AJPIS Dolj: Raport cu privire la activitatea de inspecţie socială

AJPIS Dolj: Raport cu privire la activitatea de inspecţie socială

1.618
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

comunicatus AJPIS Dolj: Raport cu privire la activitatea de inspecţie socială poze

Raport cu privire la activitatea de inspectie sociala desfasurata de Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Dolj pe primele 8 luni ale anului 2012

Începand cu luna ianuarie 2012, in cadrul agenţiilor judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti funcţionează compartimente de inspecţie socială, prin care se asigură la nivel judeţean organizarea şi desfăşurarea activităţilor de inspecţie socială aprobate prin Planul anual de control, precum şi prin dispoziţiile directorului general al ANPIS/directorului executiv al agenţiei judeţene.
Planul de control al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala pe anul 2012 , armonizat cu obiectivele cu privire la acordarea beneficiilor de asistenta sociala cuprinse in Programul de guvernare , prevede:
– Campanii de informare şi consiliere (autorităţi publice/persoane fizice şi juridice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale/cetăţeni) cu privire la modificările legislative majore din domeniul asistenţei sociale.
– Controlul bazat pe analiza de risc referitoare la stabilirea şi acordarea beneficiilor de asistenţă socială cu risc de eroare şi fraudă (ajutorul social, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutorul pentru încălzirea locuinţei, indemnizaţia pentru creşterea copilului şi beneficiile de asistenţă socială pentru persoanele cu nevoi speciale).
– Controlul şi monitorizarea furnizorilor şi serviciilor sociale pentru copii şi adulţi (respectarea standardelor specifice de calitate şi a standardelor de cost; eficienţa şi performanţa în acordarea serviciilor sociale; integrarea/reintegrarea în familia naturală a copilului care beneficiază de măsura plasamentului (la asistentul maternal profesionist/rude de până la gradul IV, inclusiv/familie/persoană) şi monitorizarea măsurilor dispuse.
– Evaluarea şi controlul altor măsuri, programe şi proiecte din domeniul asistenţei sociale /alte tipuri de controale.
 ANPIS inspectează:
– organizarea şi funcţionarea furnizorilor de servicii sociale şi a serviciilor sociale oferite de către aceştia; respectarea standardelor de calitate şi aplicarea standardelor de cost:
– stabilirea şi acordarea beneficiilor de asistenţă socială;
– evaluarea eficacităţii politicilor sociale, a strategiilor naţionale în domeniul asistenţei sociale;
– gestionarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru plata beneficiilor de asistenţă socială, precum şi pentru susţinerea şi dezvoltarea serviciilor sociale.
 Entităţi supuse inspecţiei:
– autorităţile administraţiei publice centrale şi locale;
– persoanele fizice sau juridice publice şi private cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniul asistenţei sociale;
– furnizorii de servicii sociale publici şi privaţi, precum şi serviciile sociale oferite de către aceştia.
Activităţile de inspecţie socială au la bază:
– analize de risc şi eşantion reprezentativ în domeniul beneficiilor de asistenţă sociale si modul in care serviciile sociale raspund nevoilor individuale ale beneficiarilor.
Pe parcursul celor opt luni de activitate , compartimentului de inspectie sociala , la nivelul judetului Dolj a desfasurat un numar de opt campanii tematice de control, respectiv:
1. Campania ” Verificarea modului de implicare si colaborare a institutiilor abilitate in solutionarea cazurilor de abuz sexual asupra copiilor si a calitatii serviciilor oferite acestora (evaluarea modalitatilor de instrumentarea cazurilor de mame minore) ”. ( 01-15.02.2012)
2. Campania ” Modul in care institutiile responsabile respecta prevederile legale referitoare la realizarea demersurilor de integrare/reintegrare a copilului in familia naturala”.(16.02-31.03.2012)
3. Campania ” Controlul bazat pe analiza de risc referitor la acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei ”.(02.04-15.08.2012)
4. Campania “ Controlul bazat pe analiza de risc referitor la stabilirea si acordarea alocatiei pentru sustinerea familiei”.(02.04-15.08.2012)
5. Campania ”Controlul bazat pe analiza de risc referitor la stabilirea si acordarea ajutorului social”.(02.04-15.08.2012)
6. Campania ” Prevenirea si combaterea exploatarii copiilor/tinerilor prin munca”.(27.08-08.09.2012)
7. Campania ”Informarea si consilierea privind modificarile legislative majore din domeniul asistentei sociale si informarea cetatenilor cu privire la conditiile de accesare si acordare a beneficiilor sociale”. (23.07-prezent)
8. Campania ” Asigurarea accesului neingradit al persoanei cu dizabilitati la mediul fizic- accesul in unitatile de invatamant superior”(mai 2012)
1. Obiectivele campaniei:
1. Verificarea la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Dolj, a modului de aplicare a prevederilor legislative privind instrumentarea cazurilor de gravide şi mame minore;
2. Verificarea modului în care Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj colaborează cu alte instituţii abilitate (unităţi sanitare , unităţi de învăţământ , inspectorate de poliţie,O.N.G.-uri, etc) în vederea instrumentării cazurilor de gravide şi mame minore.
CONSTATARI:
Verificând modul în care Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj a verificat , soluţionat şi asigurat prestarea serviciilor sociale conform nevoilor individuale ale copilului abuzat s-a constat ca durata instrumentării cazurilor de la faza de stabilire a măsurii de protecţie specială – plasament în regim de urgenţă până la pronunţarea instanţei cu privire la menţinerea măsurii sau înlocuirea acesteia cu măsura plasamentului , instituirea tutelei sau reintegrarea minorei în familia sa , nu a depăşit în niciun caz 30 zile.
În toate cazurile , planurile / programele de intervenţie sunt în concordanţă cu nevoile identificate de echipa multidisciplinară şi sunt cuprinse în raportul de evaluare detaliată.
A fost înfiinţat serviciul “ telefonul copilului”.Prin acest serviciu în anul 2011 s-au primit un număr de 113 solicitări de la autorităţi locale ( primării, poliţie , spitale) sau persoane fizice.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj oferă gravidelor şi mamelor minore servicii de consiliere socială şi psihologică , găzduire cuplului mamă-copil pe o perioadă de maxim un an, în centrul maternal.

