Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Dolj, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj şi Consiliul Judeţean al Elevilor organizează, în perioada 1 octombrie 2013 – 30 iunie 2014, concursul „Competiţia Tinereţii” – ediţia a VI-a, destinat liceelor din Craiova.
„Proiectul se derulează în parteneriat cu Primăria Municipiului Craiova, Palatul Copiilor, Casa de Cultură a Studenţilor Craiova, ARDOR, Cercetaşii României. Înscrierea se face pe bază de fişă de înscriere care trebuie transmisă Direcţiei Judeţeane pentru Sport şi Tineret Dolj până la data de 1 noiembrie 2013, prin fax la nr. 0251431806 sau scanată pe adresa de email djst.dolj@mts.ro
Fişele de înscriere se descarcă de pe site-ul DJST Dolj: www.dsjdolj.ro începând cu data de 1 octombrie 2013. Fiecare dintre liceele participante îşi va desemna o echipă de coordonare a proiectului „Competiţia tinereţii” în liceu.
Această echipă va avea următoarea componenţă: coordonator – elev, purtător de cuvânt –elev, profesor – care supervizează activitatea şi 2 membri”.
Sperăm ca acest proiect să prezinte interes pentru elevi şi astfel toate cele 22 de licee să îşi manifeste dorinţa de a participa la concurs. Acţiunea a fost gândită în colaborare cu elevii de la diverse licee din Craiova, tocmai pentru a-i determina să se implice în probe cât mai atractive pentru ei”, a declarat Alina Ionescu, director executiv Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Dolj.
GRAFIC:
- I. ÎNCHEIEREA PARTENERIATELOR 1-15 octombrie 2013
- II. ÎNSCRIEREA LICEELOR PARTICIPANTE ŞI CAMPANIA DE PROMOVARE 1octombrie –1noiembrie 2013
- III. DESFĂŞURARE PROBE –15 noiembrie 2013 –8 iunie 2014
Probele nu sunt eliminatorii.
Probele concursului sunt următoarele:
1. Liceul meu e cel mai tare 2013 15 noiembrie -2 mai 2014
Elemente de identitate vizuală :steag, mascotă şi insignă
Spot: audio şi video
Imnul liceului
Prezentarea ofertei şcolare mai 2014
Parada liceelor 2 Mai 2014
Se va puncta: creativitatea şi originalitatea steagului, insignei, mascotei, mesajul şi muzica, imnului, originalitatea spoturilor.
În cadrul “ Bursei ofertelor şcolare” se va puncta modul de prezentare, impactul (nr de vizitatori).
În cadrul paradei liceelor vor participa galeriile de susţinători, alcătuite din minim 20 membri/liceu costumaţi original, ţinând cont de specificul unităţii şcolare, având cu ei mascota liceului şi pancarte. Aceastea vor defila în Centrul Craiovei.
Total puncte: 250
2.Ne pasă-participare civică 15 noiembrie 2013 -8 iunie 2014
Se vor organiza acţiuni de implicare în comunitate
Se va puncta impactul, vizibilitatea, calitatea parteneriatelor.
Total puncte: 150, câte 50 puncte/acţiune, maxim 3 acţiuni.
3. Un liceu altfel-spaţiu multifuncţional-valorizarea spaţiului -15 noiembrie 2013 -8 iunie 2014
Participanţii vor amenaja în mod original un spaţiu care să răspundă nevoilor şi aşteptărilor tinerilor din liceul respectiv, să fie funcţional şi atractiv.
Total puncte:100
4. Noi suntem români-activităţi specifice 1 decembrie 2013- 9 martie 2014 (Ziua Naţională a Românilor, Ziua Unirii, Dragobete).
La această probă,liceele vor organiza diferite evenimente culturale, dezbateri, mese rotunde.Se va puncta implicarea, originalitatea.
Locul desfăşurării:Casa de Cultură a Studenţilor
Total puncte:150- câte 50 puncte/acţiune, maxim 3 acţiuni.
5. Cultură generală – martie – aprilie 2014
Descrierea probei: Fiecare liceu participă cu un echipaj format din 4 elevi.
Fiecare dintre echipaje va avea de răspuns, contra cronometru, la un set de întrebări, alese din diverse domenii.
Total puncte: 150
Locul desfăşurării:Casa de Cultură a Studenţilor Craiova
6. Probă artistică martie – aprilie 2014
Fiecare liceu participă la fiecare dintre secţiunile:
6.1 teatru:adaptare scenică
Fiecare liceu va pune în scena Un pedagog de şcoală nouă de I.L.Caragiale.
6.2dans
Liceele vor participa la fiecare dintre următoarele stiluri de dans
- Ø Sportiv
- Popular
- Ø Streetdance
- Ø Modern
Durată maximă: 5 minute
Maximum 4 perechi
6.3 artă plastică/fotografică
– 5 lucrări/ liceu
Lucrările vor fi expuse în Foaierul Casei de Cultură a Studenţilor Craiova.
