif Popescu, care deţinea în proprietate un apartament cu o suprafaţă locativă de 224,84 de metri pătraţi. Acesta însă nu a fost de acord cu aceşti bani şi a contestat în instanţă cuantumul despăgubirilor. În acelaşi imobil – cel de pe strada “Eugeniu Carada” nr. 15 – s-a acordat o despăgubire de aproape 7 miliarde de lei pentru un apartament cu o suprafaţă de 157,36 de metri pătraţi, fără însă ca proprietarul, Cristian Alexandrescu, să mai conteste suma. Pentru o locuinţă de 56,7 metri pătraţi s-a acordat o despăgubire de 2,75 miliarde de lei vechi, pentru un apartament de 57,3 metri pătraţi – 2,55 miliarde de lei, pentru un apartament de 13,49 de metri pătraţi – 603 milioane de lei. De altfel, din cei 11 proprietari, doar 6 au fost de acord cu sumele primite.

Două benzi de circulaţie pe sub pasaj

Pasajul subteran va fi realizat pe sub strada “Arieş” şi va avea o lungime totală de 405 metri. Potrivit proiectului tehnic, suprafaţa acoperită va fi de 184 de metri pătraţi, restul reprezentând cele două rampe de acces, de ieşire şi de intrare în pasaj. Proiectanţii au stabilit că, prin acest pasaj, se va circula pe două benzi – câte una pe fiecare sens de mers – şi numai la ieşirea din el vor fi create câte două benzi pe direcţie. Tot în interiorul pasajului va fi şi câte un trotuar tehnologic, de o parte şi de alta a căii de mers. Pasajul va fi denivelat, astfel că se va putea circula pe lângă acesta, constructorii urmând să asigure la exterior câte o bandă de circulaţie de o parte şi de alta a construcţiei. Conform contractului, constructorii SC Mitliv Exim SRL Craiova şi SC Habau Construcţii SRL vor trebui să termine lucrarea în 28 de luni, însă primarul Antonie Solomon a spus că îşi doreşte să fie finalizată în doar 18 luni.

 

Sursa: cvlpress.ro



5 COMENTARII

  1. #1
    Racer
    Data de inscriere
     22-12-2007
    Locatie
     Niciodata Stabil
    Mesaje
    1143

    cam mici despagubirile pentru 2 case in „buricul” orasului.

  2. #2
    Spammer
    Data de inscriere
     06-02-2009
    Locatie
     Unde nu te astepti!
    Mesaje
    5098
    Citat Mesaj initiat de JamaiCatalin
    cam mici despagubirile pentru 2 case in „buricul” orasului.

    Oricum se construia si fara acceptul oamenilor!

  3. #3
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     03-08-2006
    Locatie
     CV9
    Mesaje
    43

    Inca un pasaj aiurea care costa o gramada de bani, o sa incurce circulatia cel putin 2 ani jumate si nici nu cred ca o sa fluidizeze circulatia foarte mult.
    De banii astia mai bine strangea cainii comunitari de pe strazi, sa faca un centru ceva prin fermele parasite de pe langa Craiova si sa ii duca acolo.

  4. #4
    Afacerist
    Data de inscriere
     08-10-2010
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    994

    Hai frate, pe bune acum.. Ai fost si prin alte orase ? Va place sa vedeti prin alte orase pasaje si tot felul de chestii.. dar cand se face si la noi nu va convine ca se inchide o anumita strada.. Asta este pana la urma, cand vreti sau cum vreti sa se faca chestiile astea ?

    Va place sa traiti asa doar pe ce a construit Ceausescu ? Pe ce au realizat altii in urma cu mult timp? Ramanem in urma cu infrastructura si dupa cand treceti prin alte orase ziceti: „Da, uite ce fluid e traficul pe aici, astia au pasaje, poduri, etc. si noi nici nu visam la asa ceva.. Cine sa se ocupe la noi ? Nu avem cu cine sa facem treaba” dar fara sa va puneti problema ca SI AIA au avut strazile inchise SI AIA au suferit 1 an sau 2, dar asta e pana la urma.

    Nu sunt adeptul politicului sau chestii de genul, nu ma intelegeti gresit, dar ganditi si voi mai rational, ganditi cu creierul.
    Sau poate va placea cand stateati cu ceva timp in urma exact pe strada „Aries” la o coada infernala de la Restaurant Plaza pana la Universitate, in care parcurgeai drumul in 10 minute minim.. Pe bune acum, think OUTSIDE OF THE BOX.

    Nu dau 2 bani pe niciunul din oamenii politici, dar cand vad ca se face ceva pentru noi, ma bucur, evident. Asta totusi nu ma face sa il idolatrizez acum pe unul sau pe altul doar pentru ca face chestia asta.. Pur si simplu imi place cand se face o anumita chestie de genul, ca stiu ca intram si noi „in randul lumii.”

  5. #5
    Newcomer
    Data de inscriere
     26-12-2011
    Mesaje
    32
    Citat Mesaj initiat de dany90
    Inca un pasaj aiurea care costa o gramada de bani, o sa incurce circulatia cel putin 2 ani jumate si nici nu cred ca o sa fluidizeze circulatia foarte mult.
    De banii astia mai bine strangea cainii comunitari de pe strazi, sa faca un centru ceva prin fermele parasite de pe langa Craiova si sa ii duca acolo.

    A inebunit lumea cu niste caini.Aici se vorbeste despre construirea unui pasaj modern(ca sa intram si noi in rindul lumii)iar unii,o freaca cu maidanezii.Nu pricepeti ca de acesti caini nu vom scapa cu una cu doua?Si,pe deasupra,nici nu se pune problema sa-i omorim…ce drak,suntem barbari?Sa-i dea spre adoptie in tarile bogate…Ideea cu fermele parasite,nu-i rea,dar sa se faca din banii pe care-i FURA milogii de la primarie.SA FURE MAI PUTIN si vom avea si pasaje si adaposturi pentru comunitari si…fintini

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.