2. Obiectivele campaniei:
1. modul în care DGASP Dolj realizează demersurile prevăzute în actele normative în vigoare în vederea integrării/reintegrării copilului care beneficiază de măsura plasamentului la a.m.p./rude până la gradul IV/alte persoane, familii, în familia naturală.
2. modul în care se respectă dreptul copilului plasat la AMP/familie/persoană de a menține relații personale cu parinții atunci când acest lucru este în interesul copilului și demersurile pe care Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Dolj le realizează în acest sens.
3. verificarea primăriilor în care domiciliază familia bilogică a copiilor ale căror dosare au fost supuse controlului, urmărind cu precădere modul în care primăriile respectă prevederile legale referitoare la realizarea demersurilor de integrare-reintegrare a copilului în familia naturală şi identificarea unor posibile soluţii în vederea optimizării procesului de integrare-reintegrare. S-a urmărit existenţa unei evidenţe a copiilor care beneficiază de o măsură de protecţie specială şi care au părinţii pe raza localităţii, precum şi coordonarea metodologică a Serviciului Public de Asistenţă Socială de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj.
CONSTATARI:
– Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Dolj a realizat în proporție de circa 95 % din activitățile propuse pentru integrarea/ reintegrarea copilului în familia naturală.
– Primăriile nu au realizat decât 5 % din activitati întrucât:
– în fișa posturilor persoanelor desemnate să îndeplinească atribuții de asistentă socială nu sunt prevăzute atribuțiile specifice în domeniul protecției drepturilor copilului;
– nu există o evidență clară a familiilor naturale ai căror copii beneficiază de măsuri de protecție specială;
– lipsa de resurse umane și financiare care au condus la situația ca unele primării să nu aibă compartiment de asistență socială iar majoritatea funcționeaza cu un singur post care asigură întreg domeniu social. De asemenea nu s-a acordat nicio prestație excepțională pentru a crea condiții materiale necesare revenirii copilului în familia naturală;
– Consiliile consultative nu se implică și nu exista strategii în domeniul asistenței sociale.
RECOMANDARI:
Inițierea de programe de consiliere precum și programe de colaborare cu autoritățile competente în vederea remedierii situației familiei naturale și menținerea/revenirea copilului în familia actuală/extinsă.