Se va puncta: compoziţie, expresivitate, originalitate
6.4 Muzică
Liceele vor participa la fiecare dintre următoarele stiluri muzicale cu solist/grup vocal/trupă
Stiluri muzicale:uşoară, populară, instrumentală, folk
Perioada şi locul desfăşurării: martie-aprilie 2014 /Casa de Cultură a Studenţilor Craiova
Modalitate de evaluare. Punctaj 250puncte. Se va evalua : încadrarea în timp, sincronizare, calitatea interpretării, originalitatea costumelor, impresia artisitică de ansamblu.
7. Probă sportivă – aprilie iunie 2014
– majorete
– alergare în saci, tras funie
-fair play -duelul galeriilor – lozinci, pancarte, cântece dedicate echipei, atitudini – nonviolenţă.
Total puncte:200
8. Descoperă Craiova –15 mai-8 iunie 2014
Descrierea probei: Fiecare liceu participă cu un echipaj format din 4 elevi.
Fiecare echipaj va avea de realizat un puzzle din mai multe piese, timp de 5 ore. Piesele se vor găsi la obiectivele socio-culturale, economice, istorice şi religioase craiovene înscrise într-un traseu. Pentru a le descoperi, echipajele vor primi un set de indicii, pentru fiecare dintre obiective .
Cei 4 membri ai echipajului, vor petrece cele 5 ore împreună şi nu vor avea voie să folosească telefonul mobil, mjiloacele de transport în timpul efectuării traseului.
Pentru fiecare dintre obiectivele descoperite echipajul participant va completa o fişă ce va cuprinde: denumire oficială obiectiv, adresă, scurt istoric şi un mesaj
Data şi locul desfăşurării: Zilele Craiovei/muncipiul Craiova.
Modalitate de evaluare: Punctaj 150 puncte pentru: refacerea puzzle-ului, identificare obiective, descriere obiectiv şi mesaj publicitar.
9. Sunt Robinson Crusoe 7-11 aprilie 2014 – Şcoala Altfel
Tabără de supravieţuire în aer liber în imprejurimile Craiovei.
Partener: Societatea Naţională Cercetaşii României
Total puncte:200
Data şi locul desfăşurării: 7-11 aprilie 2014.
10.Pro/contra-cultura manifestului şi proba de oratorie –Mai- 8 iunie 2014
Descrierea probei : Fiecare dintre liceele înscrise în concurs participă cu un echipaj alcătuit din 4 elevi, diferit ca alcătuire de cel de la celelalte probe.
Partener: Club ARDOR
Se desfăşoară în două etape: oratorie şi dezbatere.
Oratorie discurs care vizează implicarea tinerilor în viaţa comunităţii. Echipele vor avea la dispoziţie o oră pentru elaborarea discursului. Acesta va respecta regulile acestei specii oratorice şi va fi rostit de către unul dintre membrii echipei, timp de maxim 5 minute, în faţa auditoriului alcătuit din juriu şi public.
Se va puncta încadrarea în timp, încadrare în temă, respectarea regulilor discursului, originalitatea şi modul de prezentare.
Dezbatere: Pro şi contra
Se organiza dezbateri între licee, cu teme de interes pentru tineri, la care vor participa cate 2 licee, prin tragere la sorţi.
Se vor puncta: argumentele, argumentarea, impactul argumentării, respectarea regulilor organizării şi derulării unei dezbateri. Fiecare dintre concurenţi vor pregati argumente pro şi contra la tema supusă dezbaterii.
Total puncte:200, 100-oratorie, 100- pro şi contra
Data şi locul desfăşurării: Mai- iunie 2014/Casa de Cultură a Studenţilor
11. „Noi în competiţie” – filmul competiţiei –15 noiembrie 2013 -8 iunie 2014
Descrierea probei: Fiecare dintre liceele participante va prezenta într-un mod cât mai creativ şi original, prin intermediul fotografiilor- fotoreportaj şi/sau al unui film povestea participării lor la ediţia a VI-a a Competiţiei Tinereţii (pregătire, stabilire echipă, repetiţii, probe, momente inedite şi hazlii, impresii etc).
Materialele vor fi prezentate public în finalul concursului şi vor fi postate pe site-urile Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Dolj şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj.
Se va puncta creativitatea, originalitatea, modul de prezentare şi iar 50% din punctaj o va reprezenta numărul de like-uri primite.
Total puncte:150
IV. Premierea câştigătorilor
Câştigătorul celei de-a VI-a ediţie a concursului va fi desemnat pe baza punctajului obţinut la cele 11 probe, prin însumarea punctelor de la fiecare probă, punctaj maxim 2000 puncte.
Festivitatea de premiere a câştigătorilor „Competiţiei Tinereţii” şi acordarea titlului de „Liceul Anului 2014” va avea loc în cadrul unui eveniment special.
Ocupanţii locurilor I, II şi III vor primi cupe, tricouri, diplome.
Rodica Fota – DJST Dolj