Managerul general al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova, Radu Preda, a anunţat, astăzi, că, până la sfârşitul anului, Regia va avea parc auto nou, prin achiziţionarea a 50 de autobuze de mari dimensiuni, cu o capacitate de 80 de locuri, care vor corespunde cerinţelor călătorilor.
„Anunţăm proiectul Transport de calitate în municipiul Craiova, un proiect integrat în urma căruia municipiul Craiova va beneficia de un transport desprins din anul 2013, nu din anul 1980, cum îl avem la această oră. Începând de azi am încărcat în sistemul public de licitaţii achiziţia de autobuze pentru municipiului Craiova. Este vorba de 50 autobuze noi, din care, până la sfârşitul anului, o mare parte probabil le vom avea în curtea RAT Craiova”.
„Autobuzele le cumpărăm în leasing, pe o perioadă de cinci ani. Avem bani pentru avans şi pentru a plăti ratele anul acesta – şase milioane de lei, apoi în fiecare an municipalitatea va prevede bani pentru rate„, a precizat directorul RAT.
„Niciodată la RAT Craiova nu s-a făcut o achiziţie atât de mare de autobuze, nici măcar pe vremea lui Ceauşescu”, a adăugat Radu Preda.
La rândul său, primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu a afirmat că achiziţia este posibilă datorită rectificării bugetare pozitive din acest an: „Este primul an în care avem o rectificare bugetară pe plus: 8 milioane de lei, ceea ce ne dă posibilitatea să cumpărăm mai multe autobuze decât ne propusesem la începutul anului. Sigur că ne dorim schimbarea întregului parc auto, care înseamnă 250 de autobuze şi 50 de tramvaie. Dar asta, aşa cum am promis, o vom face pe fonduri europene după deschiderea exeriţiului financiar 2014-2020, însă considerăm că nu mai putem aştepta până la deschiderea acestui exerciţiu financiar, pentru că ar însemna că undeva abia anul viitor să depunem proiectele, prin 2015 abia să începem licitaţiile, iar în 2016 să avem respectivele autobuze. În condiţiile în care parcul auto arată aşa cum arată, nu mai puteam aştepta până atunci, ci era obligatoriu să achiziţionăm acum 50 de autobuze noi, mai ales că linia de tramvai care este nemodernizată de aproape 30 de ani ne-a constrâns să preluăm transportul public mai mult cu autobuzele„.