3. Obiectivele campaniei:
 Reducerea numarului de beneficiari care au acces in mod fraudulos la ajutor pentru incalzirea locuintei;
 Reducerea numarului de erori administrative in stabilirea ajutorului pentru incalzirea locuintei;
 Identificarea grupurilor celor mai defavorizate care nu au acces la ajutor pentru incalzirea locuintei din diferite motive, desi indeplinesc conditiile de eligibilitate.
 Entitatile supuse controlului – cele 111 unitati administrativ teritoriale din judetul Dolj si 50% din titularii de ajutor pentru incalzirea locuintei.
Metode de inspectie utilizate :
a) Verificarea titularilor prin incrucisarea /confruntarea bazelor de date
Toţi beneficiarii selectaţi prin metoda pasului statistic au fost verificaţi utilizându-se informaţiile din bazele de date ale: Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM), Casei Judetene de Pensii (CJP), si ale Serviciului Public Impozite si Taxe Locale (SPIT).
b)verificarea dosarelor la sediul primăriei
– la sediul primăriei, s-au verificat dosarele care în urma încrucişării bazelor de date au prezentat suspiciuni de eroare/fraudă
c) verificarea în teren a beneficiarilor de ajutor pentru incalzirea locuintei
CONSTATARI:
Avand in vedere respectarea obligatiilor primariilor, obligatiilor beneficiarilor, conformitatea intocmirii dosarelor, la nivelul judetului Dolj, nivelul estimativ al sumelor propuse spre recuperare a fost de 10 513 lei.
MASURI DISPUSE /SANCTIUNI APLICATE :
Pentru neregulile constatate s-au dispus măsurile corespunzătoare legale in urma carora urmeaza a se recupera sumele incasate necuvenit, precum si un plan privind monitorizarea stadiului implementării măsurilor de remediere a neconformitatilor.
Au fost aplicate 43 sanctiuni, în cuantum de 215.000 lei.

RECOMANDARI /PROPUNERI :
– luarea in calcul a caracteristicilor judetului si precizarea in metodologie a numarului de zile in care se efectueaza controlul functie de numarul de dosare de verificat, nivelului ridicat de erori datorita lipsei personalului cu atributii pe asistenta sociala, gradul de saracie al localitatii (impactul social si financiar).
Pentru viitoarele campanii:
S-a constatat ca in cazul primariilor controlate in cadrul campaniilor anterioare numarul neregularitatilor a scazut, deci inspectiile tematice sunt eficiente facute la un interval de timp cuantificat
4.Obiectivele campaniei:
1.Reducerea numărului de beneficiari care au acces în mod fraudulos la alocatia pentru sustinerea familiei;
2 .Reducerea numărului de erori administrative în stabilirea alocatiei pentru sustinerea familiei;
3 .Identificarea grupurilor celor mai defavorizate care nu au acces la beneficii de asistenţă socială din diferite motive, deşi îndeplinesc condiţiile de eligibilitate.
Au fost supuse controlului 111 primării de pe raza judeţului Dolj , respectiv 111 instituţii din care 7 primării situate în mediul urban (3 primării municipale şi 4 primării orăşeneşti) şi 104 primării situate în mediul rural.
Inspecţia tematică a inclus metode mixte de inspecţie, prin verificarea administrativă a dosarelor din cadrul primăriei şi prin vizite la domiciliul beneficiarilor, după cum urmează:
CONSTATARI:
La începutul campaniei, luna aprilie 2012, exista un număr de titulari de alocatie pentru sustinerea familieie. Pe parcursul inspecţiei tematice au fost controlate din punct de vedere administrativ 6859 de dosare .
Pentru a verifica corectitudinea informaţiilor cuprinse în cererea şi declaraţia pe propria răspundere, au fost efectuate vizite la domiciliul unui număr de 3343 de titulari de ajutor social.
In urma discutiilor inspectorilor sociali cu focus-grupurile formate din primari, asistenti sociali/persoane cu atributii de asistenta sociala nu au fost identificate persoane care nu beneficiaza de alocatie pentru sustinerea familiei dar care ar avea dreptul legal la aceasta masura de sprijin.
MASURI:
Din numărul total de titulari de alocatie pentru sustinerea familiei verificaţi- ( la domiciliu şi dosare verificate administrativ ) au fost dispuse măsurile:
– suspendarea a 57 de dosare pentru titulari de alocatie pentru sustinerea familiei (0,83% din totalul dosarelor verificate) :
– încetarea a 242 dosare pentru titulari de alocatie pentru sustinerea familiei (3,53% din totalul de dosare verificate) întrucât beneficiarii nu mai îndeplineau condiţiile prevăzute de lege.
– recuperarea sumelor încasate cu titlu necuvenit în valoare de 22.542 lei.
RECOMANDARI:
Pentru cazuri în care s-au identificat declaraţii pe propria răspundere în care titularii au menţionat eronat veniturile obţinute, bunurile detinute, numarul de membrii ai familiei, nu au menţionat ajutoarele de stat pentru sectorul agricol de la APIA şi nu au fost găsiţi la domiciliu s-a dispus reevaluarea situaţiei socio-economice a acestora de către asistenţii sociali/persoanele cu atribuţii de asistenţă socială.

