Şedinţă de Colegiu Prefectural

Şedinţă de Colegiu Prefectural

311
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Mai mulţi directori de la Servicile Deconcentrate prezintă în acest moment raportul de activitate.

Printre directorii care au prezentat raportul de activitate a fost şi Daniel Dobrin, director la Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Dolj care a spus că „În momentul de faţă sunt 69 de dosare au încetat pentru asjutorul social, 309 au fost suspendate, fiind de recuperat suma 144.748 de lei de la beneficiari. pentru că nu şi-au întocmit dosarele cum trebuie au fost aplicate 18 sancţiuni la primării, în valoare de 87.000 lei”, a adăugat Danilea Dobrin.

Judeţul Dolj are o suprafaţă agricolă totală de 585.197 ha, din care 488.621 ha arabil. Din suprafata arabila de 488.621 ha au fost insamantate in toamna 2011 urmatoarele culturi: rapiţă  pentru ulei 8039 ha grâu +secară 167.822 ha, orz 10056 ha, orzoaică toamnă 2779 ha, triticale 2648 ha, iar în primăvara anului 2012 culturile: orzoaică de primavară 2514 ha, o v a z 5131 ha, mazare boabe  1075 ha, – cartofi total             2914 ha, legume 10207 ha, floarea soarelui 5995 ha, porumb 118691 ha. „Dacă în toamnă condiţiile de semănat au fost vitrege, cu un mare deficit de apă în sol,  iarna şi primavara s-au acumulat cantităţi suficiente de apă, care să asigure o bună dezvoltare a culturilor, atât cele semănate în  toamnă cât şi cele semanate în primavară. Cultura care a avut de suferit cel mai mult în acest an agricol, a fost rapiţa, care a rasărit foarte târziu şi a intrat nepregătita fiziologic în iarnă, fără a putea rezista gerurilor din timpul ei – rezultatul a fost că o buna parte din suprafeţe, au fost distruse şi semănate alte culturi de primavară, iar cele care au rămas în cultura, au pierdut mult din producţie”, a declarat Ştefan Grigore, şef serviciu DADR.

Marina Vava a prezentat raportul de activitate pentru Serviciul de Gospodărire a Apelor „Pentru asigurarea preluării debitelor mari din perioadele cu ploi abundente şi pentru a mări capacitatea de transport a albiilor s-au efectuat lucrări de decolmatare – prâul Vlasca la Pieleşti, prâul Răchita aval baraj Răchita-Bulzeşti, prâul Terpeziţa la Terpeziţa, pârâul Putinei la Tencanau prâul Pleşoiu la Milovan şi regularizarea pe prâul Geamartalui la Murgaşi, prâul Horezu la Gura Racului, prâul Horezu la Infrăţirea, prâul Urdinita la Urdinita”, a declarat Marin Vava.Întrucat barajul Işalniţa  are o durată de peste 40 de ani de exploatare continuă, fiind în repetate rânduri în situaţie de avarie ca urmare a viiturilor, a eroziunilor regresive şi a unei uzuri permanente a echipamentului hidromecanic, toate acestea coroborate cu imposibilitatea scoaterii temporare din funcţiune pentru realizarea reparaţiilor necesare, au condus la creşterea gradului de risc de oprire a alimentarii cu apa a folosinţelor deservite, ceea ce  a dus la inceperea lucrarilor de reabilitare: lucrari de decolmatare a lacului; lucrari la structura de beton a barajului stavilar;lucrari la deznisipatoare; lucrari la priza provizorie;lucrari la echipamentul hidromecanic; lucrari la instalatiile electrice;lucrari de reabilitare la cantonul de exploatare; lucrari de reabilitare si modernizare a sistemului informational;lucrari de reabilitare si modernizare a AMC.

Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială pe parcursul celor opt luni de activitate, de la începutul anului, compartimentului de inspectie sociala , la nivelul judetului Dolj a desfăşurat un număr de opt campanii tematice de control. Una dintre s-a numit campanii ”Controlul bazat pe analiza de risc referitor la stabilirea si acordarea ajutorului social”.(02.04-15.08.2012). La începutul campaniei, luna aprilie 2012, exista un număr de 12.302 titulari de ajutor social, respectiv un număr de 32.223 beneficiari. Pe parcursul inspecţiei tematice au fost controlaţi din punct de vedere administrativ 6000 titulari ceea ce reprezintă 48,77%  si pe teren/vizite la domiciliu 2961 (24,38%) din totalul titularilor de ajutor social existent în luna aprilie. În urma discuţiilor inspectorilor sociali cu focus-grupurile formate din primari, asistenţi sociali/persoane cu atribuţii de asistenţă socială nu au fost identificate persoane care nu beneficiaza de ajutor social, dar care ar avea dreptul legal la aceasta masura de sprijin. Din numărul total de titulari de venit minim garantat verificaţi  ( la domiciliu şi  dosare verificate administrativ ) au fost dispuse măsurile: suspendarea a 309 de dosare pentru titulari de venit minim garantat (5,15% din totalul dosarelor verificate) : persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social nu au dovedit cu acte faptul că se afla în evidenţa agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă pentru încadrare în muncă şi nu au refuzat un loc de muncă ori participarea la serviciile pentru stimularea  ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de  agenţie; dreptul la ajutor social a fost stabilit pe baza unor date eronate privind  veniturile realizate; încetarea a 62 dosare pentru titulari de venit minim garantat (1,03%  din totalul de dosare verificate) întrucât beneficiarii nu mai îndeplineau condiţiile prevăzute de lege. Pentru neregulile constatate s-au dispus măsurile corespunzătoare conform anexei privind stadiul implementării măsurilor dispuse, în urma cărora urmează a se recupera sume încasate necuvenit în valoare de 144.748 lei. Au fost aplicate un numar de 18  sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 87.000 lei.



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.