Municipalitatea craioveană doreşte să achiziţioneze puţin peste trei hectare de teren, ce aparţin lui Adrian Mititelu. Conform unui proiect de hotărâre al Consliului Local Municipal Craiova, terenul va fi folosi pentru realizarea unui inel de circulaţie în zona de vest a oraşului.
„Pentru fluidizarea traficului rutier din Craiova trebuie să se asigure circulaţia rutieră în partea de sud-sud vest a Municipiului Craiova, la nivelul cerinţelor actuale şi să se poată direcţiona traficul maşinilor de mare tonaj prin ocolirea cartierelor dens populate (cartierele Romaneşti, Brestei şi Craioviţa Nouă), şi parcurgerea rutei actuale fără să se creeze ambuteiaje. Astfel, în partea de vest a oraşului se impune să se asigure continuitatea traficului maşinilor de mare tonaj dinspre bulevardul Râului spre str. Calea Severinului. Această soluţie poate fi asigurată numai prin crearea unei noi rute rutiere, deoarece actuala situaţie este asigurată numai prin parcurgerea str. Brestei şi str. Pelendava, pe care traficul auto se desfăşoară numai pe o singură bandă, ce este folosită şi de maşinile de mare tonaj, creîndu-se ambuteiaje ce deranjează traficul vehiculelor mici deţinute de locuitorii municipiului. Partea de sud-sud vest a oraşului va deveni foarte aglomerat ca urmare a surplusului creat de vehiculele ce vor tranzita oraşul pe relaţia Bulgaria-Ungaria ca urmare a dării în folosinţă a podului rutier Vidin-Calafat. Autorităţile publice locale trebuie să asigure confortul rutier atât al autovehiculelor ce sunt deţinute de cetăţenii municipiului cât şi de afluxul creat prin tranzitarea oraşului. Oportunitatea creării acestei artere rutiere este justificată de faptul că actualul traseu folosit de autovehiculele de mare tonaj este în mare parte deteriorat şi nu este proiectat pentru trafic greu. Pentru reparaţiile curente ale actualului traseu este necesară devierea maşinilor spre alte artere ce se apropie de centrul municipiului şi astfel se crează ambuteiaje ce duc la poluare prin consumuri mai mari de carburant ale autovehiculelor. Soluţia găsită de autorităţi este de a se crea o legătură directă şi mai scurtă între str. Râului şi str. Calea Bucureşti, care să nu se efectueze printr-o zonă ocupată de locuinţe şi afectată de utilităţi, deoarece procedurile de expropriere şi de mutare a utilităţilor sunt foarte costisitoare şi îndelungate. Cheltuielile de expropriere ar presupune atât cheltuielile pentru construcţii cât şi pentru terenuri care sunt de câteva ori mai mari decât achiziţionarea unui teren liber de construcţii şi de utilităţi.În acest sens autorităţile publice locale au identificat cel mai eficient traseu al acestei noi artere de circulaţie prin Balta Craioviţa, care presupune achiziţionarea unui teren în suprafaţă de 3,03 ha de la proprietarul S.C. Cetatea Banilor City S.A. Terenul în suprafaţă de 3,03 ha este precizat în Anexa la prezentul raport. Acest teren este deţinut de S.C. Cetatea Banilor şi este o parte din terenul în suprafaţă de 346.086 mp, intabulat în cartea funciară Craiova cu nr. 38070 şi nr. cadastral 18000”, se arată în raportul realizat de reprezentanţii Primăriei Municipiului Craiova.
Prin urmare, consilierii municipali trebuie să îşi dea sau nu votul pentru aprobarea achiziţionării (cumpărării) terenului în suprafaţă de 3,03 ha, parte din terenul în suprafaţă de 346.086 mp ce este intabulat în cartea funciară nr. 38070 a localităţii Craiova cu nr. cadastral 18000, urmând ca terenul achiziţionat să aibă destinaţia de drum public, el fiind identificat conform anexei la prezentul raport; preţul de pornire al negocierii se stabileşte pe baza raportului de evaluare care va fi supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Craiova; împuternicirea Primarului municipiului Craiova să desemneze comisia de negiciere, să reprezinte municipiul Craiova la O.C.P.I. Dolj şi în faţa notarului public în vederea încheierii şi semnării contractul de vânzare-cumpărare, precum şi îndeplinirea condiţiilor de publicitate imobiliară prevăzute de lege.
Sursa: lupamea.ro