Diseminare Vizita de studiu, Madrid, Spania

Diseminare Vizita de studiu, Madrid, Spania

494
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

 

Dezvoltare personala si profesionala prin Programul Transversal, Actiunea cheie 1.1., Vizite de studiu.

Din perspectiva factorilor de decizie în domeniul educatiei, vizitele de studiu au ca obiectiv facilitarea schimbului de informatii si de experienta intre factorii de decizie si specialistii din domeniul educational pentru interesele comune ale tarilor participante, in special in domeniile educatiei pre-primare, primare, generale, tehnice si vocationale secundare, sprijinirea participantilor in cunoasterea masurilor deja adoptate in domeniul educatiei la nivel european, oferirea oportunitatii de a încuraja, initia sau sprijini activitati legate de alte actiuni din Programul de invatare pe tot parcursul vietii.

Prin intermediul Spanish Public Employment Service (SEPE), in perioada 19 – 22 noiembrie 2012 am luat parte la o vizita de studiu in Spania, Madrid pe tema promovarii incluziunii sociale si a egalitatii de sanse, inclusiv integrarea persoanelor emigrante si a minoritatilor de etnie rromă pe piata muncii. In cadrul vizitei a existat un număr de 9 participanti, cu cate un reprezentant din urmatoarele tari: Italia, Grecia, Polonia, Turcia, Lituania, Islanda, Romania, exceptie facand U.K., din partea careia au participat 2 persoane. Avand ca scop intocmirea Raportului final, vizita de studiu a cuprins o serie de vizite la diferite institutii dar şi intalniri de lucru in vederea schimbului de idei. Cateva dintre aceste vizite au fost indreptate spre programele pe care unele institutii desfasoara la momentul actual, precum si cursuri de formare profesionala pentru persoane ce apartin unor grupuri dezavatajate: femei, persoane de etnie rroma, emigranti, tineri aflati in situatii de risc (droguri, prostitutie, delicventa juvenila), mame si copii abuzati. Toate acestea s-au dovedit a fi pentru mine exemple de buna practica ce pot fi aplicate in Romania, dar si la nivelul comunitatii locale in care imi desfasor activitatea. Aceste institutii si programele desfasurate au fost, dupa cum urmeaza: Association Semilla (Asociatia Semilla) care se ocupa de educarea copiilor si tinerilor proveniti din grupuri dezavantajate, San Blas Institute (Institutul San Blas) institutie educatională VET de nivel superior, unde am asistat la un curs pentru tinerii care doresc să fie angajati in serviciile sociale, The Asociation Muheres Opanel (Asociatia de Femei Opanel), institutie care se ocupa de integrarea femeilor pe piata muncii si problemele femeilor imigrante, Secretariado Gitano (Asociatie care se ocupa de problemele persoanelor de etnie rroma). Obiectivele stabilite initial au fost atinse, fara exceptie.

In urma contactului cu sistemul de educatie din alte tari europene, aceasta vizita de studiu m-a ajutat sa descopar noi practici in ceea ce priveste programele de formare profesionala si integrare pe piata muncii. Consider importante aceste aspecte, avand in vedere ca integrarea sociala, integrarea persoanelor de etnie rroma, a persoanelor cu dizabilitati, a femeilor, pe piata muncii reprezinta in momentul de fata o problema cu care se confrunta majoritatea tarilor din Uniunea Europeană şi Romania de asemenea. Vizita m-a ajutat si in sensul largirii si imbogatirii orizontului meu cultural si spiritual, dar si la elaborarea de proiecte educationale care pot fi implementate in sprijinul grupurilor dezavantajate.

In plus, prin aceasta vizita am fost incurajat sa adopt o abordare mai reflexiva asupra modului in care predau dar si asupra modului in care imi îndeplinesc indatoririle de director; m-a incurajat sa incerc sa implementez noi programe pentru persoanele aflate în situatii de risc si grupurile dezavantajate; mi-a oferit o gama mai larga de abordari/ metode/ tehnici din care sa pot alege pe cele care se potrivesc profilului unitatii scolare in care imi desfasor activitatea ca director; mi-a imbunatatit cunostintele referitoare la alte tari, culturi, sisteme educationale; am constientizat mai bine noi modalitati de finantare pentru proiecte scolare, proiecte de educatie a adultilor, proiecte pentru alte organizatii non-profit; m-a incurajat sa particip la alte activitati desfasurate prin Programul LLP; m-a motivat sa imi dezvolt competentele profesionale in viitor si sa-mi dezvolt perspectivele in cariera. De asemenea, vizita a reusit sa contribuie si la dezvoltarea abilitatilor mele sociale: spiritul de echipa, comunicarea interculturala, abilitatile de organizare, deoarece grupul a trebuit să fie permanent impreuna pentru a impartasi ideile unul altuia si pentru a realiza Raportul de grup. Ca reprezentant principal al unitatii scolare, imi revine marea responsabilitate de a implementa politicile educationale dezvoltate de Ministerul Educatiei, abilitatea de a motiva cadrele didactice din unitatea scolara, de a promova egalitatea de genuri si acceptarea sociala pentru includerea unui numar cat mai mare de tineri pe piata muncii.

In concluzie, activitatea de formare aleasa mi-a oferit posibilitatea armonizarii pregatirii mele initiale cu pregatirea continua, adaptand nevoile prezentului la nevoile viitorului. Acesta vizita de studiu a contribuit la imbunatatirea activitatii mele curente si viitoare prin aplicarea consecventa a mijloacelor si metodelor ce mi le-am insusit, pentru o mai buna motivatie a invatarii si a calitatii procesului instructiv-educativ.



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.