Adunarea Generală a Acționarilor a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Gestionare a...

Adunarea Generală a Acționarilor a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Gestionare a Deșeurilor „ECODOLJ”

1.799
0
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 SteleVoteaza

Adunarea Generală a Acționarilor a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Gestionare a Deșeurilor „ECODOLJ” s-a întrunit, marți, într-o ședință condusă de președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, la care au fost invitați să participe Expertul pe Deșeuri din cadrul JASPER, Jean Tilly, și directorul Direcției de Programare și Evaluare din cadrul AM POS Mediu, Florian Burnar.

Cu acest prilej, președintele Consiliului Județean Dolj și, totodată, președinte al ADI „ECODOLJ”, Ion Prioteasa, i-a îndrumat pe primarii localităților care nu fac parte din ADI să inițieze toate demersurile necesare pentru a deveni membri, această calitate ajutându-i la o absorbție mai bună a fondurilor europene.

„În urmă cu puține zile am avut o discuție cu ministrul Fondurilor Europene, domnul Teodorovici, care mi-a spus că dacă nu facem pași rapizi pe acest proiect până în luna iunie, adică să putem să mișcăm ceva pe el, s-ar putea să pierdem proiectul și cine știe când vom mai putea aborda un astfel de proiect. Este posibil să mai fie ceva pe segmentul financiar 2014-2020, însă pentru perioada următoare de programare noi am vrea deja să venim cu o continuare a masterplanului pe deșeuri, cu îmbunătățiri, cu dotări și alte lucruri noi. Așa că am dat drumul și suntem deja pe SEAP cu asistență tehnică.

De aceea v-am chemat astăzi (marți) pentru a sta de vorbă și a vă prezenta ce s-a mai făcut pe acest proiect, pentru că vă ajunge cât ați plătit și câte amenzi ați luat pentru deșeurile necolectate pentru că nu aveți la dispoziție o infrastructură în acest sens.

Suntem aici majoritatea localităților din Dolj care sunt membri ai Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) atât la deșeuri, cât și la apă. Trebuie să știți cu toții că etapa următoare este cea a asociațiilor de localități. Orice lucru pe care veți dori să-l faceți în localitatea dumneavoastră, primul lucru care vă va întreba cineva este dacă sunteți membru al unei ADI. Deci localitățile care nu fac parte din ADI și vreți o dezvoltare pe deșeuri, pe apă sau orice altceva e bine să veniți în asociație.

Sigur că pentru proiectul pe deșeuri va trebui să plătiți și o taxă, pentru că în faza imediat următoare ar trebui să angajăm și câțiva oameni care să bată județul, cărora să le dăm posibilitatea să gestioneze acest proiect. Vom vedea  sub ce formă se vor colecta și deșeurile, pentru că a apărut o directivă a Uniunii Europene care a modificat foarte multe lucruri și față de discuțiile pe care le-am avut înainte s-au mai schimbat câte ceva.

Eu zic că viitorul nostru, al comunităților locale și al celei județene, este strâns legat de fondurile europene. Va trebui să găsim o formulă prin care să creștem absorbția fondurilor europene, pentru că acolo unde au fost accesate proiecte cu fonduri nerambursabile știți și dumneavoastră foarte bine că acest lucru s-a văzut și s-a ridicat localitatea.

Despre aceste lucruri trebuie să vorbim și să arătăm că nu este primar care să nu fi făcut ceva în localitatea pe care o conduce, fie că vorbim de fonduri europene sau de bugetul de stat. Sunt 18 localități care implementează proiecte pe Măsura 322 – (Renovarea, dezvoltarea satelor, îmbunătăţirea serviciilor de bază pentru economia şi populaţia rurală şi punerea în valoare a moştenirii rurale) în valoare de două-trei milioane fiecare. Aceste lucruri trebuie spuse și aduse la cunoștința oamenilor”, a declarat președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa.

La ședința AGA a ADI de Gestionare a Deșeurilor „ECODOLJ” au participat un număr de 97 primari doljeni, între care și primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, directorul Direcției de Programare și Evaluare din cadrul AM POS Mediu, Florian Burnar, Leaderul de Proiect din partea consultantului, Anca Tofan, și reprezentantul Uniunii Europene, Jean Tilly – Expert Deșeuri JASPERS.

Consiliul Județean Dolj, în calitate de aplicant în cadrul Programului Operațional Sectorial Mediu 2007-2013, a elaborat documentația pentru proiectul „Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Dolj” în scopul obținerii unei finanțări europene nerambursabile. Acest proiect,  estimat la aproximativ 50 milioane euro, vizează implementarea unui sistem de management integrat al deșeurilor în toate cele 111 unități administrativ teritoriale ale județului Dolj. Durata proiectului este de 30 luni și va fi implementat până la finele anului 2015.



Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.