5.Obiectivele campaniei:
1. Reducerea numărului de beneficiari care au acces în mod fraudulos la ajutorul social;
2. Reducerea numărului de erori administrative în stabilirea ajutorului social;
3. Identificarea grupurilor celor mai defavorizate care nu au acces la beneficii de asistenţă socială din diferite motive, deşi îndeplinesc condiţiile de eligibilitate.
Inspecţia tematică a inclus metode mixte de inspecţie, prin verificarea administrativă a dosarelor din cadrul primăriei şi prin vizite la domiciliul beneficiarilor, după cum urmează:
 La sediul primăriei, au fost verificate dosarele care în urma încrucişării bazelor de date au prezentat suspiciuni de eroare/ fraudă (neconcordanţe între informaţiile furnizate de titularii de ajutor social şi cele furnizate de APIA şi ANAF) şi dosarele titularilor care au acelaşi domiciliu dar care au declarat că se gospodăresc separat;
 În teren, au fost verificaţi: titularii care în urma încrucişării bazelor de date au prezentat suspiciuni de eroare de fraudă şi beneficiarii de VMG care trebuiau să efectueze ore în folosul comunităţii , la locul specificat în planificare.
Dosarele titularilor au fost verificate de la data solicitării, respectiv deschiderii dreptului la ajutor social. De asemenea, au fost controlate şi dosarele care au prezentat suspiciuni de fraudă, dar care erau încetate.
CONSTATARI/SANCTIUNI APLICATE:
La începutul campaniei, luna aprilie 2012, exista un număr de 12.302 titulari de ajutor social, respectiv un număr de 32.223 beneficiari. Pe parcursul inspecţiei tematice au fost controlaţi din punct de vedere administrativ 6000 titulari ceea ce reprezintă 48,77% si pe teren/vizite la domiciliu 2961 (24,38%) din totalul titularilor de ajutor social existent în luna aprilie
In urma discutiilor inspectorilor sociali cu focus-grupurile formate din primari, asistenti sociali/persoane cu atributii de asistenta sociala nu au fost identificate persoane care nu beneficiaza de ajutor social dar care ar avea dreptul legal la aceasta masura de sprijin.
Din numărul total de titulari de venit minim garantat verificaţi ( la domiciliu şi dosare verificate administrativ ) au fost dispuse măsurile:
– suspendarea a 309 de dosare pentru titulari de venit minim garantat (5,15% din totalul dosarelor verificate) :
-persoanele apte de munca din familiile beneficiare de ajutor social nu au dovedit cu acte faptul că se afla în evidenţa agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă pentru încadrare în muncă şi nu au refuzat un loc de muncă ori participarea la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională oferite de agenţie;
-dreptul la ajutor social a fost stabilit pe baza unor date eronate privind veniturile realizate (art.20¹ din Legea nr.416/2001);
– încetarea a 62 dosare pentru titulari de venit minim garantat (1,03% din totalul de dosare verificate) întrucât beneficiarii nu mai îndeplineau condiţiile prevăzute de lege, conform art. 20, alin.1, lit.a din legea nr.416/2001.
– Pentru neregulile constatate s-au dispus măsurile corespunzătoare conform anexei privind stadiul implementării măsurilor dispuse, in urma carora urmeaza a se recupera sume incasate necuvenit in valoare de 144.748 lei.
– Au fost aplicate un numar de 18 sanctiuni contraventionale in valoare totala de 87.000 lei

