Podul Olt, închis pentru reabilitare

Podul Olt, închis pentru reabilitare

786
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Soferii care vor să treacă peste Podul Olt, de la ieşirea din Slatina spre Slătioara, trebuie să se înarmeze cu multă răbdare deoarece, începând de luni dimineaţă, circulaţia se desfăşoară alternativ, pe o singură bandă. Motivul este reprezentat de lucrările de reabilitare a carosabilului de pe pod.

Ca să treacă dintr-o parte în alta a Podului Olt, şoferii trebuie să aştepte în coloană semnalul muncitorilor care fac lucrări de reabilitare a obiectivului. Începând de luni dimineaţă şi până sâmbătă seară, circulaţia se desfăşoară alternativ, pe un singur sens de mers, din cauza lucrărilor de asfaltare a podului. Şoferii care, dintr-un motiv sau altul, nu doresc să aştepte în coloană, la Podul Olt, pot să circule pe două rute alternative: peste barajul de la Slătioara şi peste barajul de la Arceşti.

„Lucrările au început astăzi şi se vor desfăşura până sâmbătă. Se circulă pe jumătate din cale. Dacă sunt probleme de urgenţă, se folosesc unul dintre cele două baraje”, a declarat Vali Gorunescu, şefa Secţiei de Drumuri Naţionale Slatina.

Podul Olt va avea parte şi de o reabilitare capitală. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a semnat, în luna martie, contractul de asistenţă tehnică pentru elaborarea expertizei tehnice şi a studiului de fezabilitate pentru reabilitarea mai multor poduri din ţară. Alături de podul rutier peste Olt la Slatina, pe DN 65, pe listă se mai află şi podul de la Giurgiu, peste Dunăre, pe DN 5, podul rutier peste Oituz la Poiana Sărată, pe DN 11, podul rutier la Argineşti, peste Jiu, pe DN 6 şi podul de la Cosmeşti, peste Siret, pe DN 24.

„Scopul acestui contract este de a se elabora expertiza tehnică şi studiul de fezabilitate, inclusiv documentaţia de atribuire pentru proiectul tehnic, detalii de execuţie, contractul de lucrări, precum şi proceduri de mediu şi aplicaţia FEDR pentru obiectivele menţionate”, se arată într-un comunicat al CNADN.

Contractul, în valoare de 2.071.998 lei fără TVA, a fost câştigat prin licitaţie deschisă de asocierea firmelor Expert Proiect 2002 şi Betarmex. Proiectul este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de 70 %, iar restul din bugetul de stat. Durata contractului este de cinci luni.

Barajul de la Slătioara, rută pentru SMURD şi Ambulanţă

Din cauza restricţiilor de circulaţie de pe Podul Olt, luni dimineaţa, un echipaj SMURD a trebuit să ocolească pe barajul de la Slătioara pentru a ajunge la un accident care se petrecuse pe DJ 677.

„Am fost anunţaţi că circulaţia e închisă pe Podul Olt. Astfel, la o intervenţie pentru victimele unui accident care a avut loc, în această dimineaţă, pe DJ 677, în comuna Slătioara, echipajul SMURD a folosit barajul de pe Olt”, a precizat plutonierul Alin Băsăşteanu, purtătorul de cuvânt al ISU Olt.

Podul cu cratere

În 2010, în dreptul primului picior al podului dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acestei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi. Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. În 2005, expertiza tehnică a fost făcută tot în urma apariţiei unui crater.

Sursa: gazetanoua.ro



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.