Calea Bucureşti are salbă de bani

Calea Bucureşti are salbă de bani

471
14
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Autorităţile locale par să aibă ambiţia de a face din Calea Bucureşti un exemplu al ordinii în Bănie. După şantierul pasajului suprateran de la kilometrul zero, alte patru proiecte sunt destinate acestei artere: asfaltul va fi schimbat între Universitate şi Podul Electro, vor fi amenajate locuri de parcare, piste de biciclete, calea de rulare a tramvaiului va fi modernizată, iar traficul va fi ghidat după sistemul de undă verde. Prima şi singura noastră parcare subterană va avea intrare tot din Calea Bucureşti.

 

Prima cerere de finanţare pe 2012, care este supusă votului consilierilor municipali în plenul din această săptămână, se referă la realizarea unui transport ecologic în Craiova şi presupune atragerea a 8,2 milioane de euro. Contribuţia Consiliului Local Municipal Craiova este de 2%, adică 132.255 de euro, iar alte 1,57 milioane de euro reprezintă TVA-ul care va fi recuperat de la bugetul de stat. Proiectul are drept scop reducerea emisiilor poluante prin încurajarea folosirii mijloacelor de transport ecologic – tramvai, autovehicule electrice şi biciclete – şi presupune, printre altele, reabilitarea sistemului de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie şi reabilitarea părţii carosabile a străzii Calea Bucureşti – între intersecţia cu bulevardul „Carol I” şi intersecţia cu bulevardul „Decebal” – care însumează o suprafaţă de 48.702 de metri pătraţi.

Piste de bicicletă pe trotuare

Tot prin acest proiect vor fi amenajate şi locuri de parcare între intersecţia Calea Bucureşti cu strada „Sărarilor” şi intersecţia cu strada „Grigore Pleşoianu” – mai precis în zona blocurilor T5 şi T6, precum şi între Poarta 1 Electroputere şi breteaua de coborâre la Pasajul Electroputere. Parcările vor fi clasice şi ecologice, având prize pentru maşinile electrice. Proiectul mai prevede şi crearea de piste de biciclete pe Calea Bucureşti – între intersecţia cu bulevardul „Carol I” şi intersecţia cu bulevardul „Decebal”, pe bulevardul „Nicolae Titulescu” şi pe Calea Severinului – între intersecţia cu strada „Maria Tănase” şi intersecţia cu bulevardul „Dacia”. Proiectanţii au stabilit ca acestea să se facă pe trotuare, după zona verde, cu o lăţime de doi metri – pentru cele cu dublu sens şi un metru – pentru cele cu un singur sens.

 

Parcarea subterană de 19 milioane de euro

A doua cerere de finanţare se referă la parcarea subterană de sub platoul Teatrului Naţional „Marin Sorescu”. Proiectul are o valoare totală de 84,78 milioane de lei, echivalentul a 19,72 milioane de euro.  Şi în acest caz, CLM  Craiova contribuie cu 2% din valoare, urmând să plătească 317.578 de euro. O sumă de 3,78 milioane de euro reprezintă TVA-ul şi va fi recuperată de la bugetul de stat. Potrivit proiectului, parcarea va avea 619 locuri, dintre care 586 de locuri pentru autoturisme şi 33 de locuri pentru motociclete. Va fi realizată în totalitatea în subteran, fiind structurată pe două niveluri, cu două căi de acces, intrarea fiind cu plată. În interiorul parcării se vor găsi 240 de prize electrice pentru încărcarea autoturismelor cu baterii şi încărcător intern, precum şi două borne pentru încărcarea rapidă.

Undă verde şi camere video în tramvaie şi autobuze

Tot pentru fluidizarea traficului pe Calea Bucureşti, autorităţile deţin un alt proiect cu finanţare externă, care precede reabilitarea a 11 kilometri de cale simplă de tramvai, desfăşurată pe cinci tronsoane. Totodată, în acelaşi proiect este prins şi un sistem inteligent pentru gestionarea traficului pe Calea Bucureşti – bulevardul „Nicolae Titulescu” şi Calea Severinului: 16 intersecţii vor fi semaforizate şi dotate cu sisteme care citesc valorile de trafic şi, în funcţie de acestea, dau timpii la semafoare. Prin intermediul unui alt proiect, implementat de această dată de RAT Craiova, tramvaiul ar urma să aibă prioritate în trafic, fiind dotat cu sisteme de trafic corespunzătoare. Prin acelaşi proiect, regia urmăreşte să îmbunătăţească şi condiţiile pentru călători, vizând în principal securitatea acestora în mijloacele de transport.

Sursa: cvlpress.ro



14 COMENTARII

  1. #1
    Member
    Data de inscriere
     15-03-2008
    Locatie
     Craiova, Brazda lui Novac
    Mesaje
    209

    Ar fi frumos, dar mai e mult pana departe…

  2. #2
    Racer
    Data de inscriere
     22-12-2007
    Locatie
     Niciodata Stabil
    Mesaje
    583

    de zis,zic ei de mult sa vedem cand e gata si cati ani vom mai sta cu traficul blocat si ingreunat

  3. #3
    Junior
    Data de inscriere
     16-03-2007
    Mesaje
    99

    primarul ar trebui sa afle ca exista si alte strazi in Craiova inafara de A. I. Cuza si Calea Bucuresti……..

