Printre investiţiile autorităţii locale din acest an se numără şi reabilitarea liniilor de tramvai. Ca o noutate, municipalitatea vrea ca cele două linii să fie lipite, astfel încât partea carosabilă să fie lărgită.
Potrivit municipalităţii, proiectul este deja în proceduri, iar partea de licitaţie a fost finalizată, în consecinţă pot demara lucrările propriu-zise, imediat după ce vor fi obţinute toate autorizaţiile necesare.
„Facem demersuri la Ministerul Dezvoltării să mai luăm un document care să ne permită să lipim cele două linii de tramvai, astfel încât să câştigăm o bandă de circulaţie pe fiecare sens de mers. Am găsit înţelegeere la constructorul care a câştigat, firma Mari-Vila din Bucureşti, ca să suporte pe cheltuiala proprie betonarea liniei de tramvai, ca să nu mai avem zgomot de fond atunci când trec tramvaiele şi să alăture cele două linii de tramvai. Ar fi fost un cost de 600 de mii de euro în plus, pe care nu ni i-am fi permis. Este prevăzut ca lucrările să dureze circa 2 ani”, susţine Olguţa Vasilescu.
Nu se mai fac disponibilizări la RAT Craiova
Potrivit acesteia, angajaţii de la RAT care se ocupă de întreţinerea tramvaielor şi care urmau să fie disponibilizăţi – peste 100 de persone – se vor putea angaja la cele două firme care vor reabilita liniile de tramvai. „Am găsit înţelegere la cele două firme care au câştigat, Mari-Villa şi SCT, ca în această perioadă muncitorii să se transfere la aceste două firme şi să lucreze acolo, pentru că ei ştiu mai bine ca oricine cum se lucrează pe liniile de tramvai. După finalizarea lucrărilor, oamenii vor fi reangajaţi la RAT. Altfel, ar fi trebuit să-i trimitem în şomaj tehnic, cu 75% din salariu, şi nu era convenabil nici pentru noi, nici pentru ei”, a precizat edilul Craiovei.