Calafat-Vidin, cel mai lung pod peste Dunăre

Calafat-Vidin, cel mai lung pod peste Dunăre

1.085
4
DISTRIBUIȚI
1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele(1 voturi, media: 1,00)

Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat ieri, în prezența autorităţilor române şi bulgare. La eveniment au fost invitaţi comisarul european pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn, şi guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, care l-au însoţit pe premierul României, Victor Ponta. Tot din partea statului român a mai participat la eveniment preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, acesta fiind şi deputat de Dolj. Panglica inaugurală a fost tăiată pe malul bulgăresc, pentru că vecinii bulgari au implementat acest proiect. Deşi îşi anunţase prezenţa şi  preşedintele Bulgariei, Rosen Plevneliev, şeful statului nu a mai ajuns la eveniment pe motiv că a intervenit ceva neprevăzut. Cu toate acestea, partea bulgară a fost reprezentată de premierul Plamen Oreşarski şi de preşedintele Legislativului, Mihail Mikov. Noul pod rutier şi feroviar Calafat-Vidin va fi exploatat de o societate mixtă româno-bulgară, iar taxa pentru tranzitarea acestuia va fi de 6 euro.

 Moment emoţionant pe malul bulgăresc. Panglica a fost tăiată de constructorii români şi bulgari care au participat la ridicarea podului. Doi copii îmbrăcaţi în haine tradiţionale – băiatul, în costum bulgăresc, iar fetiţa, în costum românesc – au ţinut panglica de culorile steagurilor României, Bulgariei şi Uniunii Europene. Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule ar urma să traverseze anual podul Calafat-Vidin.

România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente. Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de Istanbul (Turcia). Proiectul a beneficiat de împrumuturi şi finanţări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de Credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Infrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost deja construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.

Premierul Ponta: „Sunt al şaselea prim-ministru român de la Mugur Isărescu până la inaugurarea podului”

Premierul Victor Ponta şi-a exprimat speranţa că podul Calafat-Vidin îşi va dovedi utilitatea economică, iar România şi Bulgaria vor intra în curând în spaţiul Schengen astfel încât să nu mai fie nevoie de puncte de frontieră. “Sunt foarte bucuros şi foarte norocos să fiu astăzi (n.r. – ieri) aici. În 2000 de ani s-au făcut trei poduri în zonă. E chiar un moment istoric. Podul acesta sigur că a durat foarte mult pentru a fi construit. Sunt al şaselea prim-ministru român de la Mugur Isărescu până la inaugurarea podului, un pic cam mult”, a afirmat Victor Ponta. Premierul ţării a mai spus că şi în Bulgaria s-au schimbat multe, subliniind necesitatea ca de acum încolo autorităţile de la Sofia şi Bucureşti să lucreze împreună la proiectele necesare celor două state.  ”În mod special aş dori să mulţumesc comisarului european Johannes Hahn care cred că a vizitat acest pod mai des decât orice prim-ministru român sau bulgar. Sunt foarte bucuros că, în sfârşit, îl vede realizat. Să încercăm împreună să îmbunătăţim infrastructura din partea română şi bulgară şi să ne gândim împreună la alte proiecte”, a  subliniat premierul Ponta.

Taxă pentru traversare

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere vor fi încasate de statul român, iar bulgarii vor rămâne doar cu taxele feroviare. Va fi percepută pentru traversarea podului şi o taxă de cel mai probabil de 2 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii vor trece gratuit. Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 de lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin, pentru maşinile cu mai mult de 9 locuri şi maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 de lei (12 euro). Aceeaşi taxă de 54 de lei va fi achitată şi pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 3,5-7,5 tone, conform unei hotărâri de guvern. Pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 7,5-12 tone, taxa va urca la 81 de lei (18 euro). O taxă de 113 lei (25 euro) vor plăti şoferii de maşini cu mai mult de 23 locuri pe scaune şi autovehiculele de transport marfă cu o greutate mai mare sau egale cu 12 tone şi cu maximum 3 axe, în timp ce pentru maşinile de transport marfă cu o greutate mai mare sau egală cu 12 tone, dar cu 4 axe va fi plătită o taxă de 167 de lei (37 euro).

Valoarea proiectului, peste 270 milioane de euro

Imediat după ce se va da drumul la pod, distanţa dintre Vidin şi Calafat va fi parcursă în doar câteva minute. Ruta de tranzit după finalizarea podul Calafat-Vidin este: Germania – Zagreb – Belgrad – Drobeta-Turnu Severin – Calafat – Vidin – Sofia – Salonic sau Istanbul. Firma constructoare a podului este FCC Construccion din Spania. Costul construcţiei podului este estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului roman.

Valeriu Zgonea, preşedintele Camerei Deputaţilor, a declarat cu această ocazie că Podul Calafat – Vidin este cel mai important proiect de infrastructură realizat între România şi Bulgaria în ultimele decenii. „Este o investiţie foarte importantă pentru România, mai ales pentru judeţul Dolj şi întreaga Oltenie, pentru că va influenţa dezvoltarea economică în această parte a ţării. Investitorii vor fi mai interesaţi de zona noastră. Trebuie rezolvată în regim de urgenţă problema infrastructurii, drumul Calafat – Craiova şi Autostrada Craiova – Piteşti, dar şi legătura spre Vestul ţării…”, a spus Valeriu Zgonea.

Urmează şi reexaminarea…

Guvernul bulgar l-a însărcinat, ieri, pe ministrul Transporturilor să facă analize suplimentare ale traficului şi taxelor şi, într-un termen de trei luni şi după consultări cu partea română, să propună reexaminarea. De asemenea, părţile au aprobat deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei de stat între Bulgaria şi România, la Vidin-Calafat. Punctul va fi rutier, feroviar de marfă şi de călători şi fluvial. Echipe mixte de poliţişti de frontieră bulgari şi români vor efectua controlul călătorilor şi mărfurilor pe teritoriul românesc în cazul traficului rutier şi pe cel bulgăresc în cazul traficului feroviar.

Sursa: cvlpress.ro



4 COMENTARII

  1. #1
    A%%
    Member
    Data de inscriere
     07-03-2013
    Mesaje
    158

    Un lucru bun pentru Craiova. Cine comenteza impotriva este prea intoxicat de postul tv antiromanesc Realitatea.

  2. #2
    Junior
    Data de inscriere
     19-03-2013
    Locatie
     Craiova
    Mesaje
    59

    Felicitari! Ma bucur ca s-a inaugurat in sfarsit, fiind unul dintre putinele proiecte importante care s-au finalizat in Romanica noastra .

  3. #3
    Newcomer
    Data de inscriere
     28-01-2012
    Locatie
     craiova
    Mesaje
    43

    Va fi percepută pentru traversarea podului şi o taxă de cel mai probabil de 2 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii vor trece gratuit. Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 de lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin,

    Citeste mai mult: http://www.craiovaforum.ro/stiri/craiova-oltenia/calafat-vidin-cel-mai-lung-pod-peste-dunare.html
    Din fraza asta eu nu pot intelege nimic…pentru autoturisme cat va fi taxa??? ori 2 ,ori 6 euro???
    Va rog sa mai cititi codul rutier inainte de a scrie o stire! si autovehiculele cu cel mult 8+1 locuri tot „autoturisme” se numesc!

  4. #4
    Oldtimer
    Data de inscriere
     23-01-2006
    Mesaje
    1381

    super tare

Spune-ti parerea

Pentru a putea lasa comentarii logheaza-te cu contul CraiovaForum folosind formularul din partea dreapta sau Inregistreaza-te daca nu ai cont.