  4. #4
    Fan Stiinta
    Data de inscriere
     21-10-2008
    Locatie
     C r A i o V a
    Mesaje
    389
    Citat Mesaj initiat de ro_audionutz
    primarul ar trebui sa afle ca exista si alte strazi in Craiova inafara de A. I. Cuza si Calea Bucuresti……..

    corect… de exemplu strada brestei care e praf de cand o stiu eu..

  5. #5
    Rocker
    Data de inscriere
     10-05-2010
    Locatie
     St. Mesmin
    Mesaje
    542

    Nu stiu de ce, dar am impresia ca a inceput campania electorala.

    "Nu înţelegi un lucru pe deplin decât dacă poţi să i-l explici bunicii." <Albert Einstein>
  6. #6
    ~ BoRed uSer ~
    Data de inscriere
     04-10-2005
    Locatie
     Craiova, Romania
    Mesaje
    4183

    iar centru centru centru… restu Craiovei e praf, trepideaza masinile de n ai vazut asa ceva… trotoare distruse, etc
    nu toata lumea sta in centru si nu toata lumea are treaba numai in centru, peste tot se face treaba numai pe unde e si clientela…

  7. #7
    Gamer
    Data de inscriere
     22-04-2010
    Mesaje
    53

    El face centru Craiova ,nu am nimic de zis , bravo lui . Vorba aia , a si furat da a facut si treaba ,fata de cei dinainte care numai furau de facut nu faceau nimic , e ceva chiar foarte bine sa o tina si asa . Problema sta in felul urmator : Brestii , strada principala e un dezastru , iti faci masina praf ( CANAL – CERNELE) ar trebui fonduri alocate si pentru cartierele periferice . Autobuzele alea sunt un dezastru complet , au bagat si ei 2 acuma mai „noi” si gata , iti cer sa cumperi bilet pe autobuz 2b , care e vai de mama lui . Pe 9 , 1E mai zici sa cumperi bilet … Toti niste nesimtiti !

  8. #8
    0-day Member
    Data de inscriere
     02-01-2012
    Mesaje
    2

    se vorbeste de 10 ani de parcarea subterana dar ……inainte de alegeri se vorbeste dupa accea nu mai sant banii

  9. #9
    0-day Member
    Data de inscriere
     20-03-2011
    Mesaje
    6
    Citat Mesaj initiat de v1rushel
    corect… de exemplu strada brestei care e praf de cand o stiu eu..

    Strada Brestei, tronsonul cuprins intre str. Pelendava si str. Raului, este cuprinsa in proiectul cu finantare nerambursabila Reabilitarea infrastructurii in zona de Nord Vest pentru care a fost semnat contractul de finantare in septembrie 2011 si a fost finalizata licitatia de executie. Din pacate o contestatie castigata la CNSC de Primaria Craiova si o actiune in instanta impotriva deciziei CNSC au intarziat inceperea lucrarilor, dar in aceasta primavara vor incepe lucrarile. In acelasi proiect mai sunt cuprinse str. Pelendava, bvd. Olteniei, Tineretului, Str. Amaradia si str. Toamnei.

  10. #10
    0-day Member
    Data de inscriere
     30-12-2009
    Mesaje
    10

    Sunt drumuri in Bariera Valcii (nu strazi) care sunt mai rau ca la tara , noroaie nici macar pietris nu sa pus pe ele , dar impozitele le platim de zona C. Oare aici cind se va mai face ceva ?……

  11. #11
    g0d
    di'hor
    Data de inscriere
     16-03-2011
    Mesaje
    357
    Citat Mesaj initiat de v1rushel
    Citat Mesaj initiat de ro_audionutz
    primarul ar trebui sa afle ca exista si alte strazi in Craiova inafara de A. I. Cuza si Calea Bucuresti……..

    corect… de exemplu strada brestei care e praf de cand o stiu eu..

    Si mai ales alea aferente/paralele, sunt si de’lea pietruite cu piatra de rau de pe vremea lu’ gheorghiu dej. Dar incet-incet, sa spermam ca se fac toate.

    “A killer with the manners of a rabbit - this is the most dangerous kind.”
  12. #12
    Afacerist
    Data de inscriere
     30-01-2006
    Locatie
     CRAIOVA cv9
    Mesaje
    588

    din cate imi amintescvdecand e solomon la primarie s-a mai asfaltata odata cale bucuresti …hmm dar nu s-au pus borduri …. avem nevoie de borduri !!!! sa il strige cineva pe Videanu

  13. #13
    Afacerist
    Data de inscriere
     30-01-2006
    Locatie
     CRAIOVA cv9
    Mesaje
    589

    ko

  14. #14
    Newcomer
    Data de inscriere
     27-11-2007
    Mesaje
    15

    craiova e formata numai din centru? de ex bariera valcii nu face parte tot din craiova? este o sfidare o bataie de joc … jos solomon, jos basescu, jos boc , jos toata mafia asta pdl ………..

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.