MASURI:
Pentru cazuri în care s-au identificat declaraţii pe propria răspundere în care titularii au menţionat eronat veniturile obţinute, bunurile detinute, numarul de membrii ai familiei, nu au menţionat ajutoarele de stat pentru sectorul agricol de la APIA şi nu au fost găsiţi la domiciliu s-a dispus reevaluarea situaţiei socio-economice a acestora de către asistenţii sociali/persoanele cu atribuţii de asistenţă socială.
RECOMANDĂRI/ PROPUNERI
Intensificarea controalelor avandu-se in vedere proportia : numar beneficiari judet / resursa umana / resursa timp:
– organizarea viitoarelor campanii pe un singur tip de beneficiu si nu simultan pe mai multe tipuri de beneficii
– luarea in calcul a caracteristicilor judetului si precizarea in metodologie a numarului de zile in care se efectueaza controlul functie de numarul de dosare de verificat, nivelului ridicat de erori datorita lipsei personalului cu atributii pe asistenta sociala, gradul de saracie al localitatii (impactul social si financiar)
S-a constatat ca in cazul primariilor controlate in cadrul campaniilor anterioare numarul neregularitatilor a scazut, deci inspectiile tematice sunt eficiente facute la un interval de timp.
6. Campania Nationala privind prevenirea si combaterea exploatarii copiilor/tinerilor prin munca
a fost aprobata de catre Ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale in vederea implementarii Strategiei Nationale si a Planului operational in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului 2008-2013.
La dezvoltarea demersurilor in domeniul prevenirii si combaterii exploatarii copilului prin munca
Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala a participat alaturi de Inspectia Muncii
OBIECTIVE:
– verificarea modului în care Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj respectă prevederile legale referitoare la instrumentarea cazurilor de copii exploatati prin munca respectiv identificarea, înregistrarea şi acordarea de servicii sau măsuri de protecţie a copilului exploatat prin muncă;
– identificarea dificultăţilor pe care Directia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj le întâmpină în realizarea procesului de identificare, înregistrare şi acordare de servicii sau măsuri de protecţie a copilului exploatat prin muncă;
– identificarea unor posibile soluţii în optimizarea procesului identificării şi protecţiei copilului exploatat prin muncă;
– identificarea modelelor de bună practică în domeniul activităţii de identificare, înregistrare şi acordare de servicii sau măsuri de protecţie a copilului exploatat prin muncă.
În controlul efectuat la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj s-au avut în vedere şi s-au analizat următoarele aspecte:
1) Modul în care se aplică la nivelul DGASPC Dolj prevederile legale privind instrumentarea cazurilor de copii exploataţi prin muncă (angajaţi în munci intolerabile şi munci periculoase):
a) înregistrarea cazurilor semnalate direct (la sediu), la serviciul telefonul copilului sau, dacă nu are, la telefonul obişnuit al DGASPC ori în scris, prin fişa de semnalare de la SPAS sau alte instituţii;
b) evaluarea cazurilor, inclusiv prin efectuarea de vizite de evaluare la locul de muncă din sectorul formal (copii cu contract de muncă) şi informal;
c) intervenţia: furnizarea serviciilor, sesizarea poliţiei pentru sancţionarea persoanelor fizice care au supus copilul la munci periculoase prin amendă (conform prevederilor HG 87/2009);
2) Modul în care DGASPC Dolj colaborează cu alte instituţii abilitate (inspectoratul teritorial de muncă, inspectoratul judeţean de poliţie, inspectoratul şcolar judeţean, direcţia de sănătate publică, ONG-uri etc) în vederea instrumentării cazurilor de copii exploataţi prin muncă şi monitorizării fenomenului la nivel judeţean, conform prevederilor HG nr 49/2011 anexele 1 şi 2:
a) coordonarea echipei mutidisciplinare de intervenţie prin responsabilul de caz ;
b) coordonarea echipei intersectoriale locale, cum ar fi întocmirea şi semnarea protocolului de colaborare pentru înfiinţarea şi funcţionarea EIL, numărul de şedinţe/an, acţiuni derulare pentru prevenirea fenomenului;
3) Verificarea la nivelul SPAS a modului de aplicare a prevederilor legale privind instrumentarea cazurilor de copii exploataţi prin muncă; verificarea modului în care SPAS colaborează cu alte instituţii abilitate (DGASPC, unităţi de învăţământ, poliţie, medici de familie, asistente medicale comunitare sau unităţi sanitare, ONG-uri etc) în vederea instrumentării cazurilor de copii exploataţi prin muncă şi a prevenirii exploatării copiilor prin muncă:
a) sprijinirea înfiinţării de structuri comunitare consultative conform prevederilor Legii nr. 272/2004 şi ale HG nr. 49/2011 anexa 2;
b) evaluarea riscurilor de exploatare prin muncă pentru copiii din comunitate;
In vederea verificarii respectarii de catre angajatori a legislatiei specifice minorului, echipe mixte formate din inspectori sociali si inspectori de munca au efectuat misiuni de control la sediul unitatilor identificate in baza de date a Inspectoratului Teritorial de Munca Dolj ca exista suspiciuni de munca prin exploatarea economica a copiilor.
Astfel, in perioada 27.08.2012-08.09.2012, au fost verificate un numar de 16 unitati din diverse domenii de activitate pentru care 28 de minori integrati in familie presteaza munca in baza unei forme contractuale reglementata de lege corespunzator varstei lor din care 25 urmeaza cursuri scolare si 3 nu mai sunt scolarizati. Din cei 28 de minori, 24 provin din mediul urban si 4 din mediul rural.
Pe perioada desfasurarii verificarilor nu au fost identificati minori care presteaza munci periculoase , munci intolerabile sau alte situatii fara o forma contractuala reglementata de lege.
Nu a fost cazul de masuri sau recomandari.

 
7.Obiecvtivele campaniei:
Obiectivele campaniilor de informare şi consiliere :

 Însuşirea de către toţi actorii sociali participanţi la sesiunile de informare/consiliere a
modificărilor legislative din domeniul asistenţei sociale
 Garantarea respectării drepturilor sociale ale cetăţenilor

Scopul sesiunilor tematice a fost de a obţine următoarele rezultate:
 Reducerea numărului de beneficiari care încasează sume necuvenite ;
 Creşterea numărului de persoane aflate în situaţii de marginalizarea sau excluziune socială care accesează beneficii sociale ;
 Aplicarea corectă şi unitară a legislaţiei în domeniu
` In perioada 23-07-21.09.2012 au fost efectuate misiuni de informare si consiliere la sediul a 15 unitati administrative la care au participat persoanele cu atributii in domeniul asistentei sociale, evidenta populatiei si registrul agricol din cadrul primariilor.
S-a organizat o sesiune de informare si consiliere la DGASPC Dolj si o sesiune la DASP Craiova.
S-a organizat 1 sesiune de informare şi consiliere la sediul AJPIS Dolj, respectiv în ziua de 2 august 2012, la care au participat un număr de 11 persoane cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale de la 5 autorităţi publice locale si 2 ONG-uri din judeţ.

8.Obiectivele campaniei:
Verificarea unitatilor de invatamant superior din raza teritoriala de competenta cu privire la respectarea prevederilor legale cu privire la accesul neingradit al persoanelor cu handicap la mediul fizic cu specific – procesul de invatamant-, cu incadrarea in Normativul 051-2001.
La nivelul AJPIS Dolj au fost controlate un numar de sapte centre universitare, iar in urma controlului nu au fost constatate deficiente care sa atraga masuri sau sanctiuni, activitatea acestora fiind organizata corespunzator prevederilor legale si normativelor in vigoare.

 

 

 
Director Executiv,

Daniela Dobrin

button AJPIS Dolj: Raport cu privire la activitatea de inspecţie socială poze
Sursa: http://www.oltenasul.